Lichtere rolletjes = lagere top ?

jim_dnb

Well-Known Member
ik heb een mbk booster, en heb gisteren lichtere gewichtjes gestoken. Kn het dat hij nu trager rijdt?

want dat zou wel mogen,, ik ben onlangs gepakt geweest door de politie, en mijn brommer ging 2km/u te snel,

dus ik zou iets moeten vinden waardoor hij 2km/u trager gaat.

Welk is de beste manier? volgens mijn vader een plaatje voor de demper van mijn uitlaat (leovince ZX)


alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Elke begrenzer werkt hetzelfde, dat is een leuk verhaaltje van de makers van de eurobegrenzer, maar ze werken allemaal precies hetzelfde.
Toch niet een normale begrenzer sluit je toch aan de pickup draad van de cdi.

Deze doe je op de fishe van de ontsteking zodat je bougie vonkjes overslaat. Is dit schadelijk dan ?
 
Waarom een begrenzer en ander gekloot, dat als je gewoon iets lichter in rollen gaat, je ook van het probleem af bent?
Ik ging op de rollerbank ook 1 km/u te hard, kost je in NL 40 euro.
Bij de tweede keer had ik er genoeg van en heb 1 gram lichtere rollen erin gedaan.
Resultaat: iets harder optrekken, 3 km/u langzamer op top, en bij 45 gas geven merk je nauwelijks meer wat van omdat het zo ontiegelijk sloom door trekt.
Begrenzer is, voor 2 km/u, gewoon zonde van je geld en tijd.

En met vario ring erin gaat hij weer te langzaam denk ik zo.

Ik ga nu op de roller precies 57 + correctie = 52.
Boete vanaf 54, dus ik vind het mooi.
Kijk rijd je scooter rond de 80, dan word een begrenzer pas interresant!
 
Toch niet een normale begrenzer sluit je toch aan de pickup draad van de cdi.

Deze doe je op de fishe van de ontsteking zodat je bougie vonkjes overslaat. Is dit schadelijk dan ?

LOL.

Dat zou een toerenbegrenzer zijn, en dat is het dus niet.
Een afstelling is niets anders dan een condensator die je tussen de massa en de pick-up plaatst. Door de capaticieve werking van de condensator zal het signaal dat van de pick-up naar de cdi gaat, vertraagd worden en dus later aan de cdi aankomen.

Dit resulteerd en een stuk latere ontsteking dat dan als effect heeft dat je vermogenverlies krijgt. Dit heeft ook als groot nadelig effect dat motor hier heel warm van word, en dit kan dan eindigen in een gat in de zuiger, of een mooie warm/vast loper, indien de afstelling te 'groot' is en te lang opstaat!
 
Back
Top