Kymco opvoeren

---

New Member
Hallo,

Ik heb een kymco agility 50 12" met polini variateur malossi v snaar (net nieuw), hij heeft 70K kilometer hij gaat nu rond de 50kmh hoe zou die nog sneller kunnen? het is een 2014
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

In de basis met goed afstellen zou 60 GPS wel kunnen, maar met 70K op de teller zou ik kijken naar een nieuwe cilinder set, want als het de originele is dan is die wel op inmiddels.

Als je wat meer verteld van wat je allemaal hebt gedaan en afgesteld kan men wellicht beter helpen, alleen een varia is natuurlijk niet genoeg. Denk aan de CDI, kleppen stellen, sproeier en etc.
 
Ik heb een tecnigas gp4 uitlaat en 6,9gram rollen, ik heb de rest niet aangeraakt. Ik merk wel als hij richting de top komt en dan bijvoorbeeld downhill gaat lijk je de cilinder zelf te horen als je weet wat ik bedoel
 
Zadel (en bak) er afhalen en rechthoekig blokje aan de rechterkant achter als je achter de scoot staat. Maar als je dit zelf niet kunt vinden dan zou ik er verder maar niet aan beginnen en alles zo laten. Niet beledigend bedoelt.
 
Heeft geen nut als de cilinder 70 heeft gelopen, die is echt af, dus alleen een CDI helpt niets.

Nieuwe kit kun je het goedkoopste voor een 30 euro kopen ongeveer en een CDI rond de 12 euro (alles uit China). Je moet vervolgens ook kleppen kunnen stellen en etc. Als je er geen ervaring in hebt zou ik beginnen met oefenen in basis onderhoud.

Heb je de olie al vervangen? Luchtfilter schoon... de basis gedaan? Bougie gecontroleerd, afstelling van de carb geoefend?
 
Ja, olie vervangen, luchtfilter vervangen alles beetje schoongemaakt nieuwe remolie, remblokken nieuwe bougie
Over welke cilinderkit gaat het en waar kan je die kopen,
 
Last edited:
Lekker origineel laten, hij heeft niet voor niks 70Kkm gehaald.
Ik weet niet of je die 70k zelf op de teller hebt gezet of dat een eventuele vorige eigenaar daar een groot deel heeft aan bijgedragen.
Maar als ik zo grofweg kijk wordt er toch goed gebruik gemaakt van deze scooter mocht jezelf die kilometer stand "veroorzaakt" hebben. ;)
Opvoeren betekent altijd minder betrouwbaar en vooral met die hoge kilometerstand kan dit wel eens het einde betekenen voor het blokje en van een hele periode onbezorgd rijden op deze brommer.
Dus bezint eer ge begint!!!
 
Back
Top