Losse stekker Peugeot zenith 1998

Isolator maar besteld. Vanmiddag met de harde wind ging hij harder stationair lopen toen ik stil stond. Liep wel normaal ook het rijden. De stelschroef van het stationaire toerental stond best ver in gedraaid. Deze terug gesteld en draait weer netjes. Motor heeft 12 jaar niet gedraaid dus ja.. nu loopt hij netjes en met choke aan wil hij er niet vandoor (deed hij wel). Nogmaals met een reiniger rond gegaan en geen lek gevonden dus dit zal idd de te ver ingedraaide schroef zijn geweest. Als de isolator er tussen zit zal dat uiteraard beter zijn.
 
Nou vooruit dan. Ga lekker zitten en geniet van het verhaal van de zenith haha.km stand:10273. Ben de 2e particuliere eigenaar.
Dit weet ik omdat de vorige eigenaar er 2 heeft ingeruild(die van mijn buurman) en 1 er van is deze. Hij is gebruikt voor onderdelen voor die van de buurman maar die waar mijn buurman op rijd bleek achteraf een slechter blok te hebben dan deze.(de vorige en eerste eigenaar is een bekende van mijn buurman en ken ik ook redelijk.. kleine wereld).mijn zenith heeft voorheen altijd zijn beurten gehad en is onversleuteld. Dit verklaard de staat mede waar hij verder in verkeerd. Alles is op onderhoud delen na is origineel. Dit verhaal is overtuigend omdat de scooter dat ook laat zien. Hij is in 2011 in de tuin beland na dat die man er een andere bij had gekocht met mooiere kappen. Die wou hij opknappen en daarom werd deze gesloopt (grotendeels). Hij kreeg die andere niet goed en heeft hem dus weg gezet. Deze en de andere zenith in de schuur. Tot hij een nieuwe scooter wou en zo deze 2 dus ingeruild heeft.
Alles behalve de electrische start werkt. De startmotor is nieuw en relais tikt. Ik ga er nog een keer naar kijken maar nu geen zin in. 1 keer kicken en je rijd weg.
 

Attachments

  • 1675178392796157208134431167771.jpg
    1675178392796157208134431167771.jpg
    142.9 KB · Views: 16
Klinkt top.
Wat is nou het bouwjaar?
Hoeveel eigenaren heeft ie op t kenteken sinds 2006?
En hij rijdt dus nog steeds met originele cilinder/krukas enzo en daarop staat net wat meer dan 10k?
 
Vanaf 1998 heeft hij 1 eigenaar tot januari dit jaar en daarna kocht ik hem. Dus op rdw staat: 2 particulier en 1 zakelijk. Hij rijd dus idd nog steeds geheel origineel.(op rollen, riem,remblokken en banden na).op onderdelen kom ik 1997 tegen. Dit kan zijn door dat hij in 1997 is gebouwd of dat er delen van 1997 en 1998 gemixt zijn in de fabriek.(1998 nog niet tegen gekomen btw, wel 1997) soms ligt er nog een onderdeel die late 1997 op voorraad en word gebruikt voor bouwjaar 1998.dit gebeurt ook vaak in electronica. Tv is in 2023 gebouwd maar t binnenwerk dateert van 2022 omdat t er al lag en mee ging in de productie. Zo kan het voorkomen dat een tv uit 2022 een voeding heeft welke in 2021 gemaakt is in een tv van 2022 komt(andere hobby van mij haha)

Klinkt top.
Wat is nou het bouwjaar?
Hoeveel eigenaren heeft ie op t kenteken sinds 2006?
En hij rijdt dus nog steeds met originele cilinder/krukas enzo en daarop staat net wat meer dan 10k?
Kort samen gevat: 3 incl scooterzaak waar ik hem gekocht heb en de rest: ja.( Iig zei de vorige eigenaar en laat de gehele scooter dat ook zien)
 
Last edited:
Dat vind ik wel erg tof 25 jaar oud met die kmstand en op originele onderdelen.

Wil niet vloeken ma wil dat blok van binnen weleens zien.
Magoed hoop dat dat nog 1000en kms duurt. :p :smilecat:
Zolang hij goed loopt gaat hij niet open hahaha.
Post automatically merged:

Dat vind ik wel erg tof 25 jaar oud met die kmstand en op originele onderdelen.

