Opvoeren dmv lichtere rolletjes

Magscoot

Well-Known Member
Hey,

Om te beginnen, ik ben een complete noob op het gebied van scooters, dus ik ben helemaal afhankelijk van andere mensen.

Ik heb zelf een yamaha neo's, daar heeft de winkel standaard de vario ring uitgehaalt. Ik krijg op rollerbanken nou nog geen boete. Ze zeggen wel soms dat ie iets te hard gaat maar ik krijg helemaal geen boete ofzo, ik rijd ong ~57-58 op de teller.

Nou heb ik gehoort dat je een stuk sneller op kunt trekken met behulp van lichtere rolletjes. Maar nou is mijn vraag, blijf ik dan nog steeds boete vrij? En wat voor rolletjes zijn aan te raden om je scooter lekker snel op te laten trekken? Of mag ik maximaal een aantal gram rolletjes hebben voor een snelheidsboete of iets dergelijks?

Op een rijtje wat ik wil:
- Snel optrekken
- Geen boete

Hoop dat jullie me kunnen helpen, bvd ! :)
 
Advertisement - register to remove this

is niet echt zo , eigenlijk alleen maar wanneer de rollen al te zwaar zijn en dan is er meestal juist wat anders aan de hand.

de rollen zijn ervoor om de scooter het juiste toerental te laten draaien , wanneer je er lichter in doet gaat ie meer toeren draaien , dit moet alleen veranderd worden wanneer de scooter te weinig toeren draait.

het is niet zo dat als je er zomaar lichtere gewichten dat je sneller trekt , het kan zelfs minder worden...

gewoon goed afstellen , dan trekt ie het beste...
 
idd, als je het tog probeert ga niet veel lager in gewicht zitten. heb eens gehad met een Aerox waar 0,5 gram lichtere rollen in ging, dat dat ding wel sneller trok en iets harder reed, maar weer een ander die dat ook een leuk idee vond ging er hard op achteruit. dus het licht helemaal aan je scoot hoe die erop reageert. dus het is te proberen. maar meestal lichtere rollen op std scooter draait ie alleen maar "overtoeren"
hij maakt de het toerental wel, maar doet er geen ruk mee.
 
Back
Top