This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

luchtfilter in helmbak@mina.hor.

Arnoud

Arend!
Ik ben van plan om bij mijn neo's lc een luchtfilter van een pvc-pijpbocht in mijn helmbak te maken. Nu is dat bij een runner vrij makkelijk.

Bij mina. hor. is dit wel lastig, want dan moet de carberateur recht omhoog staan i.v.m frame. Nou is mijn vraag wat voor carberateur ik hiervoor kan gebruiken (behalve en kartcarb.)
Kan het misschien met een vlakschuifcarb.?

Originally posted by SRally
Tjek ook maar die constructie van hem. Heel onorthodox, maar ja het werkt dus.

hij is nog steeds in ontwikkelings fase
moest alles nog ff snel voor almelo in elkaar flexxen

ik ben hier dus ook mee bezig op mijn renner, alleen hoe krijg je die pvc-buis aangesloten op je carb?

Als je een gewone carburateur aansluit met een recht spruitstuk dan loopt de vlotterkamer toch niet meer vol, of wel? En wat is nou eigenlijk een valsttroomcarb? En kan je die dan wel op een recht spruitstuk aansluiten?

bij een valstroomcarb wordt geen gebruik gemaakt van een spruitstuk, het zit rechtstreeks op je membraan. het werkt volgens mij met een open kelk, hier zou je eventueel een buis op kunnen plaatsen.

ze zijn wel extreem moeilijk af te stellen, maar als t eenmaal afgesteld is schijnt t perfect te werken..

correct me als t fout iz pleez...

Last edited:

Onzin, je kan gewoon een recht spruitstuk gebruiken...

Hier mijn 21mm + flens + kartfilter...