Lage top voor scooter met 70cc

Bas03

New Member
Het gaat over een Kymco vitality 2T horizontaal

setup=

-70cc polini cilinder met kop
-Polini carb 19mm sproeier 90 met powerfilter van polini 46mm.
-race bobine van naraku.
-vario van polini 8 gram rollen.
-gevreede spruitstuk 20mm inlaat.
-carters zijn een beetje uitgevreest.
- orginele cdi, heb 3 verschillende ''Race cdis geprobeerd geen verschil draait niet meer dan 8500 toeren.

Hij is verder goed afgesteld trek mooi in 1 lijn op zonder dip. Maar gaat gewoon niet harder dan 80 heb al zoveel geprobeerd ook van een berg af er komt geen kilometer bij.

Hopelijk weet iemand wat meer over het tunen van dit soort of gelijkbare scooters
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zou het? Ik heb een technigas geprobeerd loopt hij niet mooi op, en heb een sito uitlatje geprobeerd daar loopt hij op top ook 80 maar trekkracht is minder.
Nee heb geen trugloop want is te hoog toerig voor die cilinder, heb nou een soort pot uitlaat stuur zo een fototje. En prop is er uit btw.
Krijg niet de indruk dat je veel kennis hebt van afstellen.

Weet niet wat er standaard in zit, maar 8 gram lijkt me erg zwaar.
Ja zeker wel. Leg dan is uit waarom als k wat lager ga in de rollen dat ik dan overtoeren krijg. Komt gewoon door te licht rollen drm zijn deze rollen prima. Ik heb ook geen hoogtoerig setup das ook weer anders.

Mijn vermoeden is dat je niet helemaal juist constateert dat er sprake is van overtoeren.

8,5 K RPM vind ik ook helemaal niet zo veel.
Daarnaast is het gek dat deze pot uitlaat voor jouw idee beter presteert dan een sito plus en een Technigas terug loop.
Overigens als dit om 80 GPS gaat, vind ik het niet zo heel erg gek eigenlijk deze snelheid.
De ene scooter is de andere niet en het zou zomaar kunnen dat je met deze voor ons onbekende Polini cilinder maar 80 gaat i.c.m. deze uitlaat.
Andere pijp monteren en goed afstellen zou je wellicht wat succes mee boeken.
 
Dat lager heet : Torsion Controller , en zorgt er voor dat de drukveer soepeler kan draaien over de Torque Driver .
Een Power Commander is totaal wat anders @C-Row
Het kan zijn als je die Torsion Controller gebruikt , de drukveer dan te lang word , waardoor de schijven niet geheel meer naar elkaar toe kunnen komen . dan heb je een iets kortere drukveer nodig .
Ja prc dit daardoor heb ik hem verwijdert, Omdat het anders te dik was(de veer inc torsion controller).
daardoor kunnen mijn schijven nu iets verder uitelkaar.
Post automatically merged:

Mijn vermoeden is dat je niet helemaal juist constateert dat er sprake is van overtoeren.

8,5 K RPM vind ik ook helemaal niet zo veel.
Daarnaast is het gek dat deze pot uitlaat voor jouw idee beter presteert dan een sito plus en een Technigas terug loop.
Overigens als dit om 80 GPS gaat, vind ik het niet zo heel erg gek eigenlijk deze snelheid.
De ene scooter is de andere niet en het zou zomaar kunnen dat je met deze voor ons onbekende Polini cilinder maar 80 gaat i.c.m. deze uitlaat.
Andere pijp monteren en goed afstellen zou je wellicht wat succes mee boeken.
Het gaat om deze cilinder.

 
Als je rollen te zwaar zijn , heeft het blok de kracht niet om de snaar achter onderin te krijgen .
Tevens vind ik je toerental erg laag , dat ding moet makkelijk 10 000 + kunnen draaien .
 
Moet straks sws even weer alles goed afstellen want mijn choke zat ook te kloten. En had even gekeken naar mijn gasnaald. Had het vermoeden dat mijn motor op top gw te wijnig krijgt ondanks dat mijn bougie er redelijk goed eruit zag. En idd mijn gasnaald stond op het 2de gaatje van de 5 van bove naar bene kan ook het probleem zijn. Denk ik.
Post automatically merged:

Fabriesopgave Polini:
Max toerental: 8800 Rpm
Vermogen: 9,8 Pk

Dit staat bij de cilinder
Post automatically merged:

Btw 80 is op teller 71 gps
 
Last edited:
Dat lager heet : Torsion Controller , en zorgt er voor dat de drukveer soepeler kan draaien over de Torque Driver .
Een Power Commander is totaal wat anders @C-Row
Het kan zijn als je die Torsion Controller gebruikt , de drukveer dan te lang word , waardoor de schijven niet geheel meer naar elkaar toe kunnen komen . dan heb je een iets kortere drukveer nodig .
thanks voor de uitleg @Brute-Force, ik word ouder, brain fry, klok, klepel, er had een vraagteken bij gemoeten..
Post automatically merged:

Klopt gewoon geen hol van je ziet het hier ook en laatst ook in een andere post. Streepje wordt dunner maar top gaat omlaag
Post automatically merged:
oh ja nee nou snap ik het..
 
thanks voor de uitleg @Brute-Force, ik word ouder, brain fry, klok, klepel, er had een vraagteken bij gemoeten..
Post automatically merged:


oh ja nee nou snap ik het..
 
Back
Top