Lichtere rolletjes = lagere top ?

jim_dnb

Well-Known Member
ik heb een mbk booster, en heb gisteren lichtere gewichtjes gestoken. Kn het dat hij nu trager rijdt?

want dat zou wel mogen,, ik ben onlangs gepakt geweest door de politie, en mijn brommer ging 2km/u te snel,

dus ik zou iets moeten vinden waardoor hij 2km/u trager gaat.

Welk is de beste manier? volgens mijn vader een plaatje voor de demper van mijn uitlaat (leovince ZX)


alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

dus hij ging 55 op de rollen? met je volle gewicht erop leunen wil ook wel is helpen =)
toen ik op controle moest (ze hadden gelukkig geen rollen bij toen) heb ik gewoon een rondel tussen de uitlaat en cilinder gestoken en die uit geveild tot hij 60 op de teller ging (= 50 a 53km per uur)

Hebben ze hem niet inbeslag genomen btw?
 
Waarom is het erg dat hij 2km/h te hard gaat? :P Dat is toch maar 20 euro ofzo? Naja, dat is idd wel weer wat geld weg.. Is je uitlaat ontgrensd? Wat heb je/is er allemaal aan je brommer veranderd?
 
in België (waar een scooter/brommer niet harder als 53mag gaan) word je scooter automatisch in beslag genomen met dure boetes etc .

als ze er achter komen als je er een begrenzer op hebt zitten worden de boetes er niet goedkoper op :) en ze gaan het er echt niet bij laten als ze je tegen 70 80 voorbij zien komen en op de bank maar 45 gaat en niet op toeren komt
 
in België (waar een scooter/brommer niet harder als 53mag gaan) word je scooter automatisch in beslag genomen met dure boetes etc .

als ze er achter komen als je er een begrenzer op hebt zitten worden de boetes er niet goedkoper op :) en ze gaan het er echt niet bij laten als ze je tegen 70 80 voorbij zien komen en op de bank maar 45 gaat en niet op toeren komt
In Belgie wordt idd je scoot meteen afgepakt (ben van Belgie).
Ging maar 60 met begrenzer en dan nemen ze je scooter af voor een maand.

Dan ben je je uitlaat/cilinder/vario/membraan.. alles wat sneller gaat kwijt.
En als je een 2de keer te snel gaat krijg je je scoot nooit meer terug.
 
8P Als je sproeier de goede maat is moet je natuurlijk niet ineens kleiner gaan he. En als je zoals jij zegt een kleinere sproeier erin zet, en je gaat daarna je carburateur afstellen zal je automatisch weer de grotere sproeier erin moeten zetten...
 
dus hij ging 55 op de rollen? met je volle gewicht erop leunen wil ook wel is helpen =)
toen ik op controle moest (ze hadden gelukkig geen rollen bij toen) heb ik gewoon een rondel tussen de uitlaat en cilinder gestoken en die uit geveild tot hij 60 op de teller ging (= 50 a 53km per uur)

Hebben ze hem niet inbeslag genomen btw?


Ja,, ik ben hem een maand kwijt geweest, en heb 150€ moeten betalen!

Waarom is het erg dat hij 2km/h te hard gaat? :P Dat is toch maar 20 euro ofzo? Naja, dat is idd wel weer wat geld weg.. Is je uitlaat ontgrensd? Wat heb je/is er allemaal aan je brommer veranderd?


niet veeel eigenlijk, gwn malossi sport 50 cc en leovinci ZX pijp,
Heb dit weekend na een jaar eindlijnk de bijgeleverde gewichtjes gestoken die bij die pijp zaten, maar ik denk dak er nog lichtere inmogen,

De trekveertjes verander ik komend weekend!

iets kleinere sproeier en daarna je carb afstellen


Er zit nu denkik maat 85 in.
Heb al kleiner geprobeerd maar dan krijg ik hem echt niet goed afgesteld

In Belgie wordt idd je scoot meteen afgepakt (ben van Belgie).
Ging maar 60 met begrenzer en dan nemen ze je scooter af voor een maand.

Dan ben je je uitlaat/cilinder/vario/membraan.. alles wat sneller gaat kwijt.
En als je een 2de keer te snel gaat krijg je je scoot nooit meer terug.


en niet te vergeten een boete van minimum 1000€ bij de 2de keer

wat leven we dan toch in een fijn land, al ga je hier 100 op de roller word je scooter nog niet eens afgenomen.

Was het hier ook maar zo... 2km/u te rap en al meteeen een maand kwijt :|

Koop gewoon een eurobegrenzer. En haal ook de begrenzing uit je uitlaat rijdt een stuk fijner.


Daar was ik ook aan het denken. Maar ik lees redelijk veel dat deze toch je ontsteking zou kappot maken?
 
Last edited by a moderator:
Een eurobegrenzer maakt je ontsteking niet kapot hoor.
En montage is zo gemakkelijk gewoon op die fishe bijsteken dat van je motorblok komt.

Met een 50cc valt dit echt niet op, geen overtoeren of niets.
Ik zou je uitlaat ontgrenzen varioring eruit en eruobegrenzer.

Rijdt een stuk fijner en beter, en beter koppel.
 
das wel erg dat ze bij 2km per uur te hard je al meteen je scoot kwijt bent :|
in portugal en spanje rijden die dingen gewoon onbegrensd rond!
verbruikt minder, trekt lekker op en je kan iemand achterop meenemen zonder in een slak te veranderen.

mja sry back on topic +pippi+
 
Back
Top