LT Speedrox

Status
Not open for further replies.

Lintiej

SBO 2010 #199
Hallo mensen :)

Ik ben Sander Linthorst ben 17 jaar, woon in Twello en ben nog een student. Ben maar een project pagina begonnen omdat ik inmiddels al zn 2 jaar met mn aerox bezig ben.

Verleden:
Mijn verleden is niet heel groot heb een yamaha dt gehad die maar een uurtje gelopen had omdat ik er geen verstand van had. Toen half jaar later kocht ik een aerox, helemaal standaard en niks opgevoert omdat het niet mocht van je vader :P
hier hoe hij erbij stond
Foto-8NLYHU7A.jpg

Toen op een dag ging het een keer mis met mijn blok, wat mijn koppeling bleek te zijn, maar toen maar een flinke smoes bedacht om zo mijn hele blok te veranderen.

Setup die er toen op ging:
- mhr replica 70cc
- yasuni c16
- dellie 21mm
- en nog wat pretspul

Het blok toen:
Foto-PCYFZE6K.jpg

Na een week rijden had de politie me inmiddels wel door en een achtervolging gehad, toen vond ik het genoeg geweest en begon ik maar gewoon een project scooter.

Mijn project:
De plannen zijn om gelijk goed aan te pakken en een brute setup te hebben, ook wil ik het uiterlijk echt gelikt maken. Zelf weet ik nog niet precies de kleuren en wat ik er aan ga doen, maar het blijft zeker niet standaard.

Setup:
Cilinder: Mhr speed 7t max tuned
Uitlaat: Yasuni c21/c30
Krukas: Mhr Rhq
Carburateur: 28mm
Luchtfilter: twin air
Vario: Mhr
Koppeling:Mhr Delta clutch
Membraan: Mhr vl 14
Primaire: Mhr 13/44
Secundaire: standaard
Carters: Tunen en kotteren
Vertandingsdeksel: Top Nardo
Powerbox: niet
Poulies: Mhr
Koppelingshuis: Stage 6
Halfpoulie: Stage 6
V-snaar: Mhr
Spruitstuk: Pia recht
Ontsteking: onbekend
Lagers: C4
Dit waren de plannen op motorisch gebied.
En zo begin je met het kopen van het 1 en ander aan spullen.
Mhr speed 7t xsh max tuned
Foto-C6JIBBAO.jpg

Yasuni C21
Foto-N4IXTHAM.jpg

Inlaat set bestaande uit: Twin air filter (word vervangen) stage 6 28mm pwk, pia recht spruitje en een xsh wig
Foto-PXSBHEUC.jpg

ook was ik druk met het spuiten van verschillende delen bezig geweest zoals: Velgen, Frame, me tnt stuur en de poten. Zelf ben ik er wel erg tevreden over :D
Foto-COMVEKJA.jpg

Foto-YPRWMMVY.jpg

Inmiddels was motorisch ook weer stuk verder gekomen zelfs zo ver dat ik hem al kon starten alleen niet met mijn voledige setup. Ik had ff een paar kleine dingetjes gekocht setup was toen alsvolgt:

Cilinder: Stage 6 racing
Uitlaat: Yasuni c21
Carburateur: 21 mm dellie
Luchtfilter: Mhr E13
Vario: Polini speed control
Membraan: Stage 6 V force
Spruitstuk: mhr schuin
Ontsteking: Selletra
Lagers: C3

Dit zag er toen zo uit toen het onder mijn scooter zat :)
Foto-NTSWFUNB.jpg

Dit blaasde al redelijk hard :D wou met deze setup even ervaring opdoen en kijken hoe het allemaal een beetje werkte. Na een week tijd had ik al weer een warmloper te pakken en zat er een veeg in. Snel ff met een borstel er door heen en wand was weer glad, snel ander zuigertje erin en liep weer. Nja 1 seconde er zat nog een pistonklemmetje achter de krukas die er in was gevallen en ik niet door had. Dus dat verhaal was ook over.

Nu ging ik gewoon weer door met het sparen van onderdelen. Zo had ik de hele setup wel bij me kaar gespaart.

Cilinder: Mhr speed 7t xsh max
Uitlaat: Yasuni c21
Carburateur: Stage 6 28mm pwk
Luchtfilter: twin air
Vario: Mhr 05
Membraan: Stage 6 v force
Primaire: Mhr 13/44
Secundaire: standaard
Vertandingsdeksel: Top Nardo
Poulies: Mhr overrange
Koppelingshuis: Stage 6
Halfpoulie: Stage 6
V-snaar: Mhr
Spruitstuk: Pia recht
Ontsteking: Mhr eprom

Dit is dus de setup die ik nu heb. Dit alles moest nog allemaal bewerkt worden zoals de carters en inlaat set.
Zelf wist ik nog niet waar ik het naar toe zou brengen eerst was ik van plan naar xsh te doen maar vond het maar lang duren. Via Via kende ik Rick Karsemeijer en informeerde of het daar allemaal ff zou kunnen gebeuren, en dat kon allemaal wel ik snel in het weekend naar Harderwijk om het blok een leuk tune beurtje te geven.

