Weet iemand de krukasslag van gy6 kymco?

Bassievrucht

Active Member
Ik heb een cilinderkit op Ali gezien die beweert 100cc te zijn. De boring is 50mm. Nu heb ik hier wel een beetje interesse in om onder de beunkymco te maken, maar voor mijn gevoel was 50mm boring toch juist 80cc?

En dan is er ook een met 52mm boring die beweert 120cc te zijn.

Als iemand hier de slag weet kan ik het uitrekenen. Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen idee wat de slag zou moeten zijn van "een beunkymco".
Misschien kun je Google eens vragen wat de slag is van een "beunkymco" middels het motortypenummer.
Maar je kunt het ook anders benaderen.
Ik neem aan de 100 en de 120cc zijn voor dezelfde scooter.
Dus als je die 100cc met een boring van 50mm en die 120cc met een boring van 52mm terugrekent naar de slag dan moet je voor beide cilinders op dezelfde slag uitkomen.

Sowieso de specs gegeven bij Aliexpress zijn niet altijd te vertrouwen.
Zo worden bijv. oa zonnepaneeltje van 30W aangeprezen als 300W, je ziet gewoon aan de oppervlakte (afmetingen) van deze panelen dat dit gewoon niet kan kloppen.
 
Ik heb geen idee wat de slag zou moeten zijn van "een beunkymco".
Misschien kun je Google eens vragen wat de slag is van een "beunkymco" middels het motortypenummer.
Maar je kunt het ook anders benaderen.
Ik neem aan de 100 en de 120cc zijn voor dezelfde scooter.
Dus als je die 100cc met een boring van 50mm en die 120cc met een boring van 52mm terugrekent naar de slag dan moet je voor beide cilinders op dezelfde slag uitkomen.

Sowieso de specs gegeven bij Aliexpress zijn niet altijd te vertrouwen.
Zo worden bijv. oa zonnepaneeltje van 30W aangeprezen als 300W, je ziet gewoon aan de oppervlakte (afmetingen) van deze panelen dat dit gewoon niet kan kloppen.
Een beunkymco is niet zomaar een kymco, een beunkymco is mijn Kymco Agility die in mijn achtertuin staat. Dat is de enige beunkymco in het universum.

Maar inderdaad ze zijn beide voor gy6, ik dacht QMB139 ofzo?

Maar hoe moet ik dit dan terug rekenen als ik de slag niet weet?
 
Ik heb geen idee wat de slag zou moeten zijn van "een beunkymco".
Misschien kun je Google eens vragen wat de slag is van een "beunkymco" middels het motortypenummer.
Maar je kunt het ook anders benaderen.
Ik neem aan de 100 en de 120cc zijn voor dezelfde scooter.
Dus als je die 100cc met een boring van 50mm en die 120cc met een boring van 52mm terugrekent naar de slag dan moet je voor beide cilinders op dezelfde slag uitkomen.

Sowieso de specs gegeven bij Aliexpress zijn niet altijd te vertrouwen.
Zo worden bijv. oa zonnepaneeltje van 30W aangeprezen als 300W, je ziet gewoon aan de oppervlakte (afmetingen) van deze panelen dat dit gewoon niet kan kloppen.
carb bestellen met sproeier 80 en als je kijkt is het 78o_O.
Soms hele goede dingen en mooi en degelijk maar ook veel echt prut. Vooral op electronica vlak.
 
Back
Top