Losse stekker Peugeot zenith 1998

Ojaa ... als je nog iets nodig heb van een Zenith ,,, ik kan het vragen ... niet geschoten is altijd mis , ( hij heeft een Donor staan )..
 
Wow gewoon een hele Zenith voor 50 euro.
Is nog in bezit zelfde eigenaar sinds 2006 ook. :smilingimp: :p
#offtopic
Zat hier nou een Peugeot kort of lang blok onder?

Kort blok, zie je ook aan de carterkap.. Die is anders van van het langer blok.
 
Ojaa ... als je nog iets nodig heb van een Zenith ,,, ik kan het vragen ... niet geschoten is altijd mis , ( hij heeft een Donor staan )..
Top! ik denk tot zo ver geholpen te zijn, er komen een aantal nieuwe delen mijn kant op maar mocht er iets missen dan laat ik het je weten!
Post automatically merged:

Toppers hier ook!
Zien de fotos wel verschijnen!
Zeer zeker. mooi dat het nog bestaat en kan op deze manier!
 
Zal wel een verslaving zijn ... Ik heb er nu 5 staan :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Ja hahaha.
Gewoon nieuwsgierig, waarom heb je eigenlijk 4 scooters?
En waarom gekozen voor een oude Zenith i.p.v. een 4takt monster? :p :tearsofjoy:
Heb een Kymco new dink..eigenlijk mijn daily. een lingben speedy. Ding is op maar ja trekt loeihard op wat leuk is. En een niu omdat het soms fijn is geen lawaai aan de kop te hebben en gaat straks de directrice op rijden. En de zenith omdat ik t leuke modellen vind(ben de enige blijkbaar haha) en t nog een 2 takt is en ik hem voor heel weinig heb. En stukje nostalgie eigenlijk. Verder gewoon nog een Yaris 2006 aut-omaatje
 
Ja hahaha.

Heb een Kymco new dink..eigenlijk mijn daily. een lingben speedy. Ding is op maar ja trekt loeihard op wat leuk is. En een niu omdat het soms fijn is geen lawaai aan de kop te hebben en gaat straks de directrice op rijden. En de zenith omdat ik t leuke modellen vind(ben de enige blijkbaar haha) en t nog een 2 takt is en ik hem voor heel weinig heb. En stukje nostalgie eigenlijk. Verder gewoon nog een Yaris 2006 aut-omaatje
Ah zo, gewoon voor de lol. Dacht even als Daily. :p
Zon ding rijdt 1 op 17 ofzo toch?
Ik heb het volgende :
Speedfight 3 , 4-Takt
Speedfight 3, 2-takt LC , The Black-Bullet
Runner RST , Black & Soul
Runner RST MHR 7T , The Hurricane
Kymco Grand-Dink , The Mean-Machine.
Een Grand Dink ook nog joh. Gek model is dat!
Geen auto?

Ik heb
AGM GT
Iva Jet (Vclic kloon)
Renault Boodschappenwagen.

Beide scooters voor minder dan 126 euro per stuk gekocht.
Beide Eerste eigenaar afkomstig.
Iva Jet in vrij sublieme staat.
AGM met kapschade en liep niet goed, maar was eurotjes werk.

Scheelt veel reistijd in Almere wanneer je over het fietspad kan i.p.v. de wegen. Anders was ik wss weggebleven van de scooters. :poutingcat::smilingimp:
De Iva jet met het idee om naar Geel om te zetten, zal ik binnen een paar weken even doen.
Ga ik daarmee met 20+ graden naar Amsterdam, geen parkeerkosten. :p
Moet wel eerlijk zeggen, nu de weg hier na 9 maanden weer open is en het 5 min is met de auto ipv 22 min.
(Zelfde route 7 min op scooter.)
Kies ik toch voor de auto.
Raak die scooters alleen nog aan wanneer het droog is en minstens 10 graden.
Tweetakt ruikt wel lekker, maar mag er de millieuzone niet meer mee in. Anders had ik wel een Speedfight 2/3 gehaald.
De chinse troep heb ik gehaald met het idee dat je voor 300 nieuw een heel blok eronder zet. Of minder dan 100 tweedehands.
Echter als ik naar me AGM kijk die voornamelijk buiten staat, zie je op een meter afstand dat het hele subframe al verroest is.
Die rot denk ik wel door voordat ik de cilinder op kan rijden(Schat 25-30k voor deze op zijn?!) . Staat nu ruime 9000 op.
4000 km gereden in de mooie maanden vorig jaar. :p
 
