Kymco New Dink

Pimo00

Active Member
Vandaag 25-05-24 een New Dink gekocht.
Had een jaar buiten onder een zeil gestaan en dat was te zien ook.
1e eigenaar en de scoot is van 2015.
Er werd gezegd Hij loopt niet maar we kunnen het ook niet testen want de accu is kapot.
Stoute schoenen maar aangetrokken en gekocht.
Geprobeerd met de kick te starten maar helaas.
Thuis heb ik nog een auto accu staan en het daar dus maar ff mee proberen.
Gekeken of hij een vonk had: yes Benzine: yes en starten maar.
Gelijk lopen Mooi dus
Ding is geheel standaard dus net aan 47 km op GPS Maar vreselijk traag optrekken. (Ben mijn 70 cc gewend natuurlijk)
Andere variobus erin en wat mij wel gelijk opviel hoe vreselijk klein de vario is.
Ik denk dat ik een X mijn multivar ga proberen uit mijn Grand Dink en dan kijken wat hij doet
Met varioring dus 47 GPS en zonder Ruim 56 GPS dus dat is al een verbetering.
Toeren tal is wel wat lager geworden (Nu rond de 7000RPM) bij 56 km/u (op top dus)
Dit moet dus sneller.
Dus misschien meer cc's en een onbegrensde CDI.
Ik vind de Grand Dink wel mooier en robuuster er uit zien.
Wel zullen wel zien wat het wordt.
Het verbruik van de new dink is wel weer gunstiger.

Heeft de new Dink een GY6 blok eronder liggen of een 139QMB/QMA
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk de vertanding ... Dink mag makkelijk 8600 RPM draaien ,,
Ik neem aan dat je de achter vertanding bedoeld
Ik heb alleen geen idee wat er nu in zit en waar ik dan naar toe moet gaan
Vertanding van een 125cc misschien?
Post automatically merged:

en is dit echt het maximum qua Toeren ??
Er komt nl nog een onbegrensde CDI aan en hij zit nu al een beetje in het rode gebied
 
Je kan zwaardere rollen proberen .. drukveer kan ook te zwaar zijn , dan komt de Vsnaar niet geheel onderin , dan maak je te veel toeren , maar geen Topsnelheid
Ik heb al een X7 grams rollen geprobeerd maar toen had ik gelijk een dip erin zitten dus ik zou er beter er een slappere druk veer erin zetten in de hoop dat de snaar lager in de poulie komt
Ik had hier zelf nog niet aan gedacht dus dank voor het idee

en zou een vertanding van bv een 125 cc erin kunnen of gaat dat niet passen of als het wel past rijd het misschien voor geen meter.
Thx voor je reactie
 
Ik krijg de New Dink niet sneller als de 60 km per uur (GPS) 69 op de teller
Dit moet toch sneller kunnen lijkt mij
Heeft iemand ideen of is dit het max haalbare voor een 4-takt
En hoeveel toeren kan/mag een 4-takt draaien??
Is nu begrenst op 8000 RPM en dan begint ook het rode gebied
Kleppen gesteld op 0.10 in en uit

Setup
85cc
20mm carb sproeier geen idee maar is groter als mijn 94 van de grand dink
6 grams rollen en een multivar V-snaar is de juiste (729X17.7X30mm)
Originele druk en trekveren
Help?
Zal dat niet puur met t gewicht en omvang te maken hebben??
 
Zal dat niet puur met t gewicht en omvang te maken hebben??
ZEG JE NU DAT IK DIK BEN?????????

Dat klop wel hoor 120KG schoon aan de haak :tearsofjoy::tearsofjoy:
en heb zeker 30 a 40 KG aan gereedschap bij me in de buddybak.
Maar het maakt niet uit voor de snelheid
ook met een lege buddybak ga ik geen streep harder.
En ja een new dink is nu eenmaal zwaarder als bv een zipje maar harder moet toch wel kunnen lijkt mij.
Maar wat brute al aangaf zou een te zware drukveer ook een optie kunnen zijn zodat de snaar ook niet helemaal onderin komt.
Ik ga anders gewoon eens rijden zonder drukveer om te kijken of dat het is
 
ZEG JE NU DAT IK DIK BEN?????????

