Lintiej
SBO 2010 #199
Hallo mensen
Ik ben Sander Linthorst ben 17 jaar, woon in Twello en ben nog een student. Ben maar een project pagina begonnen omdat ik inmiddels al zn 2 jaar met mn aerox bezig ben.
Verleden:
Mijn verleden is niet heel groot heb een yamaha dt gehad die maar een uurtje gelopen had omdat ik er geen verstand van had. Toen half jaar later kocht ik een aerox, helemaal standaard en niks opgevoert omdat het niet mocht van je vader
hier hoe hij erbij stond
Toen op een dag ging het een keer mis met mijn blok, wat mijn koppeling bleek te zijn, maar toen maar een flinke smoes bedacht om zo mijn hele blok te veranderen.
Setup die er toen op ging:
- mhr replica 70cc
- yasuni c16
- dellie 21mm
- en nog wat pretspul
Het blok toen:
Na een week rijden had de politie me inmiddels wel door en een achtervolging gehad, toen vond ik het genoeg geweest en begon ik maar gewoon een project scooter.
Mijn project:
De plannen zijn om gelijk goed aan te pakken en een brute setup te hebben, ook wil ik het uiterlijk echt gelikt maken. Zelf weet ik nog niet precies de kleuren en wat ik er aan ga doen, maar het blijft zeker niet standaard.
Setup:
Cilinder: Mhr speed 7t max tuned
Uitlaat: Yasuni c21/c30
Krukas: Mhr Rhq
Carburateur: 28mm
Luchtfilter: twin air
Vario: Mhr
Koppeling:Mhr Delta clutch
Membraan: Mhr vl 14
Primaire: Mhr 13/44
Secundaire: standaard
Carters: Tunen en kotteren
Vertandingsdeksel: Top Nardo
Powerbox: niet
Poulies: Mhr
Koppelingshuis: Stage 6
Halfpoulie: Stage 6
V-snaar: Mhr
Spruitstuk: Pia recht
Ontsteking: onbekend
Lagers: C4
Dit waren de plannen op motorisch gebied.
En zo begin je met het kopen van het 1 en ander aan spullen.
Mhr speed 7t xsh max tuned
Yasuni C21
Inlaat set bestaande uit: Twin air filter (word vervangen) stage 6 28mm pwk, pia recht spruitje en een xsh wig
ook was ik druk met het spuiten van verschillende delen bezig geweest zoals: Velgen, Frame, me tnt stuur en de poten. Zelf ben ik er wel erg tevreden over
Inmiddels was motorisch ook weer stuk verder gekomen zelfs zo ver dat ik hem al kon starten alleen niet met mijn voledige setup. Ik had ff een paar kleine dingetjes gekocht setup was toen alsvolgt:
Cilinder: Stage 6 racing
Uitlaat: Yasuni c21
Krukas: Mhr Rhq
Carburateur: 21 mm dellie
Luchtfilter: Mhr E13
Vario: Polini speed control
Koppeling:Mhr Delta clutch
Membraan: Stage 6 V force
Spruitstuk: mhr schuin
Ontsteking: Selletra
Lagers: C3
Dit zag er toen zo uit toen het onder mijn scooter zat
Dit blaasde al redelijk hard wou met deze setup even ervaring opdoen en kijken hoe het allemaal een beetje werkte. Na een week tijd had ik al weer een warmloper te pakken en zat er een veeg in. Snel ff met een borstel er door heen en wand was weer glad, snel ander zuigertje erin en liep weer. Nja 1 seconde er zat nog een pistonklemmetje achter de krukas die er in was gevallen en ik niet door had. Dus dat verhaal was ook over.
Nu ging ik gewoon weer door met het sparen van onderdelen. Zo had ik de hele setup wel bij me kaar gespaart.
Cilinder: Mhr speed 7t xsh max
Uitlaat: Yasuni c21
Krukas: Mhr Rhq
Carburateur: Stage 6 28mm pwk
Luchtfilter: twin air
Vario: Mhr 05
Koppeling:Mhr Delta clutch
Membraan: Stage 6 v force
Primaire: Mhr 13/44
Secundaire: standaard
Vertandingsdeksel: Top Nardo
Poulies: Mhr overrange
Koppelingshuis: Stage 6
Halfpoulie: Stage 6
V-snaar: Mhr
Spruitstuk: Pia recht
Ontsteking: Mhr eprom
Dit is dus de setup die ik nu heb. Dit alles moest nog allemaal bewerkt worden zoals de carters en inlaat set.
