Leuke Goedkope Cillinder ???

psycho

Well-Known Member
Hoi allemaal....

Ik heb vandaag een vastloper gehad, en moet een nieuwe cil. hebben...
Nou heb ik rondgekeken, en zag een MK50cc voor €100...

Maar k heb liever een 70cc, weet iemand een leuk cillindertje(70cc) die niet te duur is(i.v.m latere setup...).
Ik d8 aan Athena, maar volgens de dealer is die er niet voor Peugeot.

Weet iemand een leuke optie(niet te duur) waar ik dagelijks mee kan rijden(werk)....

Thx, graag met een prijs, zodat ik kan richten....
 
Advertisement - register to remove this

ey, ik reed met 70 gilardoni , ook met 1 zuigerveer.Dat reed best goed, maar ik heb dat te lang gedaan..NOOB actie. ik haalde mijn cil eraf en heel me zuiger was verneukt.
 
Wat bedoel jij dus, en wat is er hier dan gevoeld wegens het niet luisteren naar welke flauwekul?

Wie mij kan uitleggen waarom een 2veers-zuiger met 1 veer slechter loopt of vastloopt krijgt een rode kaart. Dat is namelijk onzin.

Dan zou elke zuiger met een enkele veer (bijv ook een DuePlus) in no time aan gort moeten lopen. Wat niet zo is. Of nee wacht, het is natuurlijk de negatieve karma van de ontbrekende veer die je zuiger de das omdoet :X

De veer heeft slechts 2 doelen, het afdichten van de verbrandingskamer en warme overdracht. Als je voldoende warme over kan dragen met een enkele veer in een veel snellere cylinder (Due) dan zijn we met dat punt al klaar. Overigens levert het langs de wand bewegen ook warme op, en met 2 zuigerveren wat meer dan 1.

De dubbele, betere afdichting is een pluspunt, dat zeker bij oudere en lekker versleten zuigerveren zijn werk doet. Lekt het langs de eerste, dan heb je nog genoeg kans dat het ergens bij de tweede blijft steken. Maar als je slim bent vervang je je zuigerveren voordat het zover komt.

Eigenlijk kan je stellen dat je met een enkele zuigerveer 2x zolang met een setje veren doet. Als de eerste veer versleten is monteer je gewoon de tweede. De praktijk leert dat in de meeste cylinders de zuigerveren al lekken lang voor de zuiger zelf aan vervanging toe is.
 
Ik heb inmiddels de 2e er ook bij geplaatst....
Was vrij moeilijk te krijgen(i.v.m sluiting, van de veren).

Maar na lang zoeken toch nog gevonden....

Hopelijk volgende week de 19mm al binnen... :)
Weet iemand of die 19mm het goed zal doen op de DR70, of is die te groot....
Hoorde namelijk van iemand dat 17mm de top is voor die DR....
Lijkt mij een vrij NOOB uitspraak maarja vraag t toch maar ff na...
 
Werkt allebei prima. Maar op een standaard DR is een 19mm wel een beetje overbodige luxe, zeker als je iemand bent die veel volgas sjeest en dan dus meer verbruikt.

Als het je echt om de prestaties gaat had je beter een getunede DR of een heel andere cylinder genomen. Dan had je met een 17.5 dik meer koppel en een lager verbruik dan nu met je 19mm.

Wat heb je trouwens voor die DR betaald?
 
precies wat ik bedoelde Aidix.. als je met 1 veer in 2-veers zuiger rijd kan de warmte minder snel weg wat kan resulteren in vervelende warmlopers oid.
en ik spreek uit ervaring, had met MHR replica ook een dagje gereden met 1 veer in ori zuiger.. was hij me ook warm gelopen.
en hoe het dan zit met 1-veers vertex zuigers.. misschien dat de zuiger de warmte sneller gelijd ofzo:?
:*
 
ik heb een tijdje op een mk50 gereden. ging wel snell als std (alu he)....
verder had ik voor die mk50 nieuw maar 60 euro betaald, maar goed. verder nog een dr70 en mk70 gereden.... blaasde ook wel redelijk icm 17,5 yas R enz

dit was dus @ peusjo he....:p
 
Aidix said:
Werkt allebei prima. Maar op een standaard DR is een 19mm wel een beetje overbodige luxe, zeker als je iemand bent die veel volgas sjeest en dan dus meer verbruikt.

Als het je echt om de prestaties gaat had je beter een getunede DR of een heel andere cylinder genomen. Dan had je met een 17.5 dik meer koppel en een lager verbruik dan nu met je 19mm.

Wat heb je trouwens voor die DR betaald?

Die 19mm krijg ik dus, waarom zou ik nee zeggen????
En tja prestaties vind ik niet super belangrijk, meer de koppel....
Ik wou best een getunde kopen, maar had m die dag nog nodig(i.v.m werk).

En met die 19mm komt de koppel natuurlijk ook goed vrij, wat ik nu dus al heb...
Klein rukje aan t stuur geven en hij maakt wheelie(niet goed afgesteld, word denk ik vandaag nog gedaan).

Ik heb er 135 voor betaald, was wel gemiddelde prijs.....
En was de enige in de verre omtrek die m had liggen....
 
Xs-racer said:
precies wat ik bedoelde Aidix.. als je met 1 veer in 2-veers zuiger rijd kan de warmte minder snel weg wat kan resulteren in vervelende warmlopers oid.
en ik spreek uit ervaring, had met MHR replica ook een dagje gereden met 1 veer in ori zuiger.. was hij me ook warm gelopen.
en hoe het dan zit met 1-veers vertex zuigers.. misschien dat de zuiger de warmte sneller gelijd ofzo:?
:*


Nee precies niet wat ik bedoel ;)

Een cylinder loopt niet warm 'doordat' je met 1 zuigerveer rijdt, dat is echt onzin. Misschien reed je met 2 veren al tegen het randje, en was de iets mindere overdracht van 1 veer net de druppel. De warmtegeleiding met een echte 1veers-zuiger is niet meer dan met een gewone zuiger, en vaak zijn die zuigerveren ook nog eens veel dunner. Dus: gewoon goed afstellen.
 
Back
Top