Kymco super 8r 2022 4takt 50cc opvoeren

Samdebam

New Member
Hallo beste mensen,
Ik heb even een paar vragen over mijn scooter.
Ik heb recentelijk een scooter gekocht maar ik ben benieuwd als ik hem zou opvoeren hoe hard zou mijn kymco super 8r 2022 50cc 4t lopen (nu 45 door begrenzer) en hoe kan ik hem het best opvoeren?
 
Advertisement - register to remove this

Die brommer is eigenlijk helemaal niet op te voeren. Er zijn wel mensen (ook hier) die kunstjes kennen met de ecu en dan loopt 'ie 55.
Met heel veel moeilijke......!

Wat je ook kan doen, is terugbouwen naar ouderwetse carburatie.
Dan leg je er een draadboom in van voor 2018 en ga je naar NCY shop in Taiwan.
Daar bestel je dan een cilinderkop, uitlaat, 18mm carb, nokkenas.
Kost je om en nabij de 1500,- euro maar dan loopt 'ie wel 80.

Anders is er niet veel mee te beginnen, die injectie dingen.
Post automatically merged:

Ik zou zelf (nu nog) niet aan je scooter sleutelen, eerst wachten tot de garantie is vervallen en dan kan je het zo gek maken als je wilt

Of naar je dealer gaan en kijken wat hij aanraad
Ik vraag me af of de gemiddelde dealer iets heeft/weet om aan te raden. De meeste zijn goedbedoelende fietsenmakers (niet negatief bedoeld) die ook geen enkel idee hebben hoe je een compleet dichtgetimmerd injectie-systeem moet aanpassen.
Goed onderhoud plegen is heel wat anders dan tuning van lastige injectie-brommers.
Dus dat wordt naar de tuner en dan komen we al heel snel in de categorie, onderdelen bestellen.
Performance onderdelen wel te verstaan. En die zijn duur, heel duur.

Ik vind die prijzen bij bv NCY voor de 4t scooters eigenlijk nog wel redelijk,
tenminste, als je de prijzen vergelijkt met Takegawa, Kitako en Daytona voor Honda brommers.

300,- euro klinkt veel voor een NCY rvs performance uitlaat. Maar bij Zandri.nl kost de ori afgeknepen uitlaat van een Kymco Super 8 50 , kijk zelf maar, 540,- euro.
 
Last edited:
Die brommer is eigenlijk helemaal niet op te voeren. Er zijn wel mensen (ook hier) die kunstjes kennen met de ecu en dan loopt 'ie 55.
Met heel veel moeilijke......!

Wat je ook kan doen, is terugbouwen naar ouderwetse carburatie.
Dan leg je er een draadboom in van voor 2018 en ga je naar NCY shop in Taiwan.
Daar bestel je dan een cilinderkop, uitlaat, 18mm carb, nokkenas.
Kost je om en nabij de 1500,- euro maar dan loopt 'ie wel 80.

Anders is er niet veel mee te beginnen, die injectie dingen.
Post automatically merged:


Ik vraag me af of de gemiddelde dealer iets heeft/weet om aan te raden. De meeste zijn goedbedoelende fietsenmakers (niet negatief bedoeld) die ook geen enkel idee hebben hoe je een compleet dichtgetimmerd injectie-systeem moet aanpassen.
Goed onderhoud plegen is heel wat anders dan tuning van lastige injectie-brommers.
Dus dat wordt naar de tuner en dan komen we al heel snel in de categorie, onderdelen bestellen.
Performance onderdelen wel te verstaan. En die zijn duur, heel duur.

Ik vind die prijzen bij bv NCY voor de 4t scooters eigenlijk nog wel redelijk,
tenminste, als je de prijzen vergelijkt met Takegawa, Kitako en Daytona voor Honda brommers.

300,- euro klinkt veel voor een NCY rvs performance uitlaat. Maar bij Zandri.nl kost de ori afgeknepen uitlaat van een Kymco Super 8 50 , kijk zelf maar, 540,- euro.
Dus een injectie motorblok opvoeren is niet makelijk dus niet wen varioringetje verwijder ofz?
Post automatically merged:

Die brommer is eigenlijk helemaal niet op te voeren. Er zijn wel mensen (ook hier) die kunstjes kennen met de ecu en dan loopt 'ie 55.
Met heel veel moeilijke......!

Wat je ook kan doen, is terugbouwen naar ouderwetse carburatie.
Dan leg je er een draadboom in van voor 2018 en ga je naar NCY shop in Taiwan.
Daar bestel je dan een cilinderkop, uitlaat, 18mm carb, nokkenas.
Kost je om en nabij de 1500,- euro maar dan loopt 'ie wel 80.

Anders is er niet veel mee te beginnen, die injectie dingen.
Post automatically merged:


Ik vraag me af of de gemiddelde dealer iets heeft/weet om aan te raden. De meeste zijn goedbedoelende fietsenmakers (niet negatief bedoeld) die ook geen enkel idee hebben hoe je een compleet dichtgetimmerd injectie-systeem moet aanpassen.
Goed onderhoud plegen is heel wat anders dan tuning van lastige injectie-brommers.
Dus dat wordt naar de tuner en dan komen we al heel snel in de categorie, onderdelen bestellen.
Performance onderdelen wel te verstaan. En die zijn duur, heel duur.

Ik vind die prijzen bij bv NCY voor de 4t scooters eigenlijk nog wel redelijk,
tenminste, als je de prijzen vergelijkt met Takegawa, Kitako en Daytona voor Honda brommers.

300,- euro klinkt veel voor een NCY rvs performance uitlaat. Maar bij Zandri.nl kost de ori afgeknepen uitlaat van een Kymco Super 8 50 , kijk zelf maar, 540,- euro.
Dus een injectiemotorblok opvoeren is eigenlijk niet zo simpel zoals een varioringetje verwijderen?
 
Back
Top