Dat klop wel hoor 120KG schoon aan de haak :tearsofjoy::tearsofjoy:
en heb zeker 30 a 40 KG aan gereedschap bij me in de buddybak.
Maar het maakt niet uit voor de snelheid
ook met een lege buddybak ga ik geen streep harder.
En ja een new dink is nu eenmaal zwaarder als bv een zipje maar harder moet toch wel kunnen lijkt mij.
Maar wat brute al aangaf zou een te zware drukveer ook een optie kunnen zijn zodat de snaar ook niet helemaal onderin komt.
Ik ga anders gewoon eens rijden zonder drukveer om te kijken of dat het is
:tearsofjoy: :tearsofjoy: Ik zou niet durven!!Straks rijd je me over de tenen met dat ding haha.
Bedoelde meer dat de scooter vrij dik is haha.
Mijne loopt met 50cc 67 op teller. trekt alleen niet snel op.
Dus zal wel harder moeten kunnen. 60 met een new dink voelt niet als 60.
Ik heb altijd t gevoel dat 80 pas als wat uitdaging voelt haha
 
Optrekken doet deze wel goed (is geen race monster standaard 2-takt is sneller)
Maar een wat hogere top zou wel wenselijk zijn 60 GPS (67 a 70 op teller) is net wat aan de krappe kant.
Hoogst gemeten snelheid op GPS is 63.2 km per uur
Krijg vandaag mijn onbegrensde CDI binnen en we gaan dan ff kijken wat hij dan doet
Maar ik denk dat ik idd wat met mijn poulies moet gaan doen (ff kijken wat er op de markt is)
 
Vandaag weer aan het klooien geweest met de aandrijving
strepen gezet op vario en achter poullie en het blijkt dat de snaar gewoon hele maal onder in komt (achter)
en ook op de Vario komt hij helemaal boven in
Drie drukveren geprobeert orgineel , geel en wit (Malossie)
geel is te zwaar en het verschil tussen orgi en wit is bijna niets (wit presteert iets beter)
Van 6 grams rollen maar eens drastich naar 8 gram gegaan en ja hoor top is 3 km hoger maar optrek iets lager.
Toerental is wel van 8600 naar 7000 gegaan (is wel zuiniger) enzijntop is nu 70 a 73 op de teller
Voorlopig maar ff zo rijden en kijken naar een grotere sproeier
Ik wil eigenlijk richting een 105 of 110 en zelfs misschien 115 maar dat ligt er aan hoe hij rijd en zuipt (momenteel waarschijnlijk een 100 erin)
Er staat op mijn sproeier geen maat maar is een 20 mm carb dus waarschijnlijk een 100
Bougie is trouwens erg wit op de middelste electrode dus sproeier is zowieso te klein en ja de carb is goed afgesteld:cool:
 
Last edited:
Vsnaar goed uit geshimmed : dus liggen de tandjes van de Vsnaar gelijk met de Variobus ??
yep bus ligt exact gelijk met de tandjes (of andersom) en snaar zit ook mooi onderin
Ik denk dat ik ook ga kijken naar een New Dink 125 vertanding Misschien dat dat wel helpt
Als het goed is moet dat passen alleen moet mijn blokje wel het vermogen kunnen leveren maar we zullen zien
 
Zit er op die Grand Dink toevallig een spatbord sticker van Casteelen Hilversum? Dat lijk ik namelijk te zien.

