Kymco super 8 wil niet " lopen "

Cojones

Active Member
Hallo luitjes,

Ik haal een heel jong blokje, 5k km , onder een snor uit ( kymco super 8 street )( liep goed).
En hang dat onder mijn zelfde met geel kenteken.
Dus ik vervang de vario maar meteen met een Malossi Multivar, installeer de witte veer in de koppeling.
Start meteen, kleppen in en uit op 09, carb schoon, sproeier 80 maar wil niet lopen.
Met een heel klein beetje gas, kan ik 20 km halen , iets meer en hij valt terug.
Lijkt op benzine tekort maar dat kan niet met een sproeier 80.
Snap er niets van.
 
Advertisement - register to remove this

Hallo luitjes,

Ik haal een heel jong blokje, 5k km , onder een snor uit ( kymco super 8 street )( liep goed).
En hang dat onder mijn zelfde met geel kenteken.
Dus ik vervang de vario maar meteen met een Malossi Multivar, installeer de witte veer in de koppeling.
Start meteen, kleppen in en uit op 09, carb schoon, sproeier 80 maar wil niet lopen.
Met een heel klein beetje gas, kan ik 20 km halen , iets meer en hij valt terug.
Lijkt op benzine tekort maar dat kan niet met een sproeier 80.
Snap er niets van.

Waarom ga je aan de kleppen zitten, als die eerder wel gedraait heeft onder die snor scooter.
 
Waarom ga je aan de kleppen zitten, als die eerder wel gedraait heeft onder die snor scooter.
Ook al heeft het motortje pas een paar duizend km gelopen, als ik de historie niet ken wil ik dat controleren.
Inlaat alleen gemeten, stond op 09.
De uitlaat stond op 07, terwijl Kymco 08 adviseert, dus ook op 09 gezet..
Waarom controleer ik de kleppen ?
Nou, daarom dus !
Bovendien was het blokje uitgebouwd, een uitgelezen kans om alles eens goed te bekijken/controleren.

En idd, wordt voor de Agility 04 in en uit geadviseerd, voor de super 8 is dat 08 voor beide.
 
Ik denk dat je dit via een andere bril moet zien, en je mijn reactie in deze niet goed opvat.

Ik bedoel te zeggen, waarom ga je aan een motorblok zitten rommelen als je weet dat hij loopt en nou een probleem maakt op die scooter waar je het blok eronder hebt gezet..

Waarom kijk je dan niet eerst of het motorblok loopt, voordat je aan de kleppen gaat zitten.. Want als die het dan niet doet, weet je wel dat het kan komen omdat je aan de afstelling hebt gezeten.
 
Ik denk dat je dit via een andere bril moet zien, en je mijn reactie in deze niet goed opvat.

Ik bedoel te zeggen, waarom ga je aan een motorblok zitten rommelen als je weet dat hij loopt en nou een probleem maakt op die scooter waar je het blok eronder hebt gezet..

Waarom kijk je dan niet eerst of het motorblok loopt, voordat je aan de kleppen gaat zitten.. Want als die het dan niet doet, weet je wel dat het kan komen omdat je aan de afstelling hebt gezeten.
Ja, het was een schade snor, heel veel neusschade.
Heb ik via een maat van de verzekering overgenomen. Was niet totall-loss.
Alhoewel het voorwiel zo'n beetje onder de voetenplank zat, kon je er toch nog mee rijden.
hij trok echt vlot op naar de 37 op de teller maar starten ging niet zo soepel als zou moeten.
En als je hem op de bok met warme motor stationair liet lopen, was dat heel afwisselend.
Eerst een tijdje zo langzaam dat hij net niet af sloeg en dan opeens een tijdje zo hard dat het wiel licht begon te draaien.
Maar de algemene indruk van het blokje was goed.
Toen bleek al snel dat opknappen van de snor voor de verkoop meer zou kosten dan hij ooit zou opbrengen,
besloot ik 'm te slopen, het blokje onder mijn brom super 8 te zetten en de onderdelen te verkopen.

De snor had in krap 5 jaar 5000 km gelopen en ik had geen info over eventuele service-beurten.
Dus besloot ik het blokje een grote beurt te geven, logisch toch ?
Er zat veel te veel olie in, die heb ik dus vervangen. Oude olie was een beetje ranzig.
Bougiedop 17, met zo'n rubber er in, zet ik met verlengstuk maar zonder de ratel op de bougie en toen voelde ik dat de bougie 'los' zat.
Waarschijnlijk vandaar dat onregelmatig stationair draaien. En die bougie was waarschijnlijk nog nooit vervangen.
Luchtfilter element was vuil en moest ook vervangen worden.
Differentieelolie was ook ranzig, ook vervangen.

