Lage top voor scooter met 70cc

Bas03

New Member
Het gaat over een Kymco vitality 2T horizontaal

setup=

-70cc polini cilinder met kop
-Polini carb 19mm sproeier 90 met powerfilter van polini 46mm.
-race bobine van naraku.
-vario van polini 8 gram rollen.
-gevreede spruitstuk 20mm inlaat.
-carters zijn een beetje uitgevreest.
- orginele cdi, heb 3 verschillende ''Race cdis geprobeerd geen verschil draait niet meer dan 8500 toeren.

Hij is verder goed afgesteld trek mooi in 1 lijn op zonder dip. Maar gaat gewoon niet harder dan 80 heb al zoveel geprobeerd ook van een berg af er komt geen kilometer bij.

Hopelijk weet iemand wat meer over het tunen van dit soort of gelijkbare scooters
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het gaat over een Kymco vitality 2T horizontaal
setup-

-70cc polini cilinder met kop
-Polini carb 19mm sproeier 90 met powerfilter van polini 46mm.
-race bobine van naraku.
-vario van polini 8 gram rollen.
-gevreede spruitstuk 20mm inlaat.
-carters zijn een beetje uitgevreest.
- orginele cdi misschien, heb 3 verschillende ''Race cdis geprobeerd geen verschil draait niet meer dan 8500 toeren.

Hij is verder goed afgesteld trek mooi in 1 lijn op. Maar gaat gewoon niet harder dan 80 wat ik wel raar vindt voor deze setup toch?

Hopelijk weet iemand wat meer over het tunen van dit soort of gelijkbare scooters
als je terugloop heb zijn je rollen wss te zwaar.
 
Grote probleem is je uitlaat , maar je drukveer kan ook te zwaar zijn , dan komt de Vsnaar achter niet geheel onderin.
Denk dat dat ding nu al een rotherrie maakt door je Power Filter...... dus een fatsoenlijke uitlaat kan daar ook nog wel bij .
 
Zou het? Ik heb een technigas geprobeerd loopt hij niet mooi op, en heb een sito uitlatje geprobeerd daar loopt hij op top ook 80 maar trekkracht is minder.
En mijn drukveer is iets kleiner dan de standaard zit namelijk een lager tussen voor mijn drukveer.Screenshot_20230620_143921_Chrome.jpg
 
Last edited:
Zou het? Ik heb een technigas geprobeerd loopt hij niet mooi op, en heb een sito uitlatje geprobeerd daar loopt hij op top ook 80 maar trekkracht is minder.
En mijn drukveer is iets kleiner dan de standaard zit namelijk een lager tussen voor mijn drukveer.View attachment 71007
is dat lager dan niet standaard? (heeft m'n agi Euro4 ook)
die paar mm kùnnen het verschil maken. hoe is de staat (breedte) van je snaar?
 
Ik heb het lager eruit gehaald was niet standaard, door de dikte van mijn lager en van de drukveer blijf er 5 mm over bij mijn vario nu nadat ik hem verwijdert heb blijft er 3 mm over. Maar gaat er wel wat trager op 70 inplaats van 80 wel meer trekkracht.

Breedte van snaar is 18mm is net een nieuwe.
 
Ja zeker wel. Leg dan is uit waarom als k wat lager ga in de rollen dat ik dan overtoeren krijg. Komt gewoon door te licht rollen drm zijn deze rollen prima. Ik heb ook geen hoogtoerig setup das ook weer anders.
Post automatically merged:

En nee mijn drukveer is niet te zwaar
Post automatically merged:

Ben al een probleempje tegen gekomen met mijn handchoke. Die eerst maar is fixxe. Heel da veertje is op16875175948572322886998227699806.jpg
 
ik heb het vermoeden dat dat lager uit je achterpoelie halen ermee te maken heeft. die poelie loopt toch met die sleuven over van die spietjes? (torque driver, met dank aan @Brute-Force ) daar moet ie soepel overheen draaien. als dat niet soepel draait, opent of sluit je achterpoelie navenant minder soepel.. of heb je een gegronde reden om dat lager te verwijderen die ik niet snap?
 
Last edited:
Leg dit is uit dan?
Klopt gewoon geen hol van je ziet het hier ook en laatst ook in een andere post. Streepje wordt dunner maar top gaat omlaag
Post automatically merged:

Klopt gewoon geen hol van je ziet het hier ook en laatst ook in een andere post. Streepje wordt dunner maar top gaat omlaag
Dit is trouwens het verhaal over shimmen wat ik ooit eerder heb geplaatst:

De dikte van de shimring is trouwens het enige wat je stationair kan meten. zet je overbrenging in elkaar zorg dat de snaar strak staat (start scooter even). Haal dan de halfpoulie eraf en zet een streep waar de v snaar op de vario zit. Meet de dikte van de snaar en de diameter van de glijbus. Tel deze waarde bijelkaar op en doe er 1 mm bij. Meet nu de afstand van glijbus to het streepje. Verglijk deze met de waarde die het moet zijn en pas de dikte van de shimring daarop aan.
Nu zit de v snaar 1 mm boven de glijbus en dan zit je wel goed wat betreft shimmen.
 
Dat lager heet : Torsion Controller , en zorgt er voor dat de drukveer soepeler kan draaien over de Torque Driver .
Een Power Commander is totaal wat anders @C-Row
Het kan zijn als je die Torsion Controller gebruikt , de drukveer dan te lang word , waardoor de schijven niet geheel meer naar elkaar toe kunnen komen . dan heb je een iets kortere drukveer nodig .
 
Back
Top