Losse stekker Peugeot zenith 1998

Vandaag mee genomen naar het werk. Rijd prima. begint los te komen. na dat de motor een beetje op temp kwam ging hij beter door de toeren heen. Tot zo ver lijkt hij het goed te doen. Enige wat uitgezocht moet worden is waar de benzine meter aangesloten moet worden. Normaal is dit makkelijk alleen de betreffende stekker is niet te vinden(mogelijk afgeknipt oid.Daar de meter op het dashboard vol aangeeft maar er niks aan de tank vast zit) Er hangt nog een kabel met een 0.6hm weerstand los maar alle lampen werken. En kan niet zo gauw vinden waar deze hoort te zitten.Want in de 26 jaar kan er het een en ander weggeknipt zijn ondanks deze vrijwel onverknipt lijkt te zijn.
 
Ik zal hieronder even het volledige schema posten maar wellicht heb je dit al want dat staat volgens mij ook in de resources van dit forum, dacht ik.

Peugeot Buxy-Zenith-Speedake-Schema-Wiring-Diagram.JPG
 
Ik zal hieronder even het volledige schema posten maar wellicht heb je dit al want dat staat volgens mij ook in de resources van dit forum, dacht ik.

View attachment 68363
dit schema staat hier ook(boven getoonde schema. Deze is vrij onduidelijk vind ik persoonlijk.
1673873961998.pnghet lijkt deze maar kan dat niet met zekerheid zeggen, Deze lijkt naar de choke te lopen. alleen de aansluiting is anders dan die van de choke(smalle 2 polige stekker en de choke zlf heeft een "normale"brede stekker.Die van de achterlichten zit er gewoon aan en die werken dus ook allemaal. De betreffende weerstand komt net onder de tank uit. Waardoor je zou denken: misterie opgelost, toch lijkt dit niet zo te zijn. de kabel waar de choke aanzit kan ook niet bij de tank komen. Hoewel ik toch liever in de tank kijk dan op de meter zou t leuk zijn zou t wel werken. zo niet helaas..
 
Last edited:
Was jij niet ook woonachtig in Belgie @Sparky ?
Klopt.

het lijkt deze maar kan dat niet met zekerheid zeggen
Als je de vlotter in de benzine tank bedoelt, is dit component nr 23.
Het component waar jouw pijl naar wijst is de serieweerstand voor de elektrische choke, deze begrensd de stroom door het verwarmingelement in de choke waardoor het langer duurt eer deze volledig geexpandeerd is en het verrijkingskanaaltje dicht drukt.
 
Klopt.


Als je de vlotter in de benzine tank bedoelt, is dit component nr 23.
Het component waar jouw pijl naar wijst is de serieweerstand voor de elektrische choke, deze begrensd de stroom door het verwarmingelement in de choke waardoor het langer duurt eer deze volledig geexpandeerd is en het verrijkingskanaaltje dicht drukt.
Top. Dat idee had ik al alleen kabels kloppen niet. Ik zal eens even kijken hoe of wat vanavond
 
kennen jullie dat?Vast wel: je loopt langs je scooter.. ruikt benzine. kappen er af want dit hoort niet...Nergens een lek te zien.. Tot je onder je carb krijgt en je ziet ijs er onder hangen.(weet niet hoe het bij jullie is maar in zwolle kunnen we niet bepaald spreken van zomer temperaturen)
Benzine kraan lek(nieuw)Nu een ludix kraan er op welke hand bedient is. Hoe meer hij rijd hoe beter hij loopt.De choke zit nu aan de juiste kabel en ook de tank meter.Dank @Sparky Voor uw reactie want daarna viel alles op zijn plek
 
Last edited:
zo was hij:
wudn68wtWfbKg4LioomfogpN03Se60JiGtfVBGzCEzFtrM6aU-P7JJyiwxW2_Ca5YjAeOkQgNsE2peumYBXJzWXWYTFZyTHHkuBuXlQdCYX1a4Xu0MXKEhuJvYdGam7Z_pnYVPwGy0GfHpRwNm52snDYlSdpOxokAkIqlxWmgsNQx0x00IoQ-eMbeOI0PSjATxnigGxohS7OmaqQSZW4C6sWWABHLIHjYoChBRUq8qb7rYj-yDBpdX6ADk6UUj14i15trvNtvQKi6i4woA1xNfcjgvRFevitYVuza0qzrUCEs6UKSwp91kJ-qAzVUJrEbHYhKblONc4GKHJDqm-Z4HZF1QUM_jpFox9K33xHVAID6EvRXN2OTGmHl5e1NuZfH4lUTOK85iP8Lk52EpwUB-trfxMfvN6IKRJEmNem1fVoIzC5IUL-tttQio2ir67xgvFs8Df0nK238WhuWK4BWMl-7gejevlz0ml3mCbYgJYFQWx7ijbZX1ZO8TDvenVYUOsjrzFGleN5AOGQ9cNxZf-C3-sbQ4Yg4IXpvGMdVw_FloVXl38viCN_Cy3ardWIfpXL07Qz7vdrmBvYmwhrbrS6wGV_CEOdp5Cg1pJ0OYtOWusBamVzSkV40ZPSDIbci7GZPkM3-0JbqySa0SEr-voK-yRoqul40uDaJt_99NI5HiaINX7BSJSzqyaV3H5uL7AXMl9n0GueSK_9hwIL3HoKLsjLDgIAZrZaoQfq-JGH10ffYAkKrI_SOk853FwERduiD42dCATvYLb2c8MWOVpIrVJG3R58w6Ek2thoTuBLvQYNhnR2qYXPHUFCvUr0cqpRCusQxx5yNG1lq13GCQzpa2zOw8qyHkP-JHjv3wz2QEoRvLMk7ZrtWO6McWem5TiLPirU536pA2JhbkGwwe78Jf5I2R5U-DW8Wd-_qV8ayqh31A=w523-h929-no


