SuperDanny
Well-Known Member
M-Town ROX -- EVIL ROX!!
mn project werd dus geclosed terwijl et wel serieus was maar ik had alleen nog geen foto's van de rest maja dat komt meestal toch met en met, niet? en als je em alleen optisch tuned is et dus geen project?
en nogmaals ik ga mijn scooter niet motorisch tunen maar OPTISCH of is et dan al niet project waardig, ik heb btw een paar aanpassingen gemaakt.
toen ik 16 werd kocht ik mij een scooter tweedehands dit was een aerox r met een orriginele uitlaat en deze was niet goed afgesteld,
later bleek deze scooter afgesteld was op een nrx dus deze heb ik gekocht en eronder gelegd, dit was goed voor 110 digi, je zou zeggen, hier klopt geen reet van maar watch the setup
(ik wist deze niet toen ik em kocht maar nu weet ik et wel omdat de nieuwe eigenaar me het heeft gezegd )
polini evolution 70cc
profesioneel getunde carters
17.5 carb
koppeling polini evo
alles afgestemd op de cilinder en alles is van polini evolution
er zat een nr-x onder of je het nu gelooft of niet!!
maja hier heb ik 2 dagen mee rondgereden en toen deed ik een sprint tegen een vriend en ik haalde de bocht niet want ik gleed uit over wa zand
dat daar lag en vloog dus een hek in met de zijkant :S
ik had wel gewonnen trouwens
ik zelf heb hier op een blauwe been niks aan over gehouden en een gekneusde hand, dit was egt geluk wat ik toen gehad heb want ik reed zeker 100-105 digi.
jullie kunenn dus wel al raden dat de scooter er minder aan toe was, hieronder een paar plaatjes:
zoals je kan zien was er niks meer over van de zijkant maar dit valt nog mee met de rest.
hier zie je dus wat voor klap het is geweest want me velg is in duizend stukjes in een gevlogen (de band was bovenwonderlijk wel nog heel)
hier schuin voor, de radateur lekte, voorkappen waren allemaal gaar, voorvork was scheef en frame had een afwijking en beenkap zat een scheur in.
hierna begon ik dus aan de herbouw en dit heeft me een paar honderd euro gekost, voor kappen, voorvork tweedehands, radiateur, beenkap, kofferbak, en kleine kapje voor bij radiateur.
er zat nog een afwijking in het frame en de voorvork was ook niet lekker, ik kon geen 2 vingers tussen de kap en wiel houden en als ik remde kwam me wiel tegen me onderkuip aan,
hier heb ik dus niet veel mee gereden, deze reed overigens nog steeds zo hard omdat hij motorisch 100% in orde was ook na de val
hieronder een paar plaatjes na de restauratie:
daarna heb ik deze scooter verkocht en een andere aerox gekocht, deze leek helemaal in orde te zijn inclusief kappen maja schijn bedriegt.
ik heb er 1 week mee gereden en toen kreeg ik een vastloper, het blok moet gereviseerd worden omdat er een stukje van de circlip (oorzaker van vastloper) mn carters is ingeschoten, dit kan ik niet zelf dus ik moet dit bij de dealer laten doen :S
ik kan wel een eigen cilinder vervangen maar niet het blok reviseren maja omdat ik het nog nooit gedaan heb maar natuurlijk probeer je eerst zelf.
ik werd het zat en had de scooter gestript en kwam een verroest en vuil frame tegen en overal vieze aanslag, dit was de reden tot mijn project.
hieronder een paar plaatjes hoe hij er nu bij staat:
voorkant vandaag draadboom verwijdert en morgen et motorblok en miss het stuur.
de draadboom met stickertjes om het monteren te vermakelijke
de radiateur, met slangen en al, nog helemaal in orde
Hier het motorblok dat ik vandaag heb los gehaald van het frame.
hier het frame zelf, wordt morgen opgehangen en dan maak ik betere foto
en hier de originele carburateur hmm is ook aan vervanging toe, lijkt mij toch
de setup blijft origineel op een doppler pijp na en de afstelling omdat ik niks om snelheid geef na die crash en de pijp heeft een relax orri geluidje wat me pa wel waardeert
deze rox wordt dus voornamelijk uiterlijk getuned.
hieronder een lijstje wat ik er aan ga doen:
- frame spuiten
- kappen spuiten -- zwart wit.