Een Grand Dink ook nog joh. Gek model is dat!
Geen auto?
YuuP!... Grand-Dink is voor de Humor , niemand verwacht dat je door zo`n Lelijk Bankstel word zoek gereden :tearsofjoy:
Tevens is deze voor de Tour-Club, gewoon nix Bijzonders. maar is best vlot .(gemaakt ).
Ja ... heb een Prive Auto , echter rijd mijn Zoon daar hoofdzakelijk mee , en heb een Bus van mijn Werkgever .
Verder woon ik in een Dorp , als ik naar Dordrecht wil , moet ik 4,00 Tol betalen voor de Tunnel ( heen en weer )
Daarom pak ik de Scooter ,( Tol Vrij ) en ben ik nog Sneller ook , en hoef geen Parkeergeld te betalen .
Grand-Dink is het volgende Project , zo word die , zie Bijlage.
 

Attachments

  • Dink-white.png
    Dink-white.png
    622.8 KB · Views: 20
YuuP!... Grand-Dink is voor de Humor , niemand verwacht dat je door zo`n Lelijk Bankstel word zoek gereden :tearsofjoy:
Tevens is deze voor de Tour-Club, gewoon nix Bijzonders. maar is best vlot .(gemaakt ).
Ja ... heb een Prive Auto , echter rijd mijn Zoon daar hoofdzakelijk mee , en heb een Bus van mijn Werkgever .
Verder woon ik in een Dorp , als ik naar Dordrecht wil , moet ik 4,00 Tol betalen voor de Tunnel ( heen en weer )
Daarom pak ik de Scooter ,( Tol Vrij ) en ben ik nog Sneller ook , en hoef geen Parkeergeld te betalen .
Grand-Dink is het volgende Project , zo word die , zie Bijlage.
Brute :p
Ding lijkt echt veel op een Peugeot Elyseo.
 
Last edited:
Ah zo, gewoon voor de lol. Dacht even als Daily. :p
Zon ding rijdt 1 op 17 ofzo toch?

Een Grand Dink ook nog joh. Gek model is dat!
Geen auto?

Ik heb
AGM GT
Iva Jet (Vclic kloon)
Renault Boodschappenwagen.

Beide scooters voor minder dan 126 euro per stuk gekocht.
Beide Eerste eigenaar afkomstig.
Iva Jet in vrij sublieme staat.
AGM met kapschade en liep niet goed, maar was eurotjes werk.

Scheelt veel reistijd in Almere wanneer je over het fietspad kan i.p.v. de wegen. Anders was ik wss weggebleven van de scooters. :poutingcat::smilingimp:
De Iva jet met het idee om naar Geel om te zetten, zal ik binnen een paar weken even doen.
Ga ik daarmee met 20+ graden naar Amsterdam, geen parkeerkosten. :p
Moet wel eerlijk zeggen, nu de weg hier na 9 maanden weer open is en het 5 min is met de auto ipv 22 min.
(Zelfde route 7 min op scooter.)
Kies ik toch voor de auto.
Raak die scooters alleen nog aan wanneer het droog is en minstens 10 graden.
Tweetakt ruikt wel lekker, maar mag er de millieuzone niet meer mee in. Anders had ik wel een Speedfight 2/3 gehaald.
De chinse troep heb ik gehaald met het idee dat je voor 300 nieuw een heel blok eronder zet. Of minder dan 100 tweedehands.
Echter als ik naar me AGM kijk die voornamelijk buiten staat, zie je op een meter afstand dat het hele subframe al verroest is.
Die rot denk ik wel door voordat ik de cilinder op kan rijden(Schat 25-30k voor deze op zijn?!) . Staat nu ruime 9000 op.
4000 km gereden in de mooie maanden vorig jaar. :p
Geen idee hahaha. Is voor de lol en af en toe naar t werk er mee en met goed onderhoud kan als daily ook wel. (10km)Mijn buurman heeft er ook zo een en rijd er dagelijks mee naar werk etc (10km hij werkt tegen over mij haha)voor beter weer neem ik meestal de new dink mee. Slecht weer in die mega snelle Yaris aut-omaatje. De zenith was 25 euro en redelijk compleet. Beetje sleutelen en hij loopt. Dus niet gek. Brute heeft ook erg leuke scooters haha.
 