Wil niet vloeken ma wil dat blok van binnen weleens zien.
Magoed hoop dat dat nog 1000en kms duurt. :p :smilecat:
Waarom dan? Motor loopt keurig. Zal weinig verrassend te zien zijn. Denk dat mijn ervaring met oude scooters en ze weer op de weg krijgen, alsook hoe deze loopt weinig aan de verbeelding laten. Hij doet het goed en ja hij is 26 jaar maar een onversleutelde scooter van 26 kan goed zijn. Anders allang gemerkt. Je merkt wel dat hij langzaam los komt. Maar een slechte motor laat zeer snel van zich horen en zien. Mocht hij open moeten dan zal dat hier te zien zijn haha
 
Last edited:
Zolang hij goed loopt gaat hij niet open hahaha.
Post automatically merged:


Waarom dan? Motor loopt keurig. Zal weinig verrassend te zien zijn. Denk dat mijn ervaring met oude scooters en ze weer op de weg krijgen, alsook hoe deze loopt weinig aan de verbeelding laten. Hij doet het goed en ja hij is 26 jaar maar een onversleutelde scooter van 26 kan goed zijn. Anders allang gemerkt. Je merkt wel dat hij langzaam los komt. Maar een slechte motor laat zeer snel van zich horen en zien. Mocht hij open moeten dan zal dat hier te zien zijn haha
Of wil je graag horror verhalen over dit blok horen? Neem aan van niet?want tot dusver zijn de verhalen verder.......,
 
Last edited:
Je merkt dat de 2T toch echt (zeker het oude spul) gebouwd is om lang mee te gaan,
Hoewel een snor van peugeot vaak minder toeren draait als de snellere variant.
Ben er iig zeer te spreken over. Heb eerder een zenith gehad haha,
 
Last edited:
Hahaa moet zeggen, deze scooter trilt ook als een malle boven de 40 kmh teller.
Wss die blokrubbers ook naar de mallemoeren.
Magoed gezien ik deze wss tot ze laatste rustplaats op blauw laat staan is dat niet zon probleem.
Tevens balhoofdlagers voelen voor mij frappant aan, maar de scooter is direct na aanschaf ook een aantal keer gevallen met de stormen vorig jaar.
Dat helpt niet echt voor 't balhoofd.
Treurig is 't wel.
De Iva Jet vertoont vrijwel geen roest, maar heeft altijd binnen gestaan en nog steeds. :innocent: :D
Moet wel zeggen 12 inch is in bochten wel beter, die 10 inch schraap je gauw de linkerzijde van de bokstandaard, daarnaast meer grip.
Keek vandaag eens.
Die rubbers zijn inderdaad klaar.
10 jaar oud.
9100 km.

Hoes t met de Zenith?
 

Attachments

  • Rubber 1.jpg
    Rubber 1.jpg
    118.7 KB · Views: 13
  • Rubber 2.jpg
    Rubber 2.jpg
    257.6 KB · Views: 14
Keek vandaag eens.
Die rubbers zijn inderdaad klaar.
10 jaar oud.
9100 km.

Hoes t met de Zenith?
Behoorlijk saai hahaha. Rijd perfect. Doet wat hij doen moet zonder tegensputteren. Rijd elke dag naar en van t werk. 1 x kicken en motor knettert tevreden. Kom vaak thuis en zeg tegen mijn sprookjes bos figuur op de bank dat t echt een fijne scooter is!(bedoel er dus mee dat de scooter fijn is en niet dat mijn vrouw een fijne scooter is haha en Nee mijn scooter is ook niet mijn vrouw hahaha)
Post automatically merged:

Keek vandaag eens.
Die rubbers zijn inderdaad klaar.
10 jaar oud.
9100 km.

Hoes t met de Zenith?
Gezien de fotos heb je nog ff wat te doen haha. Mijn lingben is op. Fluiten en gieren en laat je zo staan. Die word gesloopt.(1300 km) hoewel, t is t eerste model uit 2004 welke in de kwarwei verkocht werd
 
Last edited:
Gezien de fotos heb je nog ff wat te doen haha. Mijn lingben is op. Fluiten en gieren en laat je zo staan. Die word gesloopt.(1300 km) hoewel, t is t eerste model uit 2004 welke in de kwarwei verkocht werd
Haha in begrensde stand 35 kmh merk ik er niks van, komt wel een keer op een mooie zomerdag.
Me Iva Jet nu op geel kenteken uit 2016 met 8500, bijna evenveel km's.
Ding is als nieuw. :oops: :cool:

Wat verbruikt die Zenith tegenwoordig? 1 op 20 met geluk?
 
Last edited:
Back
Top