Zelf wist ik nog niet waar ik het naar toe zou brengen eerst was ik van plan naar xsh te doen maar vond het maar lang duren. Via Via kende ik Rick Karsemeijer en informeerde of het daar allemaal ff zou kunnen gebeuren, en dat kon allemaal wel ik snel in het weekend naar Harderwijk om het blok een leuk tune beurtje te geven.
Na 1,5 week was het blok al klaar, waren wat dingen gebeurt na omstandigheden. Ander zuigertje erin, oude was helemaal op, standaard vertandingsdeksel erin, en de v-force was vervangen door een vl 14 met ophoogplaat.
Zelf was ik erg tevreden over het tunen en de service ging allemaal lekker snel.
Hier foto's van het blok ff snel in mekaar gezet nog niks vast dus ghehe
en nog een foto hoe mijn scooter er nu bij staat, kijk niet naar alle rommel in me schuur ligt alles overal dus ja:
De plannen voor de komende tijd, ik wil mijn blok goed in me kaar zetten en onder mijn aerox leggen. En nog een kleine bestelling doen zodat ie kan rijden
zo ben weer ff bezig geweest aantal dingen die ik gedaan heb:
- paddock gekocht
- blok onder scooter gehangen
- carter ff aangepast op overrange
foto's:
vind al wel aardig mooi worden
aantal dingen wat ik komende tijd wil gaan doen:
- ssp spul erop rempotjes/remhevels
- koelvloeistofslangen inkorten ziet er niet uit nu
- remreservoirs polijsten ( nog niet zeker)
- voorpoten verlagen
Heb weer het een en ander gedaan aan mijn aerox, als eerst ff de ssp rempotjes en hevels erop gezet. Ook heb ik mijn uitlaat er maar is ff onder gehangen, en ook flink lopen beunen om mijn accu en tankje in de buddy te krijgen
Hier de rempotjes en hevels beetje kut foto weinig te zien door de flitser,
ook is het stuur niet zo netjes meer
Tank+ Accu
En als laatste mijn uitlaat, staat er weer goed bij
Als laatst heb ik ook een kleine bestelling gedaan maar wel de belangerijke om het aan het lopen te krijgen dus w8 met volle vreugde op de postbode
Postbode had een pakketje voor me.
daar zat in:
2 x NGK Bougie B10EG
1 x BCD monoseat extreme
1 x SP Styling m stuur + clamp
1 x Olie castrol A747
1 x silikone race bougiedop + kabel
Ik blij alle zooi erop gemonteerd zelf was ik niet blij met het m stuur en heb ik maar mijn eigen epc style stuurtje erop gezet.
Ook konden de handschoenen uit de kast gehaald worden
En waarom konden ze eruit gehaald worden...
je raad het niet maar de scooter heeft dus eindelijk zijn eerste benzine geproeft knalt al wel redelijk heb alleen eventjes naar de sproeier gekeken kan nog wel net iets kleiner maar was leuk om even erop te knallen... hier 2 filmpjes, beetje kut kwaliteit mja komt van de telefoon af dus altijd niet geweldig.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ImnjRojHy40"]YouTube - LT Speedrox testrun 1[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=_m7xKgE3WjI&NR=1"]YouTube - LT Speedrox testrun[/ame]
Ook heb ik even wat spul gekocht voor een vriend van me maar dat gaat eerst heel even onder mijn scooter om te testen het gaat om een kundo F1 en een koso carb, de F1 heb ik vndaag al getest en reed wel lekker mja kon niet lang knallen omdat de politie al weer op de stoep stond. (Let niet op de letters is 2e hands krijg je dat)
Hier foto's van mijn scooter met F1
Wat ik de komende tijd ga doen is veel met mijn kappen bezig, ook wil ik mijn slangen even inkorten want dit is nog steeds geen gezicht
Ik ben Sander Linthorst ben 17 jaar, woon in Twello en ben nog een student. Ben maar een project pagina begonnen omdat ik inmiddels al zn 2 jaar met mn aerox bezig ben.