- sport stuur
- digi teller
- benzine meter in accukap
- kriesler monoseat
- braking wave remschijven voor/ achter
- remklauwen rood spuiten, miss speciale remklauwen
- speciale zadel hoes
- velgen wit gespoten
- logo in onderkuip frezen en iets poliesteren, wat moet ik nog bedenken
- neon in onderkuip poliesteren (met plexiglas in kap en daarboven neon)
- in voor spatbord figuur uit dremelen
- bcd underseat
- kofferbak mee gespoten (zodat je bij de achterkant een mooie kleur overgang hebt.
- lexus look a like remlichten
- motorblok stralen
- blok laten reviseren
- spatbord boven achterwiel
ik ben nog meer van plan met polyester maar dit geef ik niet vrij voorlopig omdat alle dingen wel origineel zijn.
01-03-04 --UPDATE--
ik heb vandaag niet veel kunnen doen omdat ik geen tijd had en de dremel zoek was, ik heb toch een kleine update:
dit is mijn accukapje met de benzinemeter, zit nog te drogen van de lijm, ik ga de buitenkant nog dicht kitten (zodat het gat eromheen helemaal dicht is
frame is inmiddels opgehangen en morgen ga ik schuren en in de loop van de week denk et weeken pas, ga ik hem in de hamerite zetten, de kleur wordt wit of zwart
07-03-04 -- UPDATE--
ik heb gister het frame gespoten en het is egt mooi geworden, alleen een tip voor andere of voor een volgende keer als ik weer een frame moet spuiten is alle verf eraf
op één plek want dat blijf je zien :S dan zie je verschil van dikte :S maja al met al is het toch mooi geworden
ik ben ook ff langs de GAMMA geweest en heb er wat stuff gekocht:
al het materiaal bij elkaar dat ik gekocht was het kost me een euro of 23
de schijf voor te polijsten weet niet of dit lukt maja het is wat proberen he het bestaat uit 28 ronde lapjes stof die aan elkaar zijn genaaid
dit is een opzet stukje voor de slijpschijfjes werkt met een schroefje
20 slijpschijfjes voor op het opzetstuk hierboven
ook iets van een polijst spul, dacht dat het een opzet stukje was voor te polijsten maja ik moet alles ff uitproberen
het groene blok polijst pasta dat wat ik begrepen heb iedereen gebruikt voor te polijsten
ik maak straks ff foto's van het frame, digi was leeg :S
digi onderhand opgeladen en de foto's van het frame ook online, aanschouw en huiver
08-03-04 --UPDATE--
ben mijn demper aan het polijsten en dit heb ik tot nu toe:
21-03-04 --UPDATE--
het is een tijdje geleden dat ik er een update is geweest maar nu is er wel weer eentje
ik heb mn metamorfose sportstuur binnen gekregen, hieronder 2 foto's:
hier het stuur
hieronder de clamp en da andere ding
Ik heb ook nog liggen polijsten, hieronder twee foto's daarvan, ik twijfel of ik nog een keer op schuur en dan nog een keer erover heen gaan
maja da moet ik even kijken:
op de foto lijkt het kut maar in het egt ziet het er een stuk beter uit maar eigenlijk niet goed genoeg
Ik heb vandaag ook mijn velgen terug gekregen en ze zijn wonderschoon haha
hieronder een foto ervan, voor en achter:
Voor
Achter
morgen bandenletters wit
van de week de voorkant in elkaar zetten en dan meer pics
28-03-04 --UPDATE--
heb goed met poliester liggen werken en na een uurtje werk, iets minder was dit het resultaat:
voor het beunen
een kant geschuurd
helemaal geschuurd
de poliesterkit die ik gebruikt heb
het begin van het poliester
same as above
een kant gepoliesterd, ver af (voor eerste laag)
eerste laag gepoliesteerd, nog nat.
same as above
beginnen met 2de laag
2de laag klaar. nog nat
same as above
same as above
2de laag klaar, al grotendeels droog
same as above
moet zeggen dat de kappen al erg lekker aan elkaar zitten
ook zit bij nu helemaal in elkaar op kappen en bloje na, ook heb ik wat problemen met de draadboom :S mis een kabeltje
morgen komen hiervan foto's de ohh zo mooie velg die eronder hangt
EDIT: de foto's zijn momenteel offline door te veel bandbreedteop de server en anders kreeg ik boetes door overschrijden van de bandbreedte, ik zal dus gewoon een paar foto's posten en dan zo snel mogelijk iets anders zoeken.
