Kymco super 8 street opvoeren

JDK

New Member
Beste forumleden,
Ik ben in het bezit van een kymco super 8 street bouwjaar 2015. Het is een 4t 50c brom uitvoering en gaat nu zo'n 53 op de teller. Mijn vraag was of iemand weet hoe ik op een makkelijke manier de scooter kan opvoeren. Geen ander blok etc. 60 op de teller zou al mooi zijn. Ik hoor het graag. Mvg
 
Advertisement - register to remove this

JDK,

deze vraag is al meerdere keren hier op het forum geplaatst.
Ik heb er geen ervaring mee maar het schijnt dat de Kymco Super 8 zich niet goed laat opvoeren.
Misschien even zoeken met de zoekfunctie, je komt de draadjes vanzelf tegen en kunt de ervaringen lezen.
 
Beste forumleden,
Ik ben in het bezit van een kymco super 8 street bouwjaar 2015. Het is een 4t 50c brom uitvoering en gaat nu zo'n 53 op de teller. Mijn vraag was of iemand weet hoe ik op een makkelijke manier de scooter kan opvoeren. Geen ander blok etc. 60 op de teller zou al mooi zijn. Ik hoor het graag. Mvg
Zover ik weet word dat voor een super 8 wel echt een ander blok vinden. Super 8’s zijn schijnbaar niet vooruit te branden wegens de grote wielen en een verkeerde vertanding.
Maar ik heb persoonlijk geen ervaring meg deze scooter dus ik kan verder niets zeggen.
 
Beste forumleden,
Ik ben in het bezit van een kymco super 8 street bouwjaar 2015. Het is een 4t 50c brom uitvoering en gaat nu zo'n 53 op de teller. Mijn vraag was of iemand weet hoe ik op een makkelijke manier de scooter kan opvoeren. Geen ander blok etc. 60 op de teller zou al mooi zijn. Ik hoor het graag. Mvg
Post automatically merged:

80cc setje erop zetten, is in werkelijkheid 72cc, huidige kop en het rijdt netjes 60. of wat harder, bij orri carb sproeier 82, de mijne reedt bijna 70.
Kleppen afstellen op inlaat 0,8 en uitlaat 0,10, mits je niets aan de vertanding hebt gedaan, is dit de beste setup, ik doe alles en alleen met Kymco.
 
Post automatically merged:

80cc setje erop zetten, is in werkelijkheid 72cc, huidige kop en het rijdt netjes 60. of wat harder, bij orri carb sproeier 82, de mijne reedt bijna 70.
Kleppen afstellen op inlaat 0,8 en uitlaat 0,10, mits je niets aan de vertanding hebt gedaan, is dit de beste setup, ik doe alles en alleen met Kymco.
80cc 50mm is daadwerkelijk 80cc.

Een 80cc die eigenlijk een 72cc is, is een cilinder die je voorgelogen is. Een 47mm.
39mm = standaard 49cc
47mm = 72cc
50mm = 80cc (en ook de grootste cilinder die past zonder in het blok te hoeven zagen)
52.4mm = 90cc

Voor alles boven 72cc moet je goed kijken wat voor zuiger er bij je setje komt en moet je een bijbehorende kop kiezen. Bij de meeste 80cc kitjes kan je de standaard kop niet gebruiken, behalve als deze een speciale zuiger heeft die specifiek gemaakt is voor de standaard kop. Het gebruiken van een platte of lichtelijk bolle zuiger in combinatie met een 50mm kop met grote kleppen geeft de grootste snelheidswinst.



Als het een 2015 is, is het wel belangrijk om te weten of het het Euro 4 model is of niet. Ik ben niet bekend met sinds wanneer deze scooter als Euro 4 verkocht werd.

Als het een Euro 4 is dan is ie vrijwel onmogelijk op te voeren, als het een Pre-Euro4 carburateur model is........
50mm cilinderkitje met bijbehorende kop en snel nokkenas, dan loopt ie bijna 70kmh GPS en trekt behoorlijk vlot op.



Voor GY6 valt ontzettend veel te vinden, alleen is de overbrenging van de Super 8 erg beperkt waardoor je hem geen hoge topsnelheid kan laten lopen. Je kunt 'm nog steeds rap laten trekken.
 
Ik heb een kymco super 8 street bj 2011. Standaard reed hij 50 km, heb toen naraku cdi geplaats, gladde bus en 6 gram rollen, 82 sproeier zat er al in.Stilstaand trek redelijk goed maar dan moet hij op toeren komen om de 63 km te halen op de teller.
 
Back
Top