Even mee gehad naar de winkel. Rijd goed. Rollen moeten wel zwaarder want draait over toeren. Niet heel veel maar toch.knipperlicht relais moet ff aangepakt worden. Soms doet hij t wel maar meestal niet. Zal in de aansluitingen zitten. Ding heeft 12 jaar stil in een tuin gestaan.dus al met al zeer tevreden.
 
Netjes hoor!
Mijn AGM na 12 jaar, waarvan geschat 1/3e buiten gestaan.
Rest in een slecht geïsoleerd schuurtje.
Kansloos.
Subframe is maar 30/40 euro ofzo, maar de moeite. :tearsofjoy:
 

Attachments

  • Frame.jpg
    Frame.jpg
    270.5 KB · Views: 15
Valt dan best mee haha. Heb je geluk dat je niet tijdens t rijden met je bips de grond aanschuurt. Maar van mij had een turbho uit 2016 en knakte dwars doormidden.deze peugjes staan bekend als vrijwel onverwoestbaar. Hoewel natuurlijk alles kapot kan haha
 
Hahaa moet zeggen, deze scooter trilt ook als een malle boven de 40 kmh teller.
Wss die blokrubbers ook naar de mallemoeren. Magoed gezien ik deze wss tot ze laatste rustplaats op blauw laat staan is dat niet zon probleem.
Tevens balhoofdlagers voelen voor mij frappant aan, maar de scooter is direct na aanschaf ook een aantal keer gevallen met de stormen vorig jaar.
Dat helpt niet echt voor 't balhoofd.
Treurig is 't wel.
De Iva Jet vertoont vrijwel geen roest, maar heeft altijd binnen gestaan en nog steeds. :innocent: :D
Moet wel zeggen 12 inch is in bochten wel beter, die 10 inch schraap je gauw de linkerzijde van de bokstandaard, daarnaast meer grip.
 
Hahaa moet zeggen, deze scooter trilt ook als een malle boven de 40 kmh teller.
Wss die blokrubbers ook naar de mallemoeren.
Tevens balhoofdlagers voelen voor mij frappant aan, maar de scooter is direct na aanschaf ook een aantal keer gevallen met de stormen vorig jaar.
Dat helpt niet echt voor 't balhoofd.
Treurig is 't wel.
De Iva Jet vertoont vrijwel geen roest, maar heeft altijd binnen gestaan en nog steeds. :innocent: :D
Moet wel zeggen 12 inch is in bochten wel beter, die 10 inch schraap je gauw de linkerzijde van de bokstandaard, daarnaast meer grip.
Geweldige scooter haha. Ach Chinese scooters zijn voor mij wegwerp scooters. Heb er meerderen gehad en zolang je het goed onderhoud enzo kan t prima maar als t te duur is dan stoppen. 10inch is vrij klein idd maar als je weet hoe je er mee rijden moet en de gebreken kent kan t haast niet mis gaan haha. Met een chinees moet je niet als Rossi de bocht in gaan haha
 
Ja kan er prima me ding mee doen, zoals ik al eerder benoemde 4000km and counting.
De brandstof die ik bespaard heb met de auto. :cool:
Mjah familie neemt em in de mooiere maanden ook mee naar 't centrum.
Gaat vanzelf wel een keer stuk, maar dat kan gerust nog jaren duren.
Zitten twee splinternieuwe banden op en die ga ik minimaal nog oprijden!
La Souris zei ooit tegen mij iets van: 'Voor 4 jaar zijn 't prima scooters.'
Ik maak er 15 jaar van.
:p
 
Ja kan er prima me ding mee doen, zoals ik al eerder benoemde 4000km and counting.
De brandstof die ik bespaard heb met de auto. :cool:
Mjah familie neemt em in de mooiere maanden ook mee naar 't centrum.
Gaat vanzelf wel een keer stuk, maar dat kan gerust nog jaren duren.
Zitten twee splinternieuwe banden op en die ga ik minimaal nog oprijden!
La Souris zei ooit tegen mij iets van: 'Voor 4 jaar zijn 't prima scooters.'
Ik maak er 15 jaar van.
:p
Ik help het je hopen haha. ,Mijn lingben is met ,1250 km op.oke hij is 1 van de eerste Chinese scooters in nl en die waren echt mega slecht haha.alles valt en staat met onderhoud. Je kan ook een chinees eeuwig rijdend houden. Kost je alleen wel goed geld. Voor enkele ritjes is een chinees gewoon prima. Wil je echt betrouwbaar gaan toeren of als daily is een gerenommeerd merk toch wel een aanrader.zolang je maar goed onderhoud dan kom je heel erg ver
 
Back
Top