This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Luchtfilter werking


als ik het goed begrijp bedoel je dus dat het niets uitmaakt dat je filter daar zit?
dus stel nou dat er meer lucht/ wervelingen je filter binnekomt dat dat niet uitmaakt omdat je m toch afsteld op je bougie kleur? bedoel je dit?

Dus jij hebt een mengsel verhouding met variabele curve ?
Ik weet niet hoe de rest er hier over denkt maar ik wil graag ook een perfect mengsel hebben als ik half gas rij. ( warm rijden etc )

Als het ECHT uitmaakt met die werveling hebben mensen alleen volgas ( op top ) een goede mengsel verhouding als ik jou verhaal begrijp.

Of bedoel je wat anders?
 
^^^Mja weet niet precies natuurlijk hoe meer die drukgolf/zuiging toeneemt naarmate de snelheid toeneemt. Of dat evenredig is of expotentiëel....

Wel is het zo geloof ik dat beste methode is om bougiekluer te testen, dit bij "volgas" te doen.

In dat geval lijkt het me dan, als je de kleur daarop aanpast, dat je dan ook rekening houd met die zuiging/druk.

Maar dan zou het bij lagere snelheden weer niet kloppen (mengsel)

Ik brainstorm ook maar wat mee.

Maar ik vraag me dan ook af: wat maakt een spatbord dan nou zoveel uit. Als dat drukgolf/zuiging verhaal weer opgaat, zal er (denk ik) ook rondom het uiteinde van het spatbord een werveling ontstaan, die dan weer net zo goed zorgt voor verandering van mengsel.
 
Joor said:
Precies, ga maar uitrekenen hoeveel lucht er word aangezogen per min

afgerond 40cc x 14000... uhm... veel laten we het houden op 600 liter per minuut.

verder ben ik het zoals A-Bizar al zei eens met de stelling dat stilstaande lucht makkelijker wordt aangezogen dan bewegende.

het afstellen van half gas (bij gebruik van ram-air, als dat al nut heeft) kan je eventueel wel doen met je gasnaald ofzo.