Verleden:
Mijn verleden is niet heel groot heb een yamaha dt gehad die maar een uurtje gelopen had omdat ik er geen verstand van had. Toen half jaar later kocht ik een aerox, helemaal standaard en niks opgevoert omdat het niet mocht van je vader
hier hoe hij erbij stond
Toen op een dag ging het een keer mis met mijn blok, wat mijn koppeling bleek te zijn, maar toen maar een flinke smoes bedacht om zo mijn hele blok te veranderen.
Setup die er toen op ging:
- mhr replica 70cc
- yasuni c16
- dellie 21mm
- en nog wat pretspul
Het blok toen:
Na een week rijden had de politie me inmiddels wel door en een achtervolging gehad, toen vond ik het genoeg geweest en begon ik maar gewoon een project scooter.
Mijn project:
De plannen zijn om gelijk goed aan te pakken en een brute setup te hebben, ook wil ik het uiterlijk echt gelikt maken. Zelf weet ik nog niet precies de kleuren en wat ik er aan ga doen, maar het blijft zeker niet standaard.
Setup:
Cilinder: Mhr speed 7t max tuned
Uitlaat: Yasuni c21/c30
Krukas: Mhr Rhq
Carburateur: 28mm
Luchtfilter: twin air
Vario: Mhr
Koppeling:Mhr Delta clutch
Membraan: Mhr vl 14
Primaire: Mhr 13/44
Secundaire: standaard
Carters: Tunen en kotteren
Vertandingsdeksel: Top Nardo
Powerbox: niet
Poulies: Mhr
Koppelingshuis: Stage 6
Halfpoulie: Stage 6
V-snaar: Mhr
Spruitstuk: Pia recht
Ontsteking: onbekend
Lagers: C4
Dit waren de plannen op motorisch gebied.
En zo begin je met het kopen van het 1 en ander aan spullen.
Mhr speed 7t xsh max tuned
Yasuni C21
Inlaat set bestaande uit: Twin air filter (word vervangen) stage 6 28mm pwk, pia recht spruitje en een xsh wig
ook was ik druk met het spuiten van verschillende delen bezig geweest zoals: Velgen, Frame, me tnt stuur en de poten. Zelf ben ik er wel erg tevreden over
Inmiddels was motorisch ook weer stuk verder gekomen zelfs zo ver dat ik hem al kon starten alleen niet met mijn voledige setup. Ik had ff een paar kleine dingetjes gekocht setup was toen alsvolgt:
Cilinder: Stage 6 racing
Uitlaat: Yasuni c21
Krukas: Mhr Rhq
Carburateur: 21 mm dellie
Luchtfilter: Mhr E13
Vario: Polini speed control
Koppeling:Mhr Delta clutch
Membraan: Stage 6 V force
Spruitstuk: mhr schuin
Ontsteking: Selletra
Lagers: C3
Dit zag er toen zo uit toen het onder mijn scooter zat
Dit blaasde al redelijk hard wou met deze setup even ervaring opdoen en kijken hoe het allemaal een beetje werkte. Na een week tijd had ik al weer een warmloper te pakken en zat er een veeg in. Snel ff met een borstel er door heen en wand was weer glad, snel ander zuigertje erin en liep weer. Nja 1 seconde er zat nog een pistonklemmetje achter de krukas die er in was gevallen en ik niet door had. Dus dat verhaal was ook over.
Nu ging ik gewoon weer door met het sparen van onderdelen. Zo had ik de hele setup wel bij me kaar gespaart.
Cilinder: Mhr speed 7t xsh max
Uitlaat: Yasuni c21
Krukas: Mhr Rhq
Carburateur: Stage 6 28mm pwk
Luchtfilter: twin air
Vario: Mhr 05
Koppeling:Mhr Delta clutch
Membraan: Stage 6 v force
Primaire: Mhr 13/44
Secundaire: standaard
Vertandingsdeksel: Top Nardo
Poulies: Mhr overrange
Koppelingshuis: Stage 6
Halfpoulie: Stage 6
V-snaar: Mhr
Spruitstuk: Pia recht
Ontsteking: Mhr eprom
Dit is dus de setup die ik nu heb. Dit alles moest nog allemaal bewerkt worden zoals de carters en inlaat set.
