JohnB
ik bedoel maar
Om weer eens een leuk discussie puntje te maken wat me net weer te binnen schoot en waar ik al langer over nadenk.
De plaatsing van je lucht filter.
Met name op piaggio zie je vaak dat men de carb recht naar achter heeft en dan het filter schuin boven het wiel.
Als ik zo vrij mag zijn gebruik ik even de foto van Enrico als mooi voorbeeld
Ik heb zon idee dat dit niet ideaal is. Dat er op zn minst een spatbord tussen moet. Het wiel draaid namelijk aardig wat malen in de rondte en zal daar een beste luchtwerveling opwekken.
Wanneer er een druk puls is krijg je een relatiefarm mengsel doordat er meer lucht naar binnen komt. En als er een zuigende werking is dan wordt er wat lucht ontnomen en zal je een iet wat te rijk mengsel hebben.
Ik weet niet hoe dit in praktijk zich waarmaakt , maar wat zijn jullie ideeen hier over
De plaatsing van je lucht filter.
Met name op piaggio zie je vaak dat men de carb recht naar achter heeft en dan het filter schuin boven het wiel.
Als ik zo vrij mag zijn gebruik ik even de foto van Enrico als mooi voorbeeld
Ik heb zon idee dat dit niet ideaal is. Dat er op zn minst een spatbord tussen moet. Het wiel draaid namelijk aardig wat malen in de rondte en zal daar een beste luchtwerveling opwekken.
Wanneer er een druk puls is krijg je een relatiefarm mengsel doordat er meer lucht naar binnen komt. En als er een zuigende werking is dan wordt er wat lucht ontnomen en zal je een iet wat te rijk mengsel hebben.
Ik weet niet hoe dit in praktijk zich waarmaakt , maar wat zijn jullie ideeen hier over