Bij het digitaal overschrijven van het kenteken, zag ik dat de snor maar 1 eigenaar had gehad.
Die reed er dus vrij weinig mee en heeft 'm waarschijnlijk nooit een onderhoudsbeurt gegeven, getuige de bougie, luchtfilter en diff-olie.

Ik hoop hiermee al je vorige en misschien nog toekomstige vragen over het snorblokje beantwoord te hebben.
Hopelijk ga jij nu ook een bijdrage leveren aan de oplossing van de vraag waarom ik dit topic gestart heb ?

Van de week vond je in een ander topic dat mensen er te veel omheen lulden zonder oplossingen aan te dragen voor de vraagsteller.
Je riep zelfs @Bas in.
Het lijkt er bijna op dat je nu zelf precies dat doet.
Ik hoor het graag van je als je nuttige tips hebt inzake mijn vraag.
 
Is er dan iemand die kan uitleggen of het toch een te kleine sproeier is ?
Hij start goed, met een beetje gasgeven pakt hij ook op maar een beetje gas meer en hij valt terug.
Laat het gas los en hij pakt weer op.
Het lijkt echt veel op te arm mengsel maar als de sproeier al 80 is bij een 50cc 4t, hoe groot zou die sproeier dan wel moeten zijn ?
Ik heb de benzinekraan ook gecheckt, ook goed.
Uitlaat zit goed gemonteerd met nieuwe pakking en lekt niet.

P.s.
Zijn die hoofdsproeiers m4 of m5 ?
 
Last edited:
Heb je nog meer zaken aangepast t.o.v de oude situatie toen het blok nog goed liep? Hij zou met sproeier 80 goed moeten werken, maar je kan natuurlijk altijd een grotere proberen om het uit te sluiten. Wellicht nog een nieuw benzinefilter monteren?
 
Heb je nog meer zaken aangepast t.o.v de oude situatie toen het blok nog goed liep? Hij zou met sproeier 80 goed moeten werken, maar je kan natuurlijk altijd een grotere proberen om het uit te sluiten. Wellicht nog een nieuw benzinefilter monteren?
Alleen de malossi multivar met 6 grams rollen en witte drukveer, en de bromscoot heeft natuurlijk een 45 cdi ( ook origineel )
Mijn andere blok liep met een naraku r variateur perfect met een sproeier 80.
Kleppen staan op deathtop allebei 9/100.......
Hij draait nu wel veel meer toeren dan in de snor situatie.
Misschien toch setje sproeiers bestellen 82 tot 90.
En dan maar uitproberen....!
 
Rollen lijken me ook wat te licht, ik zou minimaal voor 7 gram gaan.
Wordt zo verkocht voor de super 8 street bij Zandri.
Origineel zit er 6,5 in en de witte drukveer zou de lichtere rollen van 6 compenseren.
Lovende kritieken, dus ik dacht, probeer het gewoon. Snel zat andere rolletjes er in als het niet werkt.
Op mijn andere blok had ik een Naraku R met 7,5 gram maar dan zonder de witte drukveer.
Liep dan tegen de 60 maar had de neiging dat de snaar de bendix raakte. Daar was denk ik 6,5 gram en de malossi drukveer beter geweest.
 
Gewicht van de Rollen is per Scooter verschillend , meestal de Rollen die er bij zitten heb je geen reet aan , mooie Truck , zodat je extra Rollen moet kopen , Mixen is altijd een Optie , als het maar niet meer dan 1 gram per Rol verschil is .
 
Gewicht van de Rollen is per Scooter verschillend , meestal de Rollen die er bij zitten heb je geen reet aan , mooie Truck , zodat je extra Rollen moet kopen , Mixen is altijd een Optie , als het maar niet meer dan 1 gram per Rol verschil is .
als je bv 11 gram en 7 gram mixt ... rij je dan met 5,5 gram effectief?? zo ongeveer...
is dat de reden dat je max 1 gram verschil mag hebben tussen de gemixte rolletjes?

thnks
 
ik zat dus anders te denken....
omdat de 11 meer kracht zet dat ie de 7 gram buitenspel zet of gewichteloos maakt ten opzicht van de 11 gram.

3 x links is ook rechts..
 
Back
Top