mn project werd dus geclosed terwijl et wel serieus was maar ik had alleen nog geen foto's van de rest maja dat komt meestal toch met en met, niet? en als je em alleen optisch tuned is et dus geen project?
en nogmaals ik ga mijn scooter niet motorisch tunen maar OPTISCH of is et dan al niet project waardig, ik heb btw een paar aanpassingen gemaakt.
toen ik 16 werd kocht ik mij een scooter tweedehands dit was een aerox r met een orriginele uitlaat en deze was niet goed afgesteld,
later bleek deze scooter afgesteld was op een nrx dus deze heb ik gekocht en eronder gelegd, dit was goed voor 110 digi, je zou zeggen, hier klopt geen reet van maar watch the setup
(ik wist deze niet toen ik em kocht maar nu weet ik et wel omdat de nieuwe eigenaar me het heeft gezegd )
polini evolution 70cc
profesioneel getunde carters
17.5 carb
koppeling polini evo
alles afgestemd op de cilinder en alles is van polini evolution
er zat een nr-x onder of je het nu gelooft of niet!!
maja hier heb ik 2 dagen mee rondgereden en toen deed ik een sprint tegen een vriend en ik haalde de bocht niet want ik gleed uit over wa zand
dat daar lag en vloog dus een hek in met de zijkant :S
ik had wel gewonnen trouwens
ik zelf heb hier op een blauwe been niks aan over gehouden en een gekneusde hand, dit was egt geluk wat ik toen gehad heb want ik reed zeker 100-105 digi.
jullie kunenn dus wel al raden dat de scooter er minder aan toe was, hieronder een paar plaatjes:
zoals je kan zien was er niks meer over van de zijkant maar dit valt nog mee met de rest.
hier zie je dus wat voor klap het is geweest want me velg is in duizend stukjes in een gevlogen (de band was bovenwonderlijk wel nog heel)
hier schuin voor, de radateur lekte, voorkappen waren allemaal gaar, voorvork was scheef en frame had een afwijking en beenkap zat een scheur in.
hierna begon ik dus aan de herbouw en dit heeft me een paar honderd euro gekost, voor kappen, voorvork tweedehands, radiateur, beenkap, kofferbak, en kleine kapje voor bij radiateur.
er zat nog een afwijking in het frame en de voorvork was ook niet lekker, ik kon geen 2 vingers tussen de kap en wiel houden en als ik remde kwam me wiel tegen me onderkuip aan,
hier heb ik dus niet veel mee gereden, deze reed overigens nog steeds zo hard omdat hij motorisch 100% in orde was ook na de val
hieronder een paar plaatjes na de restauratie:
daarna heb ik deze scooter verkocht en een andere aerox gekocht, deze leek helemaal in orde te zijn inclusief kappen maja schijn bedriegt.
ik heb er 1 week mee gereden en toen kreeg ik een vastloper, het blok moet gereviseerd worden omdat er een stukje van de circlip (oorzaker van vastloper) mn carters is ingeschoten, dit kan ik niet zelf dus ik moet dit bij de dealer laten doen :S
ik kan wel een eigen cilinder vervangen maar niet het blok reviseren maja omdat ik het nog nooit gedaan heb maar natuurlijk probeer je eerst zelf.
ik werd het zat en had de scooter gestript en kwam een verroest en vuil frame tegen en overal vieze aanslag, dit was de reden tot mijn project.
hieronder een paar plaatjes hoe hij er nu bij staat:
voorkant vandaag draadboom verwijdert en morgen et motorblok en miss het stuur.
de draadboom met stickertjes om het monteren te vermakelijke
de radiateur, met slangen en al, nog helemaal in orde
Hier het motorblok dat ik vandaag heb los gehaald van het frame.
hier het frame zelf, wordt morgen opgehangen en dan maak ik betere foto
en hier de originele carburateur hmm is ook aan vervanging toe, lijkt mij toch
de setup blijft origineel op een doppler pijp na en de afstelling omdat ik niks om snelheid geef na die crash en de pijp heeft een relax orri geluidje wat me pa wel waardeert
deze rox wordt dus voornamelijk uiterlijk getuned.
hieronder een lijstje wat ik er aan ga doen:
- frame spuiten
- kappen spuiten -- zwart wit.
