lekke voorvork te repareren?

johanroggeveen

Well-Known Member
heej,

Ik zit met een probleempje, mijn voorvork is lek en zodanig dat hij dus niet meer omhoog komt na remmen.
Ik moet hem dus tijdens het rijden continu omhoog trekken en ik heb dus totaal geen voorvering meer.
Nou ligt het denk ik aan die oliedingetjes die erin zitten die lek zijn.
Maar nou is mijn vraag: Kan ik dit maken of laten maken of moet ik gelijk een nieuwe voorvork?

greetz. johan
 
Advertisement - register to remove this

dat ligt idd aan de oliekeerringen. deze kun je gewoon vervangen. let wel op of je binnenpoten nog recht zijn. vraag ook even aan iemand (dealer ofzo) hoeveel olie erin moet. als je nu bv. een stuggere voorvork wil kun je er iets meer in doen

check zn profile daar staat speedake
 
dit kan je vrij gemakelijk maken hier is ook een topic over in how to. eerst strip je je scooter aan de voor kant dan haal je poten los van het T stuk. als het goed is zitten aan de boven kant 2 plastice bescherm kapjes in je poten gedrukt deze wip je er ff uit met een schroeven draaier. vervolgens druk je het metalen platje in met een dremel en hamer en daar onder zit een borg veertje die moet je er uit halen en dan kan je alles uit elkaar halen je haald je poten uit het onderste gedeelte je vervangt de keringen en zet de poten weer in het onderste stuk vervolgens giet je 80 cl olie per poot 75cl kan ook maar 80 vind ik fijner en dan zet je het hele zaakje weer in elkaar. het spreekt eigenlijk allemaal voor zich. ik zach er ook tegen op om het te doen maar het ongeveer 2 uur werk.

Tip bestel wel eerst je spullen bij de dealer als hij die niet op voorraad heeft want als je alles bij de hand hebt werkt het wat makkerlijker.

suc6
 
owkee jongens bedankt voor alle informatie.
Als ik het wil laten doen (want ik kan het denk ik niet zelf met die voorvork qua gereedschap enz) hoeveel gaat dat dan kosten bij een dealer? Kortom: materialen, werktijd enz.

alvast bedankt.
 
Back
Top