This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Luchtfilter probleem bij aerox

Mhr Evo

Well-Known Member
ik zit met een probleempje. de luchtfilter. hij zit al bijna helemaal in elkaar maar ik moet nog een luchtfilter hebben. en omdat ik mijn setup nogal liefheb wil ik ook een goede luchtfilter. heeft iemand ideeen? er moeten toch lui zijn die ook een snelle aerox hebben die dit probleem ook zijn tegengekomen. en een filter in de helmbak schijnt heel moeilijk te zijn.

Setup:
Evo 70 tuned
C20
24 mm mikuni
HPI binnenrotor
Carter tuned

dit moet wel redelijk gaan lopen dacht ik zo})

weet iemand misschien iets van die hebo filter?

Vriend van me heeft gewoon z'n originele filter bewerkt [Evo70 Tuned, RII, 21mm @Aerox], 2 flinke gaten [rond 35 ofzo]...

Een Hebo-schuimfilter is net zo goed/slecht als een Malossi-schuimfilter ofzo...

Qua extra mogelijkheden;

1. Helmbakfilter, zal je ws. wel je frame aan moeten passen...
2. Kartfilter, met aansluiting naar voren, waardoor de kartfilter op dezelfde plaats zit waar je accu normaal zit [bij jou al niet meer ]... Ook moet je hiervoor een hoop aanpassen...

ik heb gewoon rechtspruitstuk dan achter op carb. een 60m buis met een hoek van 45 graden dan kartfilter in accu bak en klaar.
als je die buis in je accubak laat uitkomen en deze verder helemaal schoonmaakt en dicht kit onderin kan je hier ook je filter van maken enkle ff 2 buizen halen van kart box en deze in dat kapje maken

Je kan ook proberen met een K&N filter. Ik denk dat deze wel van goeie kwalitiet zijn. Als je die dan nog eens inwerkt in je originele huis (met gaten natuurlijk) dan zal wdat wel lukken