Zo ja, zit er dan ook nog een witte Bike Select sticker in de buddybak wanneer hij zn laatste beurt heeft gehad?
 
en omgeving zwolle geloof ik?
Post automatically merged:

Moet alleen nog een X een ander scherm hebben want deze hoort er niet echt op :cool:
Post automatically merged:


Dit noemen ze goud geloof ik
Vind er alleen weinig goud aan zitten qua kleur
En die 35 K zijn die zonder problemen verlopen????
Bij mij staat er nu 26000 op en 1000 met de nieuwe cilinder en carb.
Late reactie maar dat klopt idd! Was je ondertussen wel achter denk ik haha
 
Zit er op die Grand Dink toevallig een spatbord sticker van Casteelen Hilversum? Dat lijk ik namelijk te zien.

Zo ja, zit er dan ook nog een witte Bike Select sticker in de buddybak wanneer hij zn laatste beurt heeft gehad?
ja en ja hoezo?:D
Post automatically merged:

Late reactie maar dat klopt idd! Was je ondertussen wel achter denk ik haha
:laughing::tearsofjoy:
yep
 
ja en ja hoezo?:D
Post automatically merged:


:laughing::tearsofjoy:
yep

De kans is groot dat ik de scooter klaargemaakt en onderhouden heb gezien ik daar heb gewerkt van 2004 tm 2016.
Als je een foto van de sticker hebt kan ik zien of het mijn handschrift is. Er zou dan op moeten staan bij olie “Castrol R4”
 
De kans is groot dat ik de scooter klaargemaakt en onderhouden heb gezien ik daar heb gewerkt van 2004 tm 2016.
Als je een foto van de sticker hebt kan ik zien of het mijn handschrift is. Er zou dan op moeten staan bij olie “Castrol R4”
dan denk ik dat jij deze misschien heb klaar gemaakt maar niet hebt onderhouden.
Laatste sticker dateert van 2020.
En zoals je kunt zien dateert de scooter uit 2015
IMG_0204[1].JPG
Post automatically merged:

Ook een onbegrenzde cdi geprobeerd maar heleaas de toeren komen niet boven de 8500 RPM uit (gehoor)
en de toeren teller gaat direct naar de 10000 rpm en blijft daar strk op staan ook stationair dus dat klopt ook niet
helaas maar weer op zoek naar een goede CDI
iemand goede ervaringen met een CDI voor kymco scooters????
en nee niet de originele want die €247 dus echt veel te duur (Zandri)
 
Last edited:
dan denk ik dat jij deze misschien heb klaar gemaakt maar niet hebt onderhouden.
Laatste sticker dateert van 2020.
En zoals je kunt zien dateert de scooter uit 2015
View attachment 77475
Post automatically merged:

Ook een onbegrenzde cdi geprobeerd maar heleaas de toeren komen niet boven de 8500 RPM uit (gehoor)
en de toeren teller gaat direct naar de 10000 rpm en blijft daar strk op staan ook stationair dus dat klopt ook niet
helaas maar weer op zoek naar een goede CDI
iemand goede ervaringen met een CDI voor kymco scooters????
en nee niet de originele want die €247 dus echt veel te duur (Zandri)
Ik zie wel wie hem als laatst op de brug heeft gehad. Toen was ik inderdaad al weg. Aan de sticker achterop te zien heb ik hem destijds wel klaar gemaakt. Leuk om te zien, en vooral wat een toeval :)
 
Ik zie wel wie hem als laatst op de brug heeft gehad. Toen was ik inderdaad al weg. Aan de sticker achterop te zien heb ik hem destijds wel klaar gemaakt. Leuk om te zien, en vooral wat een toeval :)
Kan het me voorstellen dat het leuk is een produkt weer te zien waar je aan gewerkt hebt.
Deze komt idd bij Van Casteelen vandaan (heb ik hem ook van gekocht)
De scooter komt van een oudere man vandaan en heeft meer als een jaar stil gestaan volgens de verkoper.
Accu was kapot en hij wilde niet starten.
Na nieuwe benzine en hangend aan een auto accu en 15 min starten liep hij en gelijk goed.
Dus een nieuw leven dat hopelijk nog lang mag duren.
 
Back
Top