Na 1,5 week was het blok al klaar, waren wat dingen gebeurt na omstandigheden. Ander zuigertje erin, oude was helemaal op, standaard vertandingsdeksel erin, en de v-force was vervangen door een vl 14 met ophoogplaat.
Zelf was ik erg tevreden over het tunen en de service ging allemaal lekker snel.

Hier foto's van het blok ff snel in mekaar gezet :) nog niks vast dus :P ghehe
Foto-SQ633B3R.jpg

Foto-664GKDQN.jpg

en nog een foto hoe mijn scooter er nu bij staat, kijk niet naar alle rommel :P in me schuur ligt alles overal dus ja:
Foto-O7ECVAC6.jpg

De plannen voor de komende tijd, ik wil mijn blok goed in me kaar zetten en onder mijn aerox leggen. En nog een kleine bestelling doen zodat ie kan rijden :)

zo ben weer ff bezig geweest aantal dingen die ik gedaan heb:
- paddock gekocht
- blok onder scooter gehangen
- carter ff aangepast op overrange
foto's:
Foto-M8R3XJQO.jpg

Foto-AU6JXYSU.jpg

Foto-VMJP6LQH.jpg

Foto-34P7HDLK.jpg

vind al wel aardig mooi worden :)
aantal dingen wat ik komende tijd wil gaan doen:
- ssp spul erop rempotjes/remhevels
- koelvloeistofslangen inkorten ziet er niet uit nu
- remreservoirs polijsten ( nog niet zeker)
- voorpoten verlagen

Heb weer het een en ander gedaan aan mijn aerox, als eerst ff de ssp rempotjes en hevels erop gezet. Ook heb ik mijn uitlaat er maar is ff onder gehangen, en ook flink lopen beunen om mijn accu en tankje in de buddy te krijgen :P

Hier de rempotjes en hevels beetje kut foto weinig te zien door de flitser,
ook is het stuur niet zo netjes meer :P
Foto-U6OOXHDB.jpg

Tank+ Accu
Foto-JMYTOKWL.jpg

Foto-QJXCA3RO.jpg

En als laatste mijn uitlaat, staat er weer goed bij :D
Foto-8RBT46PJ.jpg

Als laatst heb ik ook een kleine bestelling gedaan maar wel de belangerijke om het aan het lopen te krijgen :) dus w8 met volle vreugde op de postbode :)

Postbode had een pakketje voor me.

daar zat in:
2 x NGK Bougie B10EG
1 x BCD monoseat extreme
1 x SP Styling m stuur + clamp
1 x Olie castrol A747
1 x silikone race bougiedop + kabel
Ik blij alle zooi erop gemonteerd zelf was ik niet blij met het m stuur en heb ik maar mijn eigen epc style stuurtje erop gezet.

Foto-JKT6HNWR.jpg

Foto-8KLIUUBL.jpg

Ook konden de handschoenen uit de kast gehaald worden
Foto-IFP8AOSZ.jpg

En waarom konden ze eruit gehaald worden...
je raad het niet maar de scooter heeft dus eindelijk zijn eerste benzine geproeft :) knalt al wel redelijk heb alleen eventjes naar de sproeier gekeken kan nog wel net iets kleiner maar was leuk om even erop te knallen... hier 2 filmpjes, beetje kut kwaliteit mja komt van de telefoon af dus altijd niet geweldig.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ImnjRojHy40"]YouTube - LT Speedrox testrun 1[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=_m7xKgE3WjI&NR=1"]YouTube - LT Speedrox testrun[/ame]

Ook heb ik even wat spul gekocht voor een vriend van me maar dat gaat eerst heel even onder mijn scooter om te testen het gaat om een kundo F1 en een koso carb, de F1 heb ik vndaag al getest en reed wel lekker :) mja kon niet lang knallen omdat de politie al weer op de stoep stond. (Let niet op de letters is 2e hands krijg je dat) :P
Hier foto's van mijn scooter met F1
Foto-U6QYXH8T.jpg

Foto-TGUGTYUP.jpg

Wat ik de komende tijd ga doen is veel met mijn kappen bezig, ook wil ik mijn slangen even inkorten want dit is nog steeds geen gezicht :P

Advertisement - register to remove this

bedankt voor de eerste reactie's :)

Abels: tsja alles was om te testen :P dus jah of je helm nou goed zit maakt ook niet uit :P ghehe

