Lekke achterband

#AthenA#

MHR MH RX Beuner
hey mense

Ik heb zojuist wat pech gehad met mn scooter. Lekke achterband

Nu heb ik bij het tankstation een of ander busje met schuim gekocht wat dat gat zou moeten dichten. Dit heeft gewerkt. mijn band is na 25 km rijden nog knoerhard.

Mijn vraag is alleen: hoelang houd dit schuim het vol. Dat ik niet te hard mag rijden is vanzelfsprekend maar binnen hoeveel tijd moet ik mijn band vervangen hebben en/of een prop in de band geschoten hebben?

Alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

heb dit spul een keer gebruikt, 1 keer, nooit meer ;)

Band ging steeds vaker lek na het gebruiken van dat spul, prop kan geen kwaad, maar ik zou persoonlijk kiezen voor een nieuw bandje.
 
als je dat schuim gebruikt hebt is je band aangevreten aan de binnenzijde en dus is er maar 1 oplossing: vervangen.
dit is namelijk ook het geval bij auto banden.
scooter banden zijn opzich niet zo duur maar autobanden wel.
zou de volgende keer geen schuim meer gebruiken
maar een prop laten zetten.
kun je dan gewoon mee door blijven rijden tot de band op is.
 
het is gewoon rotspul , geeft een klaaizooi van hier tot Tokio..

leuk voor de gene die het moet maken ;)

als ik 25 km van huis ben en ik heb een lekke band bel ik liever iemand die me kan ophalen , die rommel komt iig niet in mijn band.

je kunt wel een proppenset kopen , dan kun je onderweg je band repareren ,alleen moet je m dan wel kunnen op pompen.

http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=254_575&products_id=7198

alleen kan dit alleen maar wanneer je weet waar het lek zit en het kan niet op elke plek.
 
je kan er nu gewoon een prop in laten schieten en gewoon verder rijden.

dat schuim is een soort latex wat enigsinds in het rubber vreet om een luchtdichte laag te maken.
het is alleen heel irri voor degene die je band ooit moet vervangen.

zou prop schieten.
zomer door rijden
en dan voor de winter een vers bandje halen (miss zelfs 2).

zelf heb ik ook een proppenset.
werkt echt SUPER!.
in de x8r van mn broertje al 2 proppen geschoten, rijd hij alweer jaar mee.

grt
 
jah ik was bij het tankstation langsgeweest.

Die man zei dat hij er niet aan wou beginnen. Een nieuwe band erop zetten zou betekenen dat het hele tankstation onder het schuim lag (bij wijze van) en een prop erin hebbe we geprobeerd maar ging er niet in of kwam er weer uit :S

Maja... dan maar lekker doorrijden en zien hoever ik kom :)
 
Back
Top