Kymco Agility City 16+

SharonKymco

New Member
Hoi hoi..

Mijn vader en ik hebben nu 2 jaar geleden een Kymco Agility city 16+ 4 takt bouwjaar 2009 gekocht.. Deze liep toen niet.. Hebben hem lopend gemaakt.. Dit ging goed.. Hij liep mooi, hebben hem samen gespoten en heb er ruim een jaar mee gereden.. Maar nu het probleem.. We hebben hem om laten keuren van snor naar brom door een scooter zaak.. Hij liep eigenlijk vanaf het moment al niet mooi.. Maar hun zeiden van wel.. Ze hebben de Cdi vervangen en de Variobus omgewisseld voor een gladde.. Nou heeft hij top snelheid 48 helemaal prima als hij dat ook loopt.. Als ik hem nu start kan het ook zo zijn dat de eerste paar kilometers maar 25 loopt.. Dan een stuk 30/35 dan even 45 en kan ook zo weer terug zakken naar 25.. Hij moet gewoon die 45 gaan halen binnen een paar meter, want ik durf er zo de straat niet mee op.. Met de scooter zaak kom ik niet verder.. Misschien weet iemand hier wat wij nog kunnen proberen.. Want dit is heel zonde.. Ik durf er zo niet mee op straat..
 

Attachments

  • IMG_20220811_103129.jpg
    IMG_20220811_103129.jpg
    579.6 KB · Views: 18
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Beste,
Oude cdi van de scooterzaak terugvragen en dan kijken of die weer goed loopt.
Sproeier 1 of 2 maatjes groter?
Welke cdi zit er nu in?
Groet,
 
Beste,
Oude cdi van de scooterzaak terugvragen en dan kijken of die weer goed loopt.
Sproeier 1 of 2 maatjes groter?
Welke cdi zit er nu in?
Groet,
Goeiemorgen..
Hij is van 25km Cdi naar 45km Cdi gegaan.. Met de oude Cdi loopt hij net 30.. Te zacht voor geel kenteken.. Daar loopt hij wel betrouwbaar mee..
 
Volgens mij is dit een Euro4 en heeft deze geen cdi maar een Dellorto ECU.
Om deze goed af te stellen, is speciale software, een dongle om de software te ontgrendelen en een kabel nodig om de ECU/Scooter op de pc aan te sluiten.
Daarnaast moet je goed op de hoogte zijn van welke parameters je moet aanpassen en naar welke waarde, iets waar niet iedere scooterzaak mee om kan gaan.

Misschien een andere dealer zoeken die je daar beter mee kan helpen.

Als je de scooter op contact zet, licht het motormanagementlampje dan even voor een paar seconden op?
Knippert je motormanagementlampje op het dashboard niet?
 
Last edited:
2019 is ECU en geen CDI. (of hij is later op kenteken gezet?)
mijn lokale Kymco-dealer raadde voor de brom (Agility 12"FR, Euro 4, ook uit 2019) sproeier 86 aan, volgens mij was dat standaard 84 en voor de snor 82. als dit niet is aangepast, zou ik dat maar eens proberen.
ik heb recentelijk een ouderwetse mechanische truc uitgehaald waardoor mijn Agility tenminste vlot naar die 49 GPS gaat en daar ook met passagier en wind tegen bijna blijft..
btw: gave kleur en netjes gedaan!
Hij is van 2009.. Typefout sorry..
Post automatically merged:

Volgens mij is dit een Euro4 en heeft deze geen cdi maar een Dellorto ECU.
Om deze goed af te stellen, is speciale software, een dongle om de software te ontgrendelen en een kabel nodig om de ECU/Scooter op de pc aan te sluiten.
Daarnaast moet je goed op de hoogte zijn van welke parameters je moet aanpassen en naar welke waarde, iets waar niet iedere scooterzaak mee om kan gaan.

Misschien een andere dealer zoeken die je daar beter mee kan helpen.

Als je de scooter op contact zet, licht het motormanagementlampje dan even voor een paar seconden op?
Knippert je motormanagementlampje op het dashboard niet?
Hij is van 2009.. Typefout sorry..
 
dat zóu het alleen maar makkelijker moeten maken!
als je de bougie eruit draait en deze eens goed bekijkt/ons op een foto'tje laat meekijken, kunnen we je vàst een richting geven.. (vermoedelijk die grotere sproeier die @Harrr al noemde)
 
dat zóu het alleen maar makkelijker moeten maken!
als je de bougie eruit draait en deze eens goed bekijkt/ons op een foto'tje laat meekijken, kunnen we je vàst een richting geven.. (vermoedelijk die grotere sproeier die @Harrr al noemde)
De bougie is ook nieuw.. :)
We hebben vandaag de sproeier vergroot er zat een 82 in en nu een 85.. Hij loopt tot nu toe wel elke keer naar de 45/50.. Even kijken of dat ook zo blijft.. Duurt alleen even voor hij op snelheid is, maar dat is blijkbaar een standaard probleem bij Kymco..
 
82 is een "snor-maat" ;) dan snap ik dat het moeilijk is om harder te gaan.
maar als het goed is heb je ook nog een verstelbare sproeiernaald (boven in de regelschuif) misschien kun je dáár ook nog iets mee.
 
Back
Top