Ook ga ik aankomende week druk bezig met mijn kappen :) alles bewerken :D veel ideeën voor :)

Ook heb ik mijn inschrijfformulier voor jubbega binnen :D hopen dat ik bij de selectie van 60 scooters kom in de standaard scooterklasse kan hem pas 17 maart op sturen omdat ik nieuwkomertje ben :(

mja heb er vertrouwen in :D

Ik vind de rox een beetje op die van stefan lijken, die had ook gouden velgen + frame. Maar het begin is er al :)

Thijs: ben nieuw in het hele project gebeuren mja wou het al goud hebben toen ik over straat reed... mja is er nooit van gekomen, en nu kan het mooi nu ik een project bezig ben.

ziet er leuk uit wel gevaarlijke weg om te testen even macht over het stuur verliezen en kan een boom un kusje geven en zeker als jeje helm niet vast heb

k heb 1 keer zonder helm gereden nooitmeer dat zeg ik je;)
succes ermee:D

Tijdje niks van me laten horen is nog steeds vrij weinig gebeurt...

Ben volop met de kappen bezig achterkappen zijn vrij ver nu :) foto's komen als alle kappen klaar zijn :)

ook is mijn inschrijfformulier voor jubbega op de post gegaan, nu maar hopen dat ik bij de 60 standaardscooter's tot 70cc kom :)

Ook moet ik nog even een afspraak maken bij Karsemeijer voor het banken :) hoop op 22 pk :)

jullie horen wel weer van me

leuke scooter, maar dat stuur is echttttt scheit lelijk, sorry.

voor de rest en hoop dat je 22pk red, zou mooi wezen.

ooi

youri

:)[highlight]update 12/5/'08[/highlight]
Ja hoor na 3 maand eindelijk een update +ralf+ :P

Lang niks laten zien op het forum maar cker wel genoeg gedaan met de scooter

ik begin gewoon bij waar ik geeindigd was, eerst had ik een bestelling gedaan bij euroscooters dat was het volgende:

1 x Sproeier - Keihin / Koso - 158
1 x Carterboutset - Aluminium - Minarelli Scooters - Kleur: Aluminiu
1 x Sproeier - Keihin / Koso - 150
1 x Sproeier - Keihin / Koso - 148
1 x Vliegwieltrekker - M27 x 1.00 - Minarelli
1 x Kabel - Gas - Universeel - Binnen - 2 meter
1 x Kabel - Gas - Universeel - Binnen & Buiten - 2 meter
1 x Kickstarter pedaal Minarelli Aluminium
1 x Kickstarterdeksel - Minarelli Horizontaal
1 x Polish & Wax - 500 ML
1 x Belgom - Poets - Aluminium
1 x Zuigerstop - Universeel - M14

Wat handige spullen die je altijd wel kan gebruiken , gaskabels had ik nodig omdat het niet fijn liep dus gelijk nieuwe gehaald. Deze gemonteerd en doet het weer goed :)

Met jubbega in zicht op 1 mei was het maar is tijd om op de testbank te gaan om hem goed af te stellen en is kijken wat het monster nou in zich had, dus waren we maar weer is naar de vrienden in Harderwijk gegaan.

Hier scooter op de aanhanger:

Foto-JGNFKPS3.jpg

We kwamen met 18,8 pk binnen, gigantisch slechte lijn, en een slechte mengsel verhouding.

hier grafiek van binnenkomst:

Foto-SJOX4ODJ.jpg

Na het 1 en ander veranderd te hebben kwamen we toch op 21pk. Maar dit had zn tegenslagen zo is mijn schroefdraad aan variokant vernaggeld dus konden we niet te vaak met de rollen prutsen. Ook is me inlaat niet helemaal fijn en heb ik een oud type vario gekocht de mhr 2000 versie, dus die word binnenkort ook vervangen voor een 2005 versie, al met al dus erg tevreden met de 21 pk

hier eind grafiek:

Foto-7FX4RV4J.jpg

Scooter was dus helemaal klaar voor 1 mei @ Jubbega, ik had nog net voor de meeting even een S6 monsterdisc gehaald zulke brute dingen altijd

Foto-YEI7AOQ7.jpg

Zo eindelijk was het 1 mei kon er niet op w8ten dus we konder opweg richting friesland

