Kymco super 8 Street opvoeren

IllianoElite

New Member
Hallo iedereen,

Ik heb namelijk nu een Kymco super 8 Street. Ik heb hem nu al 1,5 jaar en wil hem nu opvoeren omdat ik bijna mijn autorijbewijs heb, dus gewoon zien hoeveel ik er kan uit trekken. Het is een 4t Carb/elektronsich gestuurde carb (ik ben het niet zeker, maar ik denk elektronisch gestuurd carb.) Geen injectie. Ook wat veel mensen veel fout hebben is dat ze denken dat het een super 8 is. Maar eigenlijk is het een Super 8 STREET, wat dus een variant is van de klassieke super 8.

Zo ziet de gewone klassieke super 8 uit wat dus NIET die is die ik heb: https://moto.zombdrive.com/images/kymco-super-8-125-1.jpg

En zo ziet MIJN Super 8 Street eruit, de variant dus:

Ik weet dat je ze kan opvoeren door inmiddels de "gladde" variobus erin te gooien en een onbegrensde CDI Unit erin te steken.
Weet iemand hoe of wat of wat raad je het best aan om op te voeren? Namelijk iets gemakkelijk liefst, ben namelijk ook te lui en laag op budget om sproeiers te gaan veranderen of andere cylinder inhoud te veranderen. Als het kan mag je ook een link erbij gooien als je iets vindt dat past op mijn super 8 street om op te voeren. Moet niet maar delen is lief.

Mvg Illiano.
Post automatically merged:

Ook, ofdat iemand weet of er een verschil is qua elektronische schema's van de cdi begrenzing van de normale super 8 en de super 8 street? Allesinds bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je scooter een Euro4 is met een elektronisch gestuurde carburateur heeft je scooter geen CDI maar een ECU.
Of het een normale carb. scooter is of eentje met een elektronisch gestuurde carb. zie je aan het dashboard.
In het dashboard van een scooter met elektronisch gestuurde carb. vind je dan ergens een motomanagementlampje.

1680264585152.jpeg

Heb je een ECU dan is het niet aan te raden zomaar een zogenaamd ontgrensd exemplaar van internet te plukken maar het aanpassen van de settings in deze ecu te laten doen door een goeie dealer of op z'n minst door iemand met verstand van zaken en de juiste apparatuur (software, hardware & interfacekabels)
 
Last edited:
Als je scooter een Euro4 is met een elektronisch gestuurde carburateur heeft je scooter geen CDI maar een ECU.
Of het een normale carb. scooter is of eentje met een elektronisch gestuurde carb. zie je aan het dashboard.
In het dashboard van een scooter met elektronisch gestuurde ecu vind je dan ergens een motomanagementlampje.

View attachment 69676

Heb je een ECU dan is het niet aan te raden zomaar een zogenaamd ontgrensd exemplaar van internet te plukken maar het aanpassen van de settings in deze ecu te laten doen door een goeie dealer of op z'n minst door iemand met verstand van zaken de juiste apparatuur (software, hardware & interfacekabels)
Hallo Sparky,

Heel heel heel bedankt voor te reageren! Ik heb inderdaad een motormanagement lampje op m'n dashboard, dan zat ik dus toch juist dat het een elektronisch gestuurde carb was. Ook mijn dealer waar ik naartoe ga voor onderhoud en waar ik hem heb gekocht doet ook ECU opvoering. Mijn vriend die een Agility 16+ heeft met injectie had ook zijn ECU opgevoerd en loopte 55-60. Allesinds heel erg bedankt voor het me te laten weten.
 
Als je scooter een Euro4 is met een elektronisch gestuurde carburateur heeft je scooter geen CDI maar een ECU.
Of het een normale carb. scooter is of eentje met een elektronisch gestuurde carb. zie je aan het dashboard.
In het dashboard van een scooter met elektronisch gestuurde carb. vind je dan ergens een motomanagementlampje.

View attachment 69676

Heb je een ECU dan is het niet aan te raden zomaar een zogenaamd ontgrensd exemplaar van internet te plukken maar het aanpassen van de settings in deze ecu te laten doen door een goeie dealer of op z'n minst door iemand met verstand van zaken en de juiste apparatuur (software, hardware & interfacekabels)
@Sparky : Is bovenstaande altijd van toepassing ?
Mijn monteur heeft laatst bij mijn AGX VX50 volgens mij een CDI eruit gehaald ...terwijl deze Euro4 is, met een motormanagementlampje op het dashboard (die overigens soms knippert..).Datum inschrijving in NL volgens RDW: 25-07-2019 (datum eerste toelating 18-02-2022) Volgens hem betreft dit een "tussenmodel"(volgens mij ook geen elektronische aanbouwdelen op de carburateur). Daarom ook een onbegrensde CDI hiervoor besteld......(4 polen, 6 pins volgens mij)
 
Last edited:
Jouw scooter heeft ook een ecu.
Het kastje waar je over spreekt is een zogenaamde speedconverter.
Deze wordt vaak verwisseld met een cdi omdat deze er exact hetzelfde uitziet.
 
Back
Top