Ik hoor dat die wel harder wilt, maar hij begrensd hem telkens precies op de 48 km/h (teller) niet sneller en niet langzamer, ligt het dan aan het toerental (dus nieuwe ecu) of wat zou ik moeten vervangen om hem niet meer begrensd te laten lopen?Jamarcol? En tegelijk wil je snelheid winnen? Beste standaard houden. Optrek, topsnelheid en verbruik is het beste met de standaard uitlaat. En ook fijn voor de mensen om je heen.
Je zou wel tegen de 5kmph moeten winnen met een multivar, en lijkt me sterk dat dit door de uitlaat niet meer het geval zou zijn. Ecu begrenst niet de snelheid maar het toerental dat het blok draait. De multivar is net iets groter als de standaard variateur dus draait je echterwiel net iets sneller met hetzelfde toerental. Zelfde effect als een groter voortandwiel.
Wat stelt uw voor om dan te doen?De begrenzingen zitten in de variateur, deze is namelijk kleiner dan dat er eigenlijk in past, de vertanding is korter waardoor je hoe dan ook niet boven de 60 a 65 komt en de ecu is begrenst op 7800 toeren. Als ik mij dat goed herinner, terwijl de malossi ecu pas bij 10.000 ophoud.
Ik zal de originele uitlaat er zsm opzetten en als er dan niks is veranderd zal ik zeker de malossi ecu aanschaffen, heel erg bedankt voor de hulp!IK zou beginnen met standaard uitlaat er weer erop zetten. Als er dan nogsteeds geen verbetering is de malossi ecu. Zo had ik het ook gedaan met mijn iget. Zijn nu ook andere opties voor ecu's, maar heb daar geen ervaring mee.
Met malossi ecu, multivar en std uitlaat zat de top rond de 60. Optrekken ging veel beter, kwam met gemak met het stadsverkeer mee. Nadeel blijft dat je door de korte vertanding redelijk hoogtoerig loopt als je met een redelijk tempo wilt toeren (boven de 50)
V snaar is laatst vervangen en de bandenspanning zal ik dan nog effetjes checken, ik laat het uw gelijk weten nadat de std uitlaat erop zit!Geen probleem. Laat weten of het geholpen heeft.
Wat natuurlijk ook belangrijk is is de juiste bandenspanning en een niet versleten vsnaar. Vsnaar moet elke 15000km vervangen worden
Wat me net is opgevallen is dat ik malossi 15x13 7,2 gram variorollen heb en ik overal heb gezien dst ik 19x15,5 7,5g nodig heb, zou dat de oorzaak kunnen zijn?Geen probleem. Laat weten of het geholpen heeft.
Wat natuurlijk ook belangrijk is is de juiste bandenspanning en een niet versleten vsnaar. Vsnaar moet elke 15000km vervangen worden
Zip is altijd 19x15.5Wat me net is opgevallen is dat ik malossi 15x13 7,2 gram variorollen heb en ik overal heb gezien dst ik 19x15,5 7,5g nodig heb, zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Zou het daardoor komen dat die 48 op de teller loopt?Zip is altijd 19x15.5
Zelf rijd ik iget compleet origineel alleen multivar met witte drukveer en 7.5 rollen top is 51 a 52 gps
7,5g is beter inderdaad.Wat me net is opgevallen is dat ik malossi 15x13 7,2 gram variorollen heb en ik overal heb gezien dst ik 19x15,5 7,5g nodig heb, zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Als je injectie stuk is rijdt je scooter niet. Ik heb net de witte drukveer weer vervangen voor de originele zodat hij iets makkelijker naar de 50 trekt.Hallo ik heb een vraag over mijn zip 4t iget 2018 a klasse(snorfiets). De zip loopt momenteel 50 maar heeft af en toe een dip waardoor die maar 35 gaat. Er zit een malossi multivar veer en 7.5g rolletjes in en een begrenzer. Kan dit opgelost worden door de malossi ecu te zetten of kan de injectie stuk zijn?