This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kymco Dj Projectje

dutchino

Well-Known Member
hallo,

Ik heb laatst een kapotte kymco Dj aanschaft deze wil ik weer netjes maken en gaan gebruiken voor school. Daarom komt er geen terugloop uitlaat op maar houd ik de standaard uitlaat. Wel ben ik van plan om een malossi sport 70cc erop te zetten zodat hij nog wel door rijd.
Hier foto's van hoe ik hem binnen kreeg.



De vorige cilinder die erop zat was vast gelopen door een los gesprongen Circlip. Nu neem ik het ook het zekere voor het onzekere en monteer ik meteen een nieuwe oliepomp.
De krukas heeft geen speling maar toch vervang ik deze er bij. Volgens de teller heeft het beestje 14000 gelopen.

Ik heb vanavond zovast een begin gemaakt. Ik heb de kappen en voorvork gedemonteerd.
Hier wat foto's.

Voordat ik er aan begon:



Kappen eraf


Voorvork is krom alleen krijg het niet echt lekker op de foto. Het gaat om de linkse voorpoot die krom is. Deze staat naar binnen toe. Misschien dat je het kan zien. Ik heb geprobeerd het goed op de foto te krijgen.





Zo staat hij er nu bij


Ik heb ook even een lijstje gemaakt. Ik ga morgen nog wat meer dingen noteren die ik nieuw ga halen.




ik zovast wat klein werk gedaan.

Vandaag even de voorvork gefatsoeneerd met nieuwe bouten en hem in hittebestendig zwart gezet. Niet omdat hij warm word natuurlijk maar omdat deze zwart overal heel goed op hecht en er gewoon goed uit ziet.

Hier wat foto's van de voorvork.







1 september

Vandaag ook de kappen allemaal gespoten. Hier de foto's van de voorkap zonder blanke lak nog.




ik zal binnenkort even fotootje maken van alle kappen.

Hierbij de volledige foto's. Ik heb het achtergedeelte er al op gezet. Voor wacht ik nog even mee aangezien er nieuwe balhoofdlagers in komen en het anders niet fijn werkt met de kappen erop.







Kappen zijn goed gelukt alleen is het niet echt goed te zien ik denk dat dit komt omdat ik deze foto's s avonds met flits heb genomen.


2 september
Net bezig geweest met het proper maken van de carterkap met kickstart en de uitlaat. Deze waren allemaal beschadigt door een eerdere valpartij.
Had misschien even foto's moeten maken van voor en na De uitlaat heb ik op een plekje overgespoten omdat de uitlaat nog redelijk nieuw is en maar een paar krassen had door de valpartij.



Ook meteen even de transmissie olie vervangen kan nooit kwaad.

Binnenkort ook maar even de achterrem proper maken..

Ik werk langzaam toe naar het moment dat ik de cilinder en lagers ga bestellen. Lekker rustig aan werken dus.



Pakketje net binnen. Binnen 2 dagen! Thankx josdijkman


Hmm wat zou er toch in zitten?

})







Net meteen alles gemonteerd

De krachtbron een 70cc malossi sport cilinder samen met de nieuwe oliepomp en de nieuwe Green crank krukas! Met dank aan robinho voor het meehelpen!:winner:



Kappen met stickers







Ook de voorvork er meteen ingezet zoals je kan zien. Bij het setje zat een nieuw membraamplaatje die er ook tussen geschroeft. (was carbon.)

Ene laatste update:

De scooter staat nu in elkaar.
Hij rijd nu 80 op de teller dus ik denk zo'n 70-75 echte kilometers. Trekt lekker op. Kan misschien nog wel betere afstelling hebben kwa rollen en drukveren maar daar ga ik me komende dagen wel mee bezig houden.

Foto's









Ik heb alle stickers van malossi die bij de cilinder multivar rolletjes en de drukveer in de buddy geplakt. Heel me buddy hangt vol me malossi

Enigste wat hier nog aan verbeter moet worden is een nieuwe voorvork. De oude die ik netjes had gemaakt is ook niet 100% recht en zoek daarom een nieuwe. Mocht iemand eentje hebben liggen.. Pm me maar
 
duh , maar mat zwart , zijdeglans , glans..

maar ook tussen zwart zit verschil hoor

pak maar eens een kleurenwaaier..
 
Ik heb ze met hoogglans van motip gebruikt. Spuiten is niet mijn sterkste kant maar hoe meer je het doet hoe beter je word toch ? Oude kappen zaten veel krassen op dus moest toch gebeuren.
 
zwart is 1 van de moeilijkste kleuren om te spuiten,vooral uit een spuitbussie.
vreemd genoeg is zwart het eerste waar iedreen naar grijpt met het spuiten van een scooter.

grijs geel wit enzz. de lichtere tinten is veel makkelijker en het resultaat is gewoon vele malen beter voor onervaren spuiters
 
Vooral de grote goedkope bussen drogen half mat uit, als je autolak had genomen is het resultaat 50x zo mooi dus mocht je het mooier willen cker een aanrader

/edit heb het zelf ondervonden!:x
 
o.k. , soms lijkt het op een foto anders.

ik zou gewoon met een compressor spuiten , is goedkoper en is stukken mooier.

en minder gevoelig voor minder schuurwerk , en het is niet voor niks dat spuiters niet met spuitbussen werken

heb je nog blanke lak gebruikt btw?
 
Ja nog moelijker met compressor eerder lopers verkeerde druk etc..

wou je zeggen dat je met een spuitbus niet gauw lopers hebt ? 8P

het probleem met spuitbussen is gewoon de dunne laagjes...

ik spuit met een simpel compressortje , druk is vaak wel te regelen , en met een goedkope spuitbeker , gaat prima hoor..
 
ik heb een aldi compressor die max 6 bar aankan en bij 2 bar al aanslaat maar lukt ook goed mee misschien dat ik hem nog eens overspuit het zijn namelijk maar 5 kapjes die zo los zijn.
 
Last edited:
5 kappen

voor spuiten ben je niet veel druk nodig , dus de compressor is niet echt interresant

en dan die honda MT stickers inruilen voor Kymco stickers?
 
ja 5 kappen inderdaad

Maar ik denk niet dat ik er nog veel aan ga doen. Ik mag volgende week afrijden voor autorijbewijs en dan denk ik dat het spul allemaal de deur uit gaat..
 
Ja ach ja.. Boeiend ik heb een boete gekregen met de kymco en daar staat op bij scooter naam en merk enzovoorts. 'Dunlop' Ik had die stickerset nog over. Klopt natuurlijk niet echt maar ja.. boeie
 

Ik zie de laklevering al voor me tigduizend spuitbussen.. geeft veel te veel afval haha

5 kappen

voor spuiten ben je niet veel druk nodig , dus de compressor is niet echt interresant

en dan die honda MT stickers inruilen voor Kymco stickers?

nou,, wij spuiten op t werk met 3 bar, en vind persoonlijk lage druk spuiten zwaar irritant
 
als je een compressortje met een kleine tank heb die max 6 kan.. dan ga je al gauw onder de 3.. daarbij is het ECHT heel kut om met een zakkende dan weer opbouwende weer druk te werken..

ach t gaat om t idee