Ik denk dat je dit via een andere bril moet zien, en je mijn reactie in deze niet goed opvat.
Ik bedoel te zeggen, waarom ga je aan een motorblok zitten rommelen als je weet dat hij loopt en nou een probleem maakt op die scooter waar je het blok eronder hebt gezet..
Waarom kijk je dan niet eerst of het motorblok loopt, voordat je aan de kleppen gaat zitten.. Want als die het dan niet doet, weet je wel dat het kan komen omdat je aan de afstelling hebt gezeten.
Ja, het was een schade snor, heel veel neusschade.
Heb ik via een maat van de verzekering overgenomen. Was niet totall-loss.
Alhoewel het voorwiel zo'n beetje onder de voetenplank zat, kon je er toch nog mee rijden.
hij trok echt vlot op naar de 37 op de teller maar starten ging niet zo soepel als zou moeten.
En als je hem op de bok met warme motor stationair liet lopen, was dat heel afwisselend.
Eerst een tijdje zo langzaam dat hij net niet af sloeg en dan opeens een tijdje zo hard dat het wiel licht begon te draaien.
Maar de algemene indruk van het blokje was goed.
Toen bleek al snel dat opknappen van de snor voor de verkoop meer zou kosten dan hij ooit zou opbrengen,
besloot ik 'm te slopen, het blokje onder mijn brom super 8 te zetten en de onderdelen te verkopen.
De snor had in krap 5 jaar 5000 km gelopen en ik had geen info over eventuele service-beurten.
Dus besloot ik het blokje een grote beurt te geven, logisch toch ?
Er zat veel te veel olie in, die heb ik dus vervangen. Oude olie was een beetje ranzig.
Bougiedop 17, met zo'n rubber er in, zet ik met verlengstuk maar zonder de ratel op de bougie en toen voelde ik dat de bougie 'los' zat.
Waarschijnlijk vandaar dat onregelmatig stationair draaien. En die bougie was waarschijnlijk nog nooit vervangen.
Luchtfilter element was vuil en moest ook vervangen worden.
Differentieelolie was ook ranzig, ook vervangen.
Bij het digitaal overschrijven van het kenteken, zag ik dat de snor maar 1 eigenaar had gehad.
Die reed er dus vrij weinig mee en heeft 'm waarschijnlijk nooit een onderhoudsbeurt gegeven, getuige de bougie, luchtfilter en diff-olie.
Ik hoop hiermee al je vorige en misschien nog toekomstige vragen over het snorblokje beantwoord te hebben.
Hopelijk ga jij nu ook een bijdrage leveren aan de oplossing van de vraag waarom ik dit topic gestart heb ?
Van de week vond je in een ander topic dat mensen er te veel omheen lulden zonder oplossingen aan te dragen voor de vraagsteller.
Je riep zelfs
@Bas in.
Het lijkt er bijna op dat je nu zelf precies dat doet.
Ik hoor het graag van je als je nuttige tips hebt inzake mijn vraag.