Leuke brommer

Thijmen503

New Member
Hoi, ik ben opzoek naar een brommer en dacht zelf aan een Tomos oid. Mooi goedkoop kwa aanschaf en tuning. nu vraag ik mij af wat een goed model is, a3 vind ik het er het mooiste uitzien. En rijdt een Tomos een beetje fijn? kan een Tomos een gemiddelde scooter of schakelbrommer er uit Trekken?

mvg
 
Advertisement - register to remove this

Tomos a35 is een leuk ding,

Koop er een van bouwjaar voor 2008, dan heb je nog het oude type onsteking die je zelf kan veranderen naar brom stand.

Kwa tuning heb je voor weinig geld wat leuks. 65cc etc (verwacht er niet te veel van)

Tomos rijdt fijn op 30 kmph bij 70 trilt ie aan alle kanten.

Schakels en 2taktjes trek je er niet mee uit.
 
Tomos a35 is een leuk ding,

Koop er een van bouwjaar voor 2008, dan heb je nog het oude type onsteking die je zelf kan veranderen naar brom stand.

Kwa tuning heb je voor weinig geld wat leuks. 65cc etc (verwacht er niet te veel van)

Tomos rijdt fijn op 30 kmph bij 70 trilt ie aan alle kanten.

Schakels en 2taktjes trek je er niet mee uit.
Trillen heb ik ervaring mee al bij de 45km/h, houd geen voeten over op de voetsteuntjes
 
Ik heb een a35-HDA op het oog.(weet niet waar HDA voor staat). Ik heb zelf wel redelijk verstand van sleutelen en wou hem ook graag begrenzen op de cdi, kan dat op dit model tomos? En is het sleutelen een beetje te doen hierop?
 
Tomos is makkelijk om aan te sleutelen, zit niet veel op en kan dus ook niet veel kapot gaan. Op de cdi begrenzen kan. Gewoon een begrensde cdi bestellen of een die op snelheid instelbaar is
 
De A35 is de opvolger van de A3, ook wel bekend (althans vroeger) als de A5.
En als ik het goed heb zijn er 2 varianten van dit type, namelijk de A35-HDA en de A35-HBA.
Dit type heeft zowel een 25 km/u als 45 km/u variant....

Weet alleen niet meer of de HDA de brom of snorfiets variant is?
Dit is idem met de HBA helaas. Heb er nog wel een tijdje op rondgereden in vroeger dagen.
Brommer was van mijn vader en ik nam deze regelmatig meer naar school en/of werk als mijn eigen 2 wielervervoer het weer eens liet afweten!

Ik heb er nooit aan mogen sleutelen helaas, dus wat dat betreft moet ik afhaken.
Ander verschil kan zitten in de bekapping en/of beplating alsmede de koplamp voor zover dat van toepassing mocht zijn.
Dit is wat ik weet v.w.b. het oude (1991-2006) bromfietsje met 2 versnellingen.

Die automatische schakelbak maakte trouwens best wel een aardige klap v.w.b. de overgang van de 1e naar de 2e versnelling kan ik me nog herinneren. Dit is verder niet echt van belang.
Wel leuk om te zien/lezen dat deze oude bromfietsjes anno nu nog steeds op de weg rijden.

Dus wat dat betreft, veel suc6 met de Tomos ;).
 
Ik begon met een tomos Classic in 2002, maar de voorvering was een beetje los, voor de rest veel gedonder met mengsmering (heb toen een 1 liter oliekan gekocht om te mengen, maar dat werkt niet helemaal met benzine :) kilometer kabel brak al snel af, maar dat is veel voorkomend euvel
 
Back
Top