- sport stuur
- digi teller
- benzine meter in accukap
- kriesler monoseat
- braking wave remschijven voor/ achter
- remklauwen rood spuiten, miss speciale remklauwen
- speciale zadel hoes
- velgen wit gespoten
- logo in onderkuip frezen en iets poliesteren, wat moet ik nog bedenken
- neon in onderkuip poliesteren (met plexiglas in kap en daarboven neon)
- in voor spatbord figuur uit dremelen
- bcd underseat
- kofferbak mee gespoten (zodat je bij de achterkant een mooie kleur overgang hebt.
- lexus look a like remlichten
- motorblok stralen
- blok laten reviseren
- spatbord boven achterwiel
ik ben nog meer van plan met polyester maar dit geef ik niet vrij voorlopig omdat alle dingen wel origineel zijn.
01-03-04 --UPDATE--
ik heb vandaag niet veel kunnen doen omdat ik geen tijd had en de dremel zoek was, ik heb toch een kleine update:
dit is mijn accukapje met de benzinemeter, zit nog te drogen van de lijm, ik ga de buitenkant nog dicht kitten (zodat het gat eromheen helemaal dicht is
frame is inmiddels opgehangen en morgen ga ik schuren en in de loop van de week denk et weeken pas, ga ik hem in de hamerite zetten, de kleur wordt wit of zwart
07-03-04 -- UPDATE--
ik heb gister het frame gespoten en het is egt mooi geworden, alleen een tip voor andere of voor een volgende keer als ik weer een frame moet spuiten is alle verf eraf
op één plek want dat blijf je zien :S dan zie je verschil van dikte :S maja al met al is het toch mooi geworden
ik ben ook ff langs de GAMMA geweest en heb er wat stuff gekocht:
al het materiaal bij elkaar dat ik gekocht was het kost me een euro of 23
de schijf voor te polijsten weet niet of dit lukt maja het is wat proberen he het bestaat uit 28 ronde lapjes stof die aan elkaar zijn genaaid
dit is een opzet stukje voor de slijpschijfjes werkt met een schroefje
20 slijpschijfjes voor op het opzetstuk hierboven
ook iets van een polijst spul, dacht dat het een opzet stukje was voor te polijsten maja ik moet alles ff uitproberen
het groene blok polijst pasta dat wat ik begrepen heb iedereen gebruikt voor te polijsten
ik maak straks ff foto's van het frame, digi was leeg :S
digi onderhand opgeladen en de foto's van het frame ook online, aanschouw en huiver
08-03-04 --UPDATE--
ben mijn demper aan het polijsten en dit heb ik tot nu toe:
21-03-04 --UPDATE--
het is een tijdje geleden dat ik er een update is geweest maar nu is er wel weer eentje
ik heb mn metamorfose sportstuur binnen gekregen, hieronder 2 foto's:
hier het stuur
hieronder de clamp en da andere ding
Ik heb ook nog liggen polijsten, hieronder twee foto's daarvan, ik twijfel of ik nog een keer op schuur en dan nog een keer erover heen gaan
maja da moet ik even kijken:
op de foto lijkt het kut maar in het egt ziet het er een stuk beter uit maar eigenlijk niet goed genoeg
Ik heb vandaag ook mijn velgen terug gekregen en ze zijn wonderschoon haha
hieronder een foto ervan, voor en achter:
Voor
Achter
morgen bandenletters wit
van de week de voorkant in elkaar zetten en dan meer pics
28-03-04 --UPDATE--
heb goed met poliester liggen werken en na een uurtje werk, iets minder was dit het resultaat:
voor het beunen
een kant geschuurd
helemaal geschuurd
de poliesterkit die ik gebruikt heb
het begin van het poliester
same as above
een kant gepoliesterd, ver af (voor eerste laag)
eerste laag gepoliesteerd, nog nat.
same as above
beginnen met 2de laag
2de laag klaar. nog nat
same as above
same as above
2de laag klaar, al grotendeels droog
same as above
moet zeggen dat de kappen al erg lekker aan elkaar zitten
ook zit bij nu helemaal in elkaar op kappen en bloje na, ook heb ik wat problemen met de draadboom :S mis een kabeltje
morgen komen hiervan foto's de ohh zo mooie velg die eronder hangt
EDIT: de foto's zijn momenteel offline door te veel bandbreedteop de server en anders kreeg ik boetes door overschrijden van de bandbreedte, ik zal dus gewoon een paar foto's posten en dan zo snel mogelijk iets anders zoeken.
Last edited: