Lampen

Rapido-racer

~>Tim Area 51
Hey,
daar ben ik weer met me lampen.
Lampen branden nog steeds door.
accu geeft 13,3 stationair als ik gas geef word het 13,7/14.
lampjes 12v 25 wat geprobeerd brand ook door.
nieuwe spannings regelaar
Zit alleen nog mee met me onsteking daar komen twee draadjes van af een helemaal witte en een roodgele,
hoe die nou precies aangesloten moeten omdat die een keer los waren gegaan.
toeter,rem licht elc start alles werkt behalven me lampen.
Lampen doorgemeten meter op dcv 20 gezet.
op me lampen draadjes gezet stationair was het 0.03 beetje gas ik gas ging hij naar de 2,60/3.00 ongeveer een stuk hoger iedergeval, ouwe spannings regelaar op gezet is het zelfde.
snap er echt geen zak van
iemand die meschien duidelijk kan zeggen stap voor stap hoe te meten en hoe dingen uit te sluiten,
bevoorbeeld als je accu 14, aan geeft is die goed ect ect,
edit ik test wel me spanningsregelaar los hij hang nieten tegen me frame kan dat ook uitmaken?
alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

als je met lampjes spots bedoelt van 12V is het natuurlijk dat die doorbranden als die plots 13v krijgen , moet je er insteken van 24V en ze moeten ook blijkbaar dimbaar zijn ( bij mij het geval )
En hoe je je draadjes moet aansluiten ben ik zelf ook nog aan het uitzoeken dus srr daarvoor ^^"

als je met lampjes spots bedoelt van 12V is het natuurlijk dat die doorbranden als die plots 13v krijgen , moet je er insteken van 24V en ze moeten ook blijkbaar dimbaar zijn ( bij mij het geval )
En hoe je je draadjes moet aansluiten ben ik zelf ook nog aan het uitzoeken dus srr daarvoor ^^"

als je dr geen verstand van hebt , geef dan geen advies ;)

alle 12 volt accu's geven als de motor draait , en dus de dynamo ook bijlaad , een stroom van 14.2 volt ( zoiets ) dus lampen kunnen dat makkelijk aan , ook radio's versterkers etc .

en dimbare lampen ???? in je woonkamer misschien ..
H4 lampen hebben wel de functie van dim en groot licht , neem aan dat je dat bedoelt .

@ Rapido-racer

blijft wel kl*ten zulke storingen , is meestal iets kleins , maar vind het maar eens ..

al eens n nieuwe massa naar de lamp geprobeert ? of massa punt gecontroleerd ? kan ook rare storingen geven

Slecht contact van de masse lijkt me inderdaad ?
De lampen moeten die 14V makkelijk aankunnen.

Het mag dan wel gelijkspanning zijn, toch zit je met amplituden, dus die 14V mag het probleem niet vormen. Anders zou dit in elke huishoudelijke installatie ook problemen geven.

Back