peugeot nl
Well-Known Member
Om vast te stellen bij welk toerental je scooter het maximum vermogen afgeeft, dus het toerental waarop je hem het best kan afstellen wordt weleens gesteld dat dit het toerental is waarop het blok het lekkerst loopt ( voor je gevoel ) Maar de 1 vindt dat z'n scoot het lekkerst loopt als ie toeren blaast en de ander vindt dat juist minder prettig ( voor z'n gevoel ) Toch is er maar 1 toerental waarop ie maximaal presteert......
Als je geen testbank tot je beschikking hebt, maar wel een betrouwbare toerenteller....
Welke methode is dan de meest betrouwbare volgens jullie ?
Heb ooit weleens iemand horen zeggen dat je rollen moet nemen die veel te zwaar zijn, moet gaan rijden ( als je uberhaupt dan nog van je plek komt ) en dan moet kijken bij welk toerental er toch nog vorm van acceleratie plaatsvindt......
klopt dit verhaal ?
m'n scooter stond eerst afgesteld waardoor er continue 11.100
gedraaid werd met een wat trage acceleratie, ben 0,3 per rol zwaarder gegaan waardoor ie nu meer meters maakt met optrekken en waarbij ie af en toe nog de 11.100 aantikt maar continue 10.800 draait bij een nagenoeg gelijke top als voorheen. Houd echter nog steeds bijna een cm ongebruikte vario over bij 90 digi, loopt dus de vario nog lang niet uit.
Vraag me dus af of ie nu nog steeds boven z'n ideale toerental draait. Pick up blijft met de iets zwaardere rollen nog steeds acceptabel maar wil ik niet verknallen met zwaardere rollen.
Peugeot ac bidalot tuned , jolly moto , multivar , special belt, torque driver, drukveer paars
Als je geen testbank tot je beschikking hebt, maar wel een betrouwbare toerenteller....
Welke methode is dan de meest betrouwbare volgens jullie ?
Heb ooit weleens iemand horen zeggen dat je rollen moet nemen die veel te zwaar zijn, moet gaan rijden ( als je uberhaupt dan nog van je plek komt ) en dan moet kijken bij welk toerental er toch nog vorm van acceleratie plaatsvindt......
klopt dit verhaal ?
m'n scooter stond eerst afgesteld waardoor er continue 11.100
gedraaid werd met een wat trage acceleratie, ben 0,3 per rol zwaarder gegaan waardoor ie nu meer meters maakt met optrekken en waarbij ie af en toe nog de 11.100 aantikt maar continue 10.800 draait bij een nagenoeg gelijke top als voorheen. Houd echter nog steeds bijna een cm ongebruikte vario over bij 90 digi, loopt dus de vario nog lang niet uit.
Vraag me dus af of ie nu nog steeds boven z'n ideale toerental draait. Pick up blijft met de iets zwaardere rollen nog steeds acceptabel maar wil ik niet verknallen met zwaardere rollen.
Peugeot ac bidalot tuned , jolly moto , multivar , special belt, torque driver, drukveer paars