Legaal/ illigale teruglooppijp

WoutAerox

Well-Known Member
hallo

-Kan iemand me vertellen welke teruglooppijpen legaal zijn. b.v. een stage 6 of een yasuni R.
-En wat van boete kan ik verwachten als ik toch met een illigale pijp rij.

Wouter
 
Advertisement - register to remove this

Alle pijpen zijn illegaal waar geen begrenzing dmv een Trechter die vermogen afknijpt bij de flens zit.
Tegenwoordig zitten ze er standaart in in die pijpen dacht ik zo
 
d3c3pt0r said:
Alle pijpen zijn illegaal waar geen begrenzing dmv een Trechter die vermogen afknijpt bij de flens zit.
Tegenwoordig zitten ze er standaart in in die pijpen dacht ik zo

ok dankjewel. maar eeh worden die illigale pijpen daN IN beslag genomen als je op een rollerbank te hard gaat. of geven ze je alleen een boete voor de snelheid. of nemen ze pas de pijp iin beslag als je voor moet komen?

graag een antwoord

wouter
 
ligt dr maar aan wat het humeur van de agent is.... en welke je treft...
bij sommige werd de uitlaat op de rollerbank wel in beslag genomen, en bij andere weer niet... ook als je alleen staande werd gehouden voor papier helm controle zitten ze te zeuren dat je die uitlaat niet mag hebben... maaar over het algemeen nemen ze je pijp niet super snel in beslag...
 
E.Stuntin_Sebas said:
ligt dr maar aan wat het humeur van de agent is.... en welke je treft...
bij sommige werd de uitlaat op de rollerbank wel in beslag genomen, en bij andere weer niet... ook als je alleen staande werd gehouden voor papier helm controle zitten ze te zeuren dat je die uitlaat niet mag hebben... maaar over het algemeen nemen ze je pijp niet super snel in beslag...

ok ik weet genoeg
 
Gewoon even letten op het Europese keurmerk, Laser heeft dat bijvoorbeeld ook. Op hun site staat zelfs het keuringscertificaat :p

Wat ik me wel afvraag, als je dat certificaat hebt en je beukt die begrenzer eruit, wat zegt oom agent dan?
 
Mechanic said:
Gewoon even letten op het Europese keurmerk, Laser heeft dat bijvoorbeeld ook. Op hun site staat zelfs het keuringscertificaat :p

Wat ik me wel afvraag, als je dat certificaat hebt en je beukt die begrenzer eruit, wat zegt oom agent dan?


Gaat jou scooter wel 45 Mijn jong? :p zoiets? :p
 
Alle uitlaten die op dit moment in de winkel verkocht worden zijn goedgekeurd en legaal voor op de weg. Uitzonderingen zijn natuurlijk circuituitlaten als bijvoorbeeld de Yasuni C30. Echter zodra jij de begrenzers eruit slaat/slijpt, dan is hij niet meer goedgekeurd.

Een uitlaat in beslag nemen doen ze bijna nooit, doen ze het wel dan kun je het bedrag wat de uitlaat nieuw heeft gekost aftrekken van je boete. Want het blijft jou eigendom.
 
Wel vreemd dan heb laatst een reverse gekocht en die zou ook begrensd moeten zijn alle homologatiepapieren zaten erbij maar hij gaat toch echt rond de 90 :)
 
Mechanic said:
Gewoon even letten op het Europese keurmerk, Laser heeft dat bijvoorbeeld ook. Op hun site staat zelfs het keuringscertificaat :p

Wat ik me wel afvraag, als je dat certificaat hebt en je beukt die begrenzer eruit, wat zegt oom agent dan?

Als die voor technisch onderzoek mee gaat dan ben je het haasje dan. Teminste het kan:)
 
70manstonzip said:
Wel vreemd dan heb laatst een reverse gekocht en die zou ook begrensd moeten zijn alle homologatiepapieren zaten erbij maar hij gaat toch echt rond de 90 :)

Soms halen de dealers de begrenzers er al uit voordat je hem in je handen krijgt..
 
70manstonzip said:
Wel vreemd dan heb laatst een reverse gekocht en die zou ook begrensd moeten zijn alle homologatiepapieren zaten erbij maar hij gaat toch echt rond de 90 :)

Dan zat er geen begrensing meer in.

Maar verwacht dan niet dat je eronderuit komt als je 2 kilowat haalt op de rollerbank en je scooter in beslag word genomen
 
Ja en jij denkt dat je dat mag hebben?

Mooi niet dus.

Het is 0,7 kw en het blijft 0,7 kw ookal staat er bij iedereen op het kentekenbewijs dat je meer mag hebben.

Ze zullen wel kilowat op de krukas bedoelen.
 
nou mijn ervaring is al is je uitlaat e -gekeurd oftewel begrensd dan krijg je nog een boete omdat die niet horizontaal naar achter staat want dat is ook verplicht volgens de wet dus je uitlaat moet e-gekeurd zijn en de gassen moeten horizontaal naar achteren eruit komen .
 
Ja donder toch eens op man :L

Praat niet onzin uit , die boetes bestaan dus echt totaal niet.

Een std uitlaat van een NRG is ook een terugloop uitlaat , daar krijg je toch ook geen boete voor?

Ik weet dat die boetes wel verzonnen worden , maar dan word je gewoon keihard genaaid!
 
Wat een ophef over die onzin.. Zorg dat je niet gepakt wordt! Pakken ze je wel, dan zullen ze echt niet meteen over je uitlaat beginnen. Ze zullen je adviseren om het weer standaard te laten lopen, hoe je dat doet zal hun een zorg zijn.. En natuurlijk wel een boete voor het vermogen als ze je testen. Ik heb zelf nooit op de rollerbank gestaan, dus met goed opletten kom je een heel eind...
 
Joh, goed opletten, die woute hoeven maar met een motor achter je aan te komen en je bent te sjaak als je niet even oplet, ze volgen je overal naar toe, bij mij kwamen ze aan de deur en ik kon als nog mee, of ik was al van mijn scoot afgestapt en weggelopen en hield me nog aan. Maar ja tegenwoordig weet ik de tijden dat ze met de motor rond rijden, na 9 uur 's avonds alleen rijden er bij ons alleen nog maar wauto's (woute met auto) en die kun je altijd uit rijden
 
Back
Top