Zo is hij nu (op foto nog geen nieuwe voorband, die is er vandaag opgekomen)

holhUemD-vPyYS3hjKFnLd7RNUCk788A8yz8YY0P8EcEgUuHKnJF5nEQ0h9_h69YPCjjVJoHgapDfOzbkHSPbmp0LfRjBdtkYRDAKFQCGAY7siNRlGSMMjNW0QJ00zO06qvLtaA246_JQTA3p1h8hPLZzdPUoOwZexVhL7MQgpCSWBjTUHJ2IrEU3wsS8RRZp2K79CEaRFhlPFBiSVYkHR-ej-QzjyGXcJFLoO1faZfAvd5L0YzVWI5ySr0orwePbyK1ITh1UWA2uIACc1PnoYuM-jk7A_SLTY7SpA7jKePnh8jfoml3ieHvSZKGztyOXXrLg9gztDdYdK3fYajzOV18zCgUahHqHszDnDcBtlv3ukYShQUU8x2W5GfuOgQ9eLzUdF6Mc3d5Dlkxe2kLHL-lWOtOSJIs8XDkpYlIPhi2PmrEzGMgM9ckGOya2LHiSsI3Lh6-_KDqeB0DPUfycsARQyclz8CkM0xfhArFRYP9wP1dmDlqW5GvLPkF21kh4oQFPo388Ynsyx4CQBOFLJinvhaP8ZzHsCuXO4i9R_zxk9SaFrpfH8y0WPGoNVLAYHu5WqsOOVzqY7pA_aVflwARe0Lz8e_RNun409T2Dtz_q8eQMvD_y9f_VKUbpPGPrp5xVDiKpW4wFDFXbs0neuMGoiXaBM-uSLXV0DvU1y8d7mIOwoOuVG4CH73uuA4hFM6uMsjaVdYbZIASvccRGa1v-SpoYjF-vi59JHOXlra--WiFE1if1R1gETuyY-CCkCJ5HPMY3MUard7t9rWLYwObWVgR5s8YeE5BnAolZ0Q9rtcOhb3PtIn1DXAzuFzMG7S2mrrJT6v-4-MeUuoUz8yWQeEGUtM4y645bEFxeqKtx8MvCfSB4OzoR3vW9jdUXL5Ns7Nkll9aW2rdGdviAaq9m1jALMN1hp4uJ-__C_28LZ2PeQ=w523-h929-no
 
Last edited:
Zeer mooi, zo zie je ze niet vaak (lees: nooit) meer.
Dank je wel voor het compliment!
Er moet nog wel het een en ander bijgewerkt worden hoor maar is mij nu te koud haha. De bedoeling is hem zo strak mogelijk te maken.Technisch is hij zeker in goede staat. Kappen worden nog bij gewerkt want de rechterkant heeft kleur verschil. De juiste kleur word binnenkort door een schasde bedrijf ingescand(dat kan tegenwoordig) Dan komt de juiste kleur op de rechterkap.(Nogmaals dank @Brute-Force voor t helpen met kappen vinden)
 
Wat er nog moet gebeuren is:
Nieuwe teller kabel(ligt al klaar)
kappen nog bijwerken.
Nieuwe remhendels(had voor trommel besteld maar kreeg de verkeerde dus daar even op wachten)
Originele claxon er op(nu hoor je vogeltjes oid haha)
nieuwe isolator er tussen hij zit nu met een dikke rubberen ring iig goed op t spruitstuk en uiteraard geen valse lucht. Loopt eigenlijk perfect zo maar goed het zit er af fabriek niet voor niks tussen haha.
 
Ik heb straks misschien ook nog peugeot vertikaal spul over.. Maar denk dat ik dat ook ga verkopen.. Zijn dingen die ik niet meer snel ga aanraken.

Hou zeker de verkoop gedeelte in de gaten.
 
Back
Top