Luchtfilter foto's

Srsport

If I speak, then I spoke
Ik wou eigenlijk met een powerfilter gaan rijden, maar door het vuil wat deze door kan laten ook weer niet, dus was ik van plan een helmbakfilter te maken, maar als dit plan ook goed ze werk doet, is een helmbakfilter natuurlijk niet nodig 8),

Nu heb ik toevallig nog een honda mb luchtfilter liggen, door zijn mooie vorm lijkt hij me ook wel geschikt om een goede luchtfilter te maken die veel lucht kan doorlaten ongeveer op het niveau van een powerfilter, misschien is het een plan om dit gewoon om een powerfilter heen te bouwen? ik heb er ook foto's van gemaakt, maar hoe ik deze hier kan laten zien weet ik niet

Last edited:
Advertisement - register to remove this

ergens op internet zetten en dan [ img ] adres van de foto hier tussen [ /img ] en anders moet je iemand vragen om te uppen :)

[ img ] zonder de spaties ertussen maar anders krijg ik er een kruisje te staan :P

waarom een helmbak filter als het nit nodig is !!! en als je er toch een wilt maken, pak dan een kartfilter met b.v. een twin air spons erin !!! mooi weg werken in je buddy en klaar !! alleen is je buddy idd weg !!

Originally posted by mvanwinsen5
waarom een helmbak filter als het nit nodig is !!! en als je er toch een wilt maken, pak dan een kartfilter met b.v. een twin air spons erin !!! mooi weg werken in je buddy en klaar !! alleen is je buddy idd weg !!

Als je nou ff goed leest :|, zie je wat ik bedoel, als dit een goed plan is, dan is een helmbakfilter toch niet nodig, ik heb nu trouwens ook die foto's op internet (denk ik ) http://au.briefcase.yahoo.com/typhoonsr

Last edited:
weet niet met welke scoot je rijd, maar bij minarelli zie je de luchtfilter niet opvallend zitten, en kan je dus makkelijk een pvc-afvoerbuis van 100 ofzo nemen, en er gaten of sleuven in perforeren aan een kant waar geen vuil of water opspat, met daarin dan je powerfilter

maar weet niet wat je setup is, dus kan zijn dat een grote filter heel erg dom is op jouw scooter...

dus geef je setup :rolleyes:

edit: okeej die staat daar nu :)

mja, niet echt nodig vind ik

Heb je een oude SR (mina)? Zo ja, waarom bewerk je je std luchtfilter niet? Geeft ie meer dan genoeg lucht voor een 21mm.
Ik heb t voor me broertje zo gemaakt: 2 carb/luchtfilterbuizen die lucht aan zuigen (ala kartfilter) en dan een dikker bus naar de carb (was van een of andere powerfilter)

Originally posted by mvanwinsen5

Beetje driedubbel op he..

Beter gewoon helmbak als je je buddy toch wil gaan verneuken (lees niet meer wilt gebruiken voor praktische doeleinden).

Ons "groepje" hier met de wat sportievere setups, alle 3 evo in dit geval, wij rijden zelf zonder filter. Ok ik rijd dan zelf wel bij alleen droog weer, die andere 2 niet altijd. De slijtage zal dan ook sowiezo wel flink meer zijn (?) maar we hebben iig geen last van "zwaar" vuil wat naar binnekomt. Dit ook hoe de carb achter de kappen zit bij mina.

Of het wel of niet goed is, al sla je me dood. Het is ontstaan nadat me filter er onder het rijden ooit een keer los was gegaan. Dat was vlakbij me huis en ik d8 ik rijd dat stukje wel zonder filter. De scooter liep merkbaar beter, waarna ik het filter helemaal gedumpt hebt. Je hebt toch de minste obstructie. Maar goed misschiens was de afstelling met filter gewoon niet goed.

Maar goed, misschien klopt er allemaal geen snars van, maar dit is hoe we op dit moment rondtoeren.

Originally posted by Folkert@MinaRally
Ons "groepje" hier met de wat sportievere setups, alle 3 evo in dit geval, wij rijden zelf zonder filter.

Zeer onverstandig, is gewoon vragen om problemen als je het mij vraagt. Bovendien is zelfs een standaard filter zo te maken dat ie én veel lucht aan zuigt én redelijk beschemt tegen vuil.

dus wat kan ik nou het beste doen volgens jullie? gewoon de hele helmbak in een filter omtoveren? heeft iemand hierover ook nog een mooie topic ofzo waarin foto's/tips staan?

Originally posted by minaracers
Zeer onverstandig, is gewoon vragen om problemen als je het mij vraagt. Bovendien is zelfs een standaard filter zo te maken dat ie én veel lucht aan zuigt én redelijk beschemt tegen vuil.

dat klopt ja, een ufo kap, je haalt de originele voorkap eraf en plaatst de ufo erop. Het is een kap waar veel luchtdoorheen komt dmv gaten . Ook wordt de lucht gefilterd door de luchtfilter dus rotzooi komt er bijna niet doorheen !!

Folkert had ook zo'n ufo kap meen ik...als je scooter beter loopt zonder filter moet je er blijkbaar een kleinere sproeier in gooien...of een goed filter aanschaffen!

Originally posted by Tim
Folkert had ook zo'n ufo kap meen ik...als je scooter beter loopt zonder filter moet je er blijkbaar een kleinere sproeier in gooien...of een goed filter aanschaffen!

Klopt, ik heb idd zo'n ufo kap liggen. Maar kreeg het nooit lekker 100% afgesteld. Naja nu loopt het ook nog niet perfect.
Ik moet altijd ff een paar keer met het gas spelen, hij pakt hem bij klein beetje gas open niet lekker.
Als ie eenmaal op toeren is, is er niks aan de hand, maar je moet hem ook op toeren blijven houden.
Moet er eigenlijk nog maar eens naar kijken. Rijd momenteel met een 109 sproeier (in een 21 DO) en geen filter dus. (Overigens rijd ik al 9 maanden zonder filter)

Ik heb ook een tijd met een twaiwan filter gereden en nu ff zonder maar tis gewoon bagger. Ik heb op me zuiger ook zo'n spoor zitten van vuil :( Maar binnenkort ga ik toch maar eens kijken voor valstroom+helmbak filter.

wat folkert had had ik dus @ rs1 reed dus niet met powerfilter!!!wel goed afgesteld maar liep gewoon voor gee meter!pissig geworden powerfilter eraf gerukt en gelijk doortrekken lekker fel alles!8Pbest wel raar en apart want kennelijk tog niet goede afstelling terwijl ie wel goed was afgesteld!nu met malossi powerfilter reed ie tog iets minder dus... ik weet het ook ni meer:?l(:X

Back