Hier scooter opladen
lrg-629-cimg0998_[640x480].JPG

JUBBEGA 8P:cheer:

lrg-634-cimg1010_[640x480].JPG

scooter eraf halen :) ik met dikke reet naar achter :D

lrg-656-cimg1012_[640x480].JPG

het terrein

lrg-655-cimg1011_[640x480].JPG

1ste sprint ruim gewonnen :)

lrg-608-cimg1053_[640x480].JPG

start van 2e sprint

lrg-625-cimg1058_[640x480].JPG

Dit was cker een geslaagde dag , vond het echt super meeting en best nette tijden voor 1ste keer:
1ste run : 8,35 0,35 reactie tijd
2e run: 8,191 0,19 reactie tijd
was er blij mee net de omloop niet gehaald maar was super dag

ook was ik 28 april jarig geweest , eindelijk 18 :D. aankomende week begin ik met lessen voor auto , mooi zelf naar alle meetings kagelen.
speciaal voor me verjaardag ook nog maar ff burnoutje gemaakt :)

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=LXeuLD16UAU"]YouTube - LT Speedrox happy birthday burnout[/ame]

Ook aantal kappen bewerkt nog druk mee bezig dus nog niet helemaal af

voorkap

Foto-NVOSG3BN.jpg

monoseat

Foto-FH6UXNA8.jpg

zijkap

Foto-BDWGIP3K.jpg

Dat was de update voor deze keer :)
ga nu vooral druk weer met de kappen, wil het wel zo snel mogelijk spuiten want gaat echt mooi worden :)

helaas niet aanwezig op damwoude ben dan op vakantie dus waarscheinlijk volgende sprint meeting 30 augustus pas, maar heb 18 mei ook meeting in twello legaal dus daar ga ik even langs met me monster.

Doel is nu ook om weer het 1 en ander voor het motorische deel te kopen inlaat en vario worden zoweizo veranderd, en hoop dan toch cker de 22/23 pk te halen.

Last edited:
[highlight]update 7/6/'08[/highlight]

Tijd al weer niks van me laten horen, was namelijk ook op vakantie, maar er is wel het een en ander weer gebeurt.
Ben op meeting in Twello geweest, was geslaagde dag en ook nog nummer 1 op testbank. Leuke prijs mee naar huis genomen mooie beker en een helm.:winner:

Foto-8WJ4GG4N.jpg

Foto-PZZABL8Y.jpg

Deze dag had ik een score van 21,4 pk leuke score maar kan beter.

Vakantie was ik dus naar Italië geweest naar het gardermeer.

Foto-EBQZKR4R.jpg

En als je in italië bent ga je natuurlijk langs de vrienden in Brescia genaamt T.C.R. Team Cristofolini Racing

Foto-WP6RDRKP.jpg

Foto-LPBLHXEU.jpg

Hier ff gevraagt om wat stickers en een leuke foto met de 4 cilinder scooter van het T.C.R. team.

Foto-SUHV8KDI.jpg

Foto-FXR3RDPI.jpg

Maar ja als je er toch bent kun je net zo goed het 1 en ander mee nemen naar Nederland, dit heb ik dus ook maar gedaan de meeste spullen zullen waarscheinlijk voor mijn nieuwe project zijn (sbo 2009 sprinter) , of ik moet het blok onder me aerox gooien dat moet ik nog even bekijken, hier de foto's van het T.C.R. spul +ralf+ :D :D

Foto-6IMIEU4I.jpg

Foto-MUASJGFC.jpg

Foto-GIYJO3YY.jpg

Foto-CBOGRE3E.jpg

Foto-RTAXSHZ7.jpg

Foto-TNMDXA48.jpg

En nog een leuke groepsfoto :rolleyes:

Foto-6HOMOQA6.jpg

Motorisch: Blokje van me aerox krijgt rivisie beurt, hele overrange word veranderd mede omdat ik oude type vario heb en ik d8 laat ik gelijk alles vervangen is dat ook weer vers :) ook heb ik een andere carburateur besteld, een heuze keihin 28 mm +ralf+ maar dit is al 3 weken geleden gebeurt en is nog niet binnen :r heeft een heleboel vertraging of iets dergelijks, maar loop dus met smart op te wachten. Ook moet er nog een ander krukasje besteld worden omdat mijne niet in super staat is.

Uiterlijk: De achterkant ben ik druk mee bezig, zit inmiddels al aan mekaar :) ook ben ik druk met me zadel bezig om het wat af te werken en verder kan met schuren. Binnenkort zal ik wel foto's posten als er wat meer vorderingen zijn, nu is het nog geen gezicht :W

Graag ontvang ik wat reactie's :rolleyes: :W

Gruwelijke cilinder kit!

Ben erg benieuwd wat dit gaat doen zowel qwa score als qwa tijd op de baan

Suc6 ermee!

DAMN, had ik geweten dat T.C.R. in brescia is, was er vorig jaar op vakantie :rolleyes: :D

erg vet spul allemaal, hoeveel was het prijsverschil nu met hier in nederland?
aleen jammer dat het onder een aerox komt maarja :P

suc6, martijn

Status
Not open for further replies.
Back