Malossi Mhr tomos 76cc

nl>ingmar<nl

I Style Tuning
beste mense+ralf+

ik ben dus ingmar kijk al een tijdje mee op allerlij forums en ben al een dikjaartje bezig met een tomos sprint projectje en die kwam ik ff met jullie delen<]

de meeste delen zijn zelf gemaakt want ik ben (leerling) apparaten bouwer / tig & mig mag lasser Staal/Rvs/Aluminium

ik had eerder al een topic huer gemaakt toen zag de brom er als volgd uit

2lw0j7c.jpg


toen wou ik hem dus rood hebben:+ dus zogezecht zogedaan

6r3vqw.jpg

dxhbit.jpg


kleine schade bijwerken
4qr4h1.jpg

1zfq2a1.jpg

rr5mc1.jpg

29az9fa.jpg




288mqvk.jpg

av613s.jpg

16kuosm.jpg

aay8w1.jpg


en zo is hij op dit moment

etw85c.jpg

33petc1.jpg



deze uitlaat komt er dus komende week onder te zitten
16gzmrr.jpg


ik heb meer gereden op brommersprint jubbega en damwoude

@ jubbega kapotte koppeling en uitval bij start 21 sec en 66km/u

@damwoude weg rijden in 2e versnelling die later gebroken leek 12 sec 78km

probleem licht hem ook zwaar aan de uitlaat die er onder zit veel te kort :Lmaar het was zo of geen uitlaat endus geen sprint komende week zit er wel een goeie pijp onder potentie voor het mk blok is er zeker koppelingen zijn nu goed en onder de 9 sec rijden is mijn doel


Setup:

74 Metrakit van een puch
hpi van een puch
21 dellorto
zelfbouw spruitstuk
zelfbouwuitlaat (komende week een foekema pijp)
Zelfbouw Koppelingen

Uiterlijk

tomos frame met polini 910 zitje
zelfbouw aluminium veervervangers
zelfbouw aluminium achterbrug
zelfbouw schijfremmen voor en achter (schijfren zijn gekocht)



en nou het echte werk

setup

tomos carter pas gemaakt voor malossi en v-force
Malossi Mhr speed team 2 7t piaggo
V-Force piaggio
topproformance krukas met sterkere drijfstanf
hpi 06
mikuni tm 28
zelfbouw koppelingen
zelfbouw uitlaat

dit blok wil ik mee rijden @ genemuiden



2n8c7c1.jpg

ofx0xs.jpg

30a819u.jpg




laat maar je mening achter:W
 
Advertisement - register to remove this

pfoew speed op een tomos :p.. verry nice!
ben echt benieuwd als het allemaal in elkaar zit en het loopt :o

succes verder ;)
 
Last edited:
mooi projekt. ik keek naar de uitlaat die erop moet komen te zitten . mijn mening is dat de eindconus veels te lang is .ik heb ervaring met tuning en uitlatenbouw. een veel kortere einconus zal harder trekken . en dat heb je nodig vvor een sprint .groeten uit Suriname en ga zo door
 
De eindconus is idd veel te lang. Lijkt een beetje op een berekende uitlaat van Foekema zoals hij die een paar jaar terug voor automaten maakte.

Hoe ga je de cilindertimingen trouwens goed krijgen met 43 slag?

Leuk project verder :)
 
De eindconus is idd veel te lang. Lijkt een beetje op een berekende uitlaat van Foekema zoals hij die een paar jaar terug voor automaten maakte.

Hoe ga je de cilindertimingen trouwens goed krijgen met 43 slag?

Leuk project verder :)

het is ook een uitlaat berekend door Luc foekema
en op dit moment heb ik thuis niet de beschikking over een goed las app dus ga er nog niet aan lassen hoewel de prestaties helemaal neit tegenvallen


aangezien men tapeiden van de inlaat al eens stuk waren gegaan en toen nieuwe tapeinden in gelijmt gingen ook stuk.
en toen kon ik eht niet mee repareren dus dan ga je een stap verder:
Membraam op Metrakit Cilinder :mrgreen: :D
er komt dus een v-force 8 kleps piaggio membraam op met een zelfbouwhuis
Matriaal:
20pf3ie.jpg

cilinder affrezen:
24l0ciu.jpg

En der cilinder moest ook voor het membraam aangepast worden
mbrgxw.jpg

membraam huisje
10xqy3r.jpg


ook een grotere carb aangeschaft

w016qb.jpg

2pocu87.jpg


andere membraamplaatjes is de v-force

156a5mt.jpg


nieuw spruitstuk gemaakt alleen nog ff afwerken dat het net zomooi is als het carb rubber

2nvx8ab.jpg


ook ff begonnen het het strakmaken van de bekabeling
1zxt9nq.jpg

2zywzes.jpg


en de staal gevlochten remleidingen moetten ook binnekort ff ingekort worden:winner:
 
jah :P jubbega en damwoude heb ik al gereden nu het seizoen

maar hij doet het allang al de metrakit en goed ziek ook:winner:
komende dagen maak ik wel een filmpje en ook gaat hij op de testbank
 
mooi projekt. ik keek naar de uitlaat die erop moet komen te zitten . mijn mening is dat de eindconus veels te lang is .ik heb ervaring met tuning en uitlatenbouw. een veel kortere einconus zal harder trekken . en dat heb je nodig vvor een sprint .groeten uit Suriname en ga zo door

De eindconus is idd veel te lang. Lijkt een beetje op een berekende uitlaat van Foekema zoals hij die een paar jaar terug voor automaten maakte.

Hoe ga je de cilindertimingen trouwens goed krijgen met 43 slag?

Leuk project verder :)

daar moet ik jullie idd gelijk in geefen met de uitlaat :winner:
ik heb hem ook maar zo gekocht maar in middels heb ik hem al aangepast


34goghf.jpg

stukken beter he:-:


En mario de cilinder timing goed krijgen?
tsja zit nu op 201 graden:Lpittig hoog we zien vanzelf wat eht word
 
Back
Top