Zelf wist ik nog niet waar ik het naar toe zou brengen eerst was ik van plan naar xsh te doen maar vond het maar lang duren. Via Via kende ik Rick Karsemeijer en informeerde of het daar allemaal ff zou kunnen gebeuren, en dat kon allemaal wel ik snel in het weekend naar Harderwijk om het blok een leuk tune beurtje te geven.
Na 1,5 week was het blok al klaar, waren wat dingen gebeurt na omstandigheden. Ander zuigertje erin, oude was helemaal op, standaard vertandingsdeksel erin, en de v-force was vervangen door een vl 14 met ophoogplaat.
Zelf was ik erg tevreden over het tunen en de service ging allemaal lekker snel.
Hier foto's van het blok ff snel in mekaar gezet nog niks vast dus ghehe
en nog een foto hoe mijn scooter er nu bij staat, kijk niet naar alle rommel in me schuur ligt alles overal dus ja:
De plannen voor de komende tijd, ik wil mijn blok goed in me kaar zetten en onder mijn aerox leggen. En nog een kleine bestelling doen zodat ie kan rijden
zo ben weer ff bezig geweest aantal dingen die ik gedaan heb:
- paddock gekocht
- blok onder scooter gehangen
- carter ff aangepast op overrange
foto's:
vind al wel aardig mooi worden
aantal dingen wat ik komende tijd wil gaan doen:
- ssp spul erop rempotjes/remhevels
- koelvloeistofslangen inkorten ziet er niet uit nu
- remreservoirs polijsten ( nog niet zeker)
- voorpoten verlagen
Heb weer het een en ander gedaan aan mijn aerox, als eerst ff de ssp rempotjes en hevels erop gezet. Ook heb ik mijn uitlaat er maar is ff onder gehangen, en ook flink lopen beunen om mijn accu en tankje in de buddy te krijgen
Hier de rempotjes en hevels beetje kut foto weinig te zien door de flitser,
ook is het stuur niet zo netjes meer
Tank+ Accu
En als laatste mijn uitlaat, staat er weer goed bij
Als laatst heb ik ook een kleine bestelling gedaan maar wel de belangerijke om het aan het lopen te krijgen dus w8 met volle vreugde op de postbode
Postbode had een pakketje voor me.
daar zat in:
2 x NGK Bougie B10EG
1 x BCD monoseat extreme
1 x SP Styling m stuur + clamp
1 x Olie castrol A747
1 x silikone race bougiedop + kabel
Ik blij alle zooi erop gemonteerd zelf was ik niet blij met het m stuur en heb ik maar mijn eigen epc style stuurtje erop gezet.
Ook konden de handschoenen uit de kast gehaald worden
En waarom konden ze eruit gehaald worden...
je raad het niet maar de scooter heeft dus eindelijk zijn eerste benzine geproeft knalt al wel redelijk heb alleen eventjes naar de sproeier gekeken kan nog wel net iets kleiner maar was leuk om even erop te knallen... hier 2 filmpjes, beetje kut kwaliteit mja komt van de telefoon af dus altijd niet geweldig.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ImnjRojHy40"]YouTube - LT Speedrox testrun 1[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=_m7xKgE3WjI&NR=1"]YouTube - LT Speedrox testrun[/ame]
Ook heb ik even wat spul gekocht voor een vriend van me maar dat gaat eerst heel even onder mijn scooter om te testen het gaat om een kundo F1 en een koso carb, de F1 heb ik vndaag al getest en reed wel lekker mja kon niet lang knallen omdat de politie al weer op de stoep stond. (Let niet op de letters is 2e hands krijg je dat)
Hier foto's van mijn scooter met F1
Wat ik de komende tijd ga doen is veel met mijn kappen bezig, ook wil ik mijn slangen even inkorten want dit is nog steeds geen gezicht