Leuke betaalbare tweetakt

Heinz

Well-Known Member
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik binnenkort ga verhuizen naar een woning met garage. Dat biedt perspectief voor een projectje (als m'n vrouw akkoord gaat uiteraard :sweatsmile:). En dan is tweetakt wel zo leuk, want nu kan het nog.

In mijn tienerjaren had ik een Piaggio Typhoon en wat mij betreft is dat ook het tweetaktblok dat je wil hebben. Maar Pia 2T is momenteel schreeuwend duur. Een Zip 2T kost tegenwoordig meer dan hij 10 jaar terug nieuw kostte... Oudere modellen zijn amper meer te vinden. Ook Minarelli is niet meer te vinden of heel duur. Peugeot verticaal is nog wel te betalen en een Speedfight 2 blijft een leuk model. Maar is het ook leuk om aan zo'n ding te werken? Mijn wensen zouden heel beperkt zijn; ik denk aan een laagtoerige 70cc en misschien een sportuitlaatje.

Kortom, wat zouden jullie kiezen als tweetakt projectscooter voor ca. 500 euro?

Advertisement - register to remove this

Ongelofelijk hoe lelijk Aprilia scooters maakte.

Stja als je pas in 2010 uit je papa`s buis komt en anno 2023 nou pas iets van de aarde kan zien.. Dan is het niet raar om te horen dat alles in de stenen tijdperk er niet zo best eruit zag.

Ik had dat pas precies andersom... in anno 2010 vond ik de Speedfight 3 ook niet zo best uitziende scooter / was nogal een vreemd ding.
(zelfde voor de jetforce)

Hij was met ze design eigenlijk flink wat jaren al vooruit.. Toen vond ik de oudere scooters voor die tijd eigenlijk meer mijn ding.

Maar anno 2023 en met wat je ziet op de markt tegenwoordig (en je nog blij mag zijn aan een 2takt te geraken) vind ik de speedfight 3 nog helemaal niet eens zo heel lelijk eruit zien.. Maar zoals ik zei dacht ik er in 2010 ook anders over.

Stja als je pas in 2010 uit je papa`s buis komt en anno 2023 nou pas iets van de aarde kan zien.. Dan is het niet raar om te horen dat alles in de stenen tijdperk er niet zo best eruit zag.

Dit klopt bij lange na niet, maar ik begrijp wat je bedoelt.

Ik moet je daar helaas ook ongelijk in geven. Een Puch Zip, Italjet’s, Beta Ark, Peugeot Rapido en een Honda Vision vind ik erg mooie scooters. Dan heb ik het nog niet over de Piaggio/Gilera motorscooters van die tijd. Een leuke traditionele Tomos/Puch en de vergelijkbare Peugeot modellen vind ik ook wat hebben.

Aprilia heeft voor zover ik de modellen ken nooit een model scooter uitgebracht die ik wat vond hebben buiten de Aprilia SR. Die laatste was dan wel weer mooi, het oude model heb ik het dan over. Het nieuwe model is niet zo.

Maar bovenstaande is natuurlijk mijn mening.

Daarom draag ik alles aan met potent blok wat er niet uit ziet. Ze zijn tenminste niet verkracht. Boeien hoe het er uit ziet, als het chill rijdt is het prima. Je krijgt dan véél voor weinig.

Ja inderdaad, valt me nu ook pas op. Was vergeten dat ik die oude nog had, maar die werkt dus ook nog.
Hallo, ben op dit forum terechtgekomen, omdat ik mijn vaders scooter van de hand wil doen. Het gaat om een tweetakt Yamaha Neos uit 2006, kilometerstand 76600, topsnelheid 75 à 80 km/u. Staat sinds de dood van mijn vader nu bijna 3 jaar stil, weet niet of ik hem nog gestart krijg. Misschien iets voor topicstarter?

Hallo, ben op dit forum terechtgekomen, omdat ik mijn vaders scooter van de hand wil doen. Het gaat om een tweetakt Yamaha Neos uit 2006, kilometerstand 76600, topsnelheid 75 à 80 km/u. Staat sinds de dood van mijn vader nu bijna 3 jaar stil, weet niet of ik hem nog gestart krijg. Misschien iets voor topicstarter?
Ja start maar even een eigen topic!

Back