Losse stekker Peugeot zenith 1998

Telefonica2.

Well-Known Member
Goede avond allemaal ik heb vanmiddag een zenith gekocht en na alles te hebben schoongemaakt heb ik geen vonk(schoon bedoel ik de carb in de reiniger). Ook contact doet niks wel kwam ik deze losse stekker tegen. Hebben jullie enig idee waar deze van is?? Kleuren zijn 1x wit 2x rood 1 x groen 1 x geel
 

Attachments

  • IMG_20230106_194508.jpg
    IMG_20230106_194508.jpg
    97.5 KB · Views: 30
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Daarom de kleuren er later bij gezet. Hij zit onder de buddy aan de kabelboom. T gekke is dat er geen vonk en geen stroom rond gaat. Dus ging ik zoeken naar losse draden. Morgen zal ik betere foto's maken. Was vrij donker. EDIT: nu ik zo rond kijk kom ik hem tegen en lijkt t te kloppen(dat ik daar zelf niet aan dacht haha) er staat bij een paar shops dat de betreffende ook op een China scooter zit. Zo ja kan ik hem eventueel van mijn lingben speedy halen??
 
Last edited:
Ook contact doet niks wel kwam ik deze losse stekker tegen. Hebben jullie enig idee waar deze van is?? Kleuren zijn 1x wit 2x rood 1 x groen 1 x geel
Dit is inderdaad de connector voor de spanningsregelaar.
Maar ondanks dat de spanningsregelaar niet aanwezig is, moet toch spanning arriveren bij je contactslot en indien dit ingeschakeld wordt moet er spanning komen te staan op de zwarte draad van het contactslot. (zie tekening hier beneden.)
Ik heb een groen cirkeltje gezet bij de spanningsregelaar connector waar de plus van de accu (rode draden) wordt doorgelust.
Dus even met een multimeter of testlampje alle belangrijke punten afprikken tussen accu en contactslot.
Echter het niet vonken van de bougie heeft niks te maken met het niet schakelen van de gelijkspanning.
Wel kun je even controleren of er verbinding wordt gemaakt tussen de zwart/rode en de zwart/witte draad van je contactslot en of beide draden los liggen van massa als het contactslot ingeschakeld is.
Dit is namelijk de ontsteekspanning die de condensator laadt in de cdi.
1673036602165.png
 
Last edited:
Top!! Ik zal t morgen eens bekijken! Bedankt alvast en ik laat het uiteraard weten.
Het niet vonken lijkt te komen door het contact slot(is mijn vermoeden) aangezien op contact zetten helemaal niks doet. Er werkt dan werkelijk niks.
 
Last edited:
Vanmorgen weer bezig geweest en heb het contactslot aangedrukt. Van buiten leek hij goed te zitten maar dat was niet het geval. Alles behalve mijn knipperlichten werkt. Motor loopt keurig. Nu wachten op onderdelen zoals kappen,luchtfilter e.d. alleen koplamp en koplamp kap heb ik niet en blijkt niet makkelijk aan te komen. Voor tijdelijk die van de lingben er op gezet. Past aardig haha. Nu kijken naar originele delen!(let niet op de rommel zijn nog bezig in de tuin e.d)
 

Attachments

  • IMG_20230107_113950.jpg
    IMG_20230107_113950.jpg
    301.8 KB · Views: 30
Die zat op de lingben haha. Heb nog geen originele lamp en kap voor deze helaas haha. Heb straks 1 rode kap. Die moet weer in de blauwe kleur komen. Ff kleurcode zoeken haha.
 
Werkt de chingchengchang spanningsregelaar er nou op? Lijkt me van wel, maar ik heb de feiten niet.
Grappig ding verder.
Zou er tegen betaling nog niet op rijden, maar das een ander verhaal.:cool::p
 
Hierbij wat Foto`s
Stuurkap is helemaal heel , ook de montage punten .
Koplamp glas (plastic) zit helaas een gaatje in , kan je eventueel repareren met Transparant 2 Componenten lijm .
Of er wat overheen plakken , dat je een soort Boos kijkertje er van maakt.
 

Attachments

  • 20230108_163350.jpg
    20230108_163350.jpg
    190.8 KB · Views: 20
  • 20230108_163419.jpg
    20230108_163419.jpg
    120.9 KB · Views: 14
  • 20230108_163538.jpg
    20230108_163538.jpg
    144.6 KB · Views: 14
  • 20230108_163402.jpg
    20230108_163402.jpg
    221.8 KB · Views: 20
En dan ruzie thuis met nog een scooter er bij hahaha,. nee dat word hem niet er staan hier al 4 geparkeert. meeste onderdelen zijn onderweg.
een zijscherm is onderweg in t rood maar die moet in de originele kleur worden gespoten. Heb al een kleur naam gevonden op internet. Nu er alleen even heen bellen om de kleur te bestellen.
 
Last edited:
Wow gewoon een hele Zenith voor 50 euro.
Is nog in bezit zelfde eigenaar sinds 2006 ook. :smilingimp: :p
#offtopic
Zat hier nou een Peugeot kort of lang blok onder?
ik denk lang. niet 100% zeker BTW.
Dankzij @Brute-Force zit er snel een originele koplamp+ kap op. Zal hem wel in de originele kleur geel gaan spuiten maar dat is voor latere zorg.
 
Back
Top