gy6 lage top

MiloK

New Member
Ik heb laatst een 72cc onder mijn gy6 uit 2013 gezet en hij trekt super op maar kom niet hoger dan 58gps. Terwijl ik wel had verwacht dat de top iets hoger
zou zitten.
Mijn setup is:
- naruko 72cc cilinder
- malossi multivar met witte drukveer
- 7 gram rolletjes
Zou iemand kunnen weten waar het aan ligt. Ik weet niet of het aan mn cdi kan liggen want heb een ontgrenzde cdi met afstandbediening maar hoor vaak dat die minder onbegrenzd zijn dan echt alleen een ontgrenzde cdi
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb laatst een 72cc onder mijn gy6 uit 2013 gezet en hij trekt super op maar kom niet hoger dan 58gps. Terwijl ik wel had verwacht dat de top iets hoger
zou zitten.
Mijn setup is:
- naruko 72cc cilinder
- malossi multivar met witte drukveer
- 7 gram rolletjes
Zou iemand kunnen weten waar het aan ligt. Ik weet niet of het aan mn cdi kan liggen want heb een ontgrenzde cdi met afstandbediening maar hoor vaak dat die minder onbegrenzd zijn dan echt alleen een ontgrenzde cdi
Als ik jou was zou ik een Naraku v2 cdi proberen, die kost niet heel erg veel en heeft mijn 50cctje echt op een ander niveau getild. Met ideale weersomstandigheden, een malossi multivar net als jij en die cdi heb ik 72 aan weten te tikken. Normaal reed die iets van 67 zonder meewind enzo.
 
Als ik jou was zou ik een Naraku v2 cdi proberen, die kost niet heel erg veel en heeft mijn 50cctje echt op een ander niveau getild. Met ideale weersomstandigheden, een malossi multivar net als jij en die cdi heb ik 72 aan weten te tikken. Normaal reed die iets van 67 zonder meewind enzo.
yes dankjewel, heb staan zoeken maar kan er geen vinden voor mijn model scooter. Het gaat om een Agm Vx50. Heb jij nog een linkje van jouw cdi?
 
Ik vermoed dat het ook aan je cdi ligt. Heb namelijk het zelfde probleem.

Misschien komt het wel omdat de blauwe kabel normaal aan de zwarte DC draad hangt en dat systeem maar tot een bepaalde snelheid ontgrensd is.

Als je een niet originele cdi neemt zou je zeker harder moeten kunnen. (dan hoef je die blauwe draad ook niet meer aan te sluiten.)
heb jij al een oplossing voor dit probleem? Ik dacht miss wat zwaardere rolletjes nog (8gram)? Weet niet of dat zou helpen
 
7 gram rollen zijn goed, als je zwaarder gaat maak je te weinig toeren. Zit er nog een frisse vsnaar in? Een versleten snaar kan ook zo 5 km/h topsnelheid kosten. En zit er geen snorcdi in of zo?
 
Back
Top