lichtere rolletjes laten plaatsten, kan nu niet meer onbegrenst rijden..

Status
Not open for further replies.

1nsaint

New Member
Oke ik heb dus een Znen zn50qt-32, een chinees grafding dat me alleen ma hoofdpijn geeft.
Hij ziet er mooi en snel uit maar dat is t dan ook.
toen ik em 2ehands kocht reed hij behoorlijk langzaam, en ik dacht mooi, het is een 4takt scooter, ik kan ff voor 30eu een CDI met bluetooth afstandbediening kopen om em zelf op te voeren. dat lukte me nog wel. alles dat ik namelijk weet van scooters is namelijk door op youtube een beetje te loeren.
dus buddy los, 2 kabeltjes los, CDI erin en kabletjes vast.

En ja hij switched netjes van 25 km/h naar 45km/h, al was et met een waardeloze acceleratie, op lange stukken haalde hij het wel. alleen zodra ik gas los liet voor een bocht en daarna weer gas gaf stottert/pruttelt hij een paar seconde voordat hij em echt pakt en optrekt. vooral als hij warm is rijd hij zo beroerd, de eerste paar minuten gaan nog wel.
Ik dus weer naar youtube en zie dat t van alles kan zijn, kleppen stellen, trekveertjes, vario ring eruit, lichtere rolletjes, andere sproeier.
Oja en t viel me ook op dat me bougie in no time pikzwart werd en ik em kon vervangen om de paar maande, van wat ik lees betekend dat een te rijk mengsel, hoe ik dat fix? geen idee.
Maar de scooter begon dus ook steeds beroerder te lopen, ik kan em moeilijk missen omdat ik em nodig heb om na werk te komen, maar had een moment gevonden waar ik hem naar de garage kon brengen, grote beurt gehad, nieuwe bobine, kleppen gesteld, klap geld kwijt.
En tja dat ding reed nog steeds waardeloos, maar net iets minder shit dan daarvoor.
ik heb er 2 maandjes mee kunnen rijden tot vorige week, hij wou koud nog wel bij de 45 komen maar daarna redde hij de 30 net.

Heb ik een nieuwe CDI met afstandbediening besteld, eentje die 32km/onbegrenst is.
hij stotterde en trok nog net zo slecht op maar haalde op een lang stuk wel 60 als hij niet aan t terug zakken was naar 40..
Ik weer op youtube kijke en zie bij volgas met joey dat je ook de vario ring moet verwijderen en lichtere rolletjes plaatsen.
Daar heb ik t gereedschap niet voor dus maar weer naar de garage, gevraagd of hij de varioring er uit wilt halen en de rolletjes vervangen voor lichtere. en t verhaal verteld en of hij kan kijken waarom hij zo slecht optrekt.
Dag daarna opgehaald net voor sluitingstijd, Vario ring was er blijkbaar al uit, hij heeft lichtere rolletjes geplaatst, een pakking bij de caberateur vervangen zei die geloof ik.
Ik rij weg bij de garage en hij trok wat beter op maarja, reed niet harder dan 32km/h.. de begrensde stand..
Ik had eigenlijk gelijk moeten omdraaien, maar omdat hij al aan t sluiten was dacht ik ah ik bel zo wel als ik thuis ben.
aan de telefoon vertelde hij dat hij ook een krimpertje op een kabeltje vervangen bij de carterkap, die zal wel niet goed verbinding maken en moest ik even aandrukken.
helaas zonder resultaat en moest ik de dag erna op zn vrije dag maar even langs komen. hij checkte t kabeltje en t zou zo goed moeten zijn. maar dat was nie.
ik moest vd week dan toch maar terug komen zodat hij er uitgebreid naar kan kijken.

Nu is mijn rooster van werk zo dat ik er de aankomende tijd niet langs kan gaan. ik heb inmiddels savonds zelf maar het krimpertje vervangen op beide uit eindes van de kabel, een hoop los geschroeft om te kijken waar die kabel heen gaat, en ik ben na wat googlen er achter gekomen dat het een carter sensor is? en zag op t forum hier iemand zeggen dat die kijkt naar het aantal toeren en daarop de CDI laat begrenzen. en dat dus die lichtere rolletjes die er nu in zitten er voor zorgt dat hij makkelijker op toeren komt waardoor hij sneller begrenst wordt. prcs het tegenovergestelde wat ik er dus mee wou bereiken.. kloppen mij vermoedens dat dat de rede is?
Ik ben bang dat ik er alsnog terug mee moet maar daarmee is het probleem van het waardeloos optrekken en t slecht rijden nog steeds niet opgelost...
als er iemand hier na dit verhaal mischien een idee heeft wat het kan zijn laat et me alsjeblieft weten
 
Advertisement - register to remove this

Status
Not open for further replies.
Back
Top