$\/€Ń

New Member
Beste Lezer,


Na veel gepruts en heel veel forums afgescrold te hebben; ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn aerox 70cc harder te laten gaan dan 75 ~ 80 Km/u op GPS

Hier volgt mijn setup.


MHR vario + 5,5 gram rollen. ( ik heb gevarieerd van 4 ~ 7 gram. En geen winst getrokken in KMH)

Stage 6 koppeling + Witte druk x oranje trek

Std Uitlaat

17.5 MM carburateur + sproeier 92

70CC airsal cilinder + PowerOne race krukas.


De vario + koppeling is GEEN OVERANGE
————————————————————

De vsnaar loopt mooi boven in de vario
Hij trekt ook als een jekko dus vooruit wilt die wel alleen de topsnelheid vind ik wel wat min.

Graag hoor ik jullie ervaringen of tips die mn mij met mn aerox sneller van A naar B kan brengen
 
Advertisement - register to remove this

Hoezo kan dat niet?
Kan wel, maar als je overrange haalt, moet je ook vertanding vervangen aangezien die poulies groter zijn betekent dat de wcooter in een lagere versnelling zit dus moet ie heel veel toeren draaien voordat ie wegrijdt.

Maakt ie vee toeren bij jou? Of wat is het probleem dat ie niet goed rijdt?
 
Kan wel, maar als je overrange haalt, moet je ook vertanding vervangen aangezien die poulies groter zijn betekent dat de wcooter in een lagere versnelling zit dus moet ie heel veel toeren draaien voordat ie wegrijdt.

Maakt ie vee toeren bij jou? Of wat is het probleem dat ie niet goed rijdt?
Rijd nu 85 zelfde als voorheen. Alleen heeft wel veel toeren door 3,8Gr rollen. En rode drukveer was sws te zwaar
 
Kan wel, maar als je overrange haalt, moet je ook vertanding vervangen aangezien die poulies groter zijn betekent dat de wcooter in een lagere versnelling zit dus moet ie heel veel toeren draaien voordat ie wegrijdt.

Maakt ie vee toeren bij jou? Of wat is het probleem dat ie niet goed rijdt?
Dit is onzin. Ik rij ook met std vertanding en overrange rijdt prima. Overrange is wel overbodig op TS zijn setup.
Probeer de vario en de halfpoulie op elkaar te drukken en te kijken of de vsnaar daar tussen past. Anders gewoon even een streep zetten op de vario en koppeling met een stift en eff rijden
Ook de streep op de vario blijft onzin. Je zou eens een filmpje moeten bekijken hoe een vario werkt als de scooter rijdt. Snaar gaat helemaal naar boven als je gas los laat.
 
Een overrange is niets meer dan een overbrenging. Die kan je op alles monteren, of het nou standaard is of enorm getuned. Je kan het ook afstellen, of het handig is, is wat anders.

Grotere poulies achter gaan je geen topsnelheid geven. Vario voorin is te marginaal met jou setup. Heeft voor je top dus 0 zin. Wil je harder, meer toeren gaan draaien, meer brandstof inbrengen. Of je dit doet door carb, uitlaat of whatever aan te passen is dan de vraag.
 
Back
Top