-arthur-
Suzuki TL1000R
Aanschouw mijn nieuwe project.
Geschiedenis:
Ik begon rond 2002 met een standaard aerox.
Na een lange tijd:
Daarna begon het wel erg te jeuken om weer een scooter te bouwen. Toen gekozen voor een Suzuki Streetmagic.
eerste dag:
resultaat:
Nu ik hier een jaar met plezier opgereden heb word het tijd voor wat nieuws, iets conforatbels, iets wat nog niemand heeft, iets laags, iets lichts....
een DJ Kymco
het zoeken was niet zo een probleem, en zeker niet nu er scooters te koop staan zonder kenteken.
Helaas heb ik geen foto's van de eerste dag dat ik de kymco had.
Maar de kappen waren redelijk netjes en het reed niet, niets bijzonders dus
Om te beginnen had Gideon een beta gekregen, waar ik wel wat onderdelen van wou hebben.
Zo gezegt zo gedaan.
Beta ark subframe, die in het frame van de kymco komt. Dit om makkelijk de plaats en maat te bepalen.
En een beta radiatuer, deze omdat hij lekker dik is en de ophanging super leek. niets bleek minder waar want als het radje gemonteerd was kon de voorkap er niet meer op.
Simpel opgelost door een stukje door de slijpen en andersom te monteren.
Toen eens de kymco totaal gestript, nu bleek dat zo goed als alle kappen gaar waren qua ophangpunten.
Bij mijn vaste dealer en sponsor Erik de Wit een nieuw kappensetje gehaald in verschillende kleuren (alles word toch gespoten)
hippe stickers
Nu was het de beurt aan de voorvork, na even zoeken in de buurt kwam ik een zo goed als nieuwe vrok tegen incl. veren en nette boutjes.
Het voorvork systeem werk bij kymco met veren, dus de keuze voor korte nette bussen is simpel.
Bij een broertje van een vriend van me bussen laten maken:
het verschil met standaard veren:
Afgelopen dagen bezig geweest met het frame, helaas moet je bij kymco het achterste deel houden om hier de achterkappen op te bevestigen.
Toch een leuk idee gekregen.
na het vast lassen begonnen met slijpen, en kwam zelfs tot de ontdekking dat het gehele ronden frame eraf kon.
Zo gezegt zo gedaan:
Ook die dag het subframe van de beta tussen het frame gezet, helaas kwam ik aan bijde kant niet op het frame. Maar met 2 stalen plaatjes die netjes kunnen afwerken. (ja het frame word nog netjes gemaakt)
setup:
Zoals velen misschien al weten ben ik deze winter (einde seizoen) bezig geweest met een nieuwe blokje, een speed '06 Blok.
blokje totaal in elkaar:
setup compleet:
Malossi MHR Speed 7T *XSH-Tuned
Carters *XSH Tuned
Yasuni C21
Malossi MHR RHQ 12 pen
Malossi MHR 2000 vario
Malossi MHR halfpouli *afgedraait*
Malossi MHR overrange snaar
Malossi MHR fixed-pouli
Malossi MHR delta cluch
Malossi MHR wing bell
Malossi MHR binnenrotor ontsteking met eprom
Malossi MHR primaire vertanding 13/44
Malossi MHR 25mm recht spruitstuk *XSH Tuned
Malossi VL 14 3BR-Tuned / Stage 6 V-force *XSH Tuned
Keihin PWK 28mm D-slide
XSH 60mm kelk
XSH Wig 2.0 Tuned
Malossi Red Filter
Top nardo vertandings deksel *aangepast voor overrange*
SKF c4 lagers
kan nog iets lager.... en dat komt ie ook, moet alleen nog een achterveer fixen
incl. 12'' benelli velg :W
ikke gelukkig met nieuw pak en kymco
Even de buddy aangepast en de rest van de kappen erop gezet en de kymco naar buiten ''gereden'', dit is nog vrij lastig zonder achterveer.
zoals het er nu naar uiziet gaat het onderkuipje niet meer passen in originele staat.
Maar dit hoop ik netjes op te lossen.
vorige week zondag bij EPC een keihin ''gekocht'' alleen waren ze uitverkocht, dus moest ik even wachten.
Nu had ik eigenlijk een ander pakketje verwacht, maar het was mijn Keihin al
ook een plaatje carbon besteld van Michiel van L&M (te zien op bovenstaande foto)
Hier wil ik een afdek plaatje van maken voor me ontsteking, een staal plaatje of een leeg koelhuis is niet origineel meer....
list to do:
- voorvelg zoeken (deze is rot)
- frame nog iets aanpassen, als je gaat monteren kom je altijd weer dingen tegen waar je niet over na gedacht had
- 12'' Slickje halen voor de benelli velg
- stuurkapjes aanpassen / M-stuur fixen
- voorkap bewerken voor radje
- achterstang maken/fixen
- (remleidingen op maar) *nog niet zeker*
verder is het kappen een korreltje 1200 geven en naar de spuiter brengen voor een leuk kleurtje.
Onder het motto: Let niet teveel op kleinigheden, enkel een kleurtje is voldoende.
Rustig ben ik bezig met de kymco, maar er zit iig schot in de zaak !
Achterstaaf is gefixed (nu wel van een sterk metaal soort) en ben nu bezig om alles een plekje te geven, zoals; bobine, eprom tankje enz. enz.
Ook het radiateur zit er al op met succes. foto's volgen zodra het weer wat rustiger is buiten.
Ook afgelopen week het een en ander besteld bij Erik de Wit:
12'' slick
snelgas:
Stuur (waarvan de clamp erg aangepast moet worden voor kymco, soort mini project voor me)
kielser spatbordje:
30mm malossi, komt nog een bevestegingsplaatje voor.
Ook een tijd terug voor hjet standaard dashboard een plaatje gemaakt voor de AIM
en een vloeistof pompje op de kop getikt, afwachten of het goed is of niet. Maar kan me niets indenken waarom het niet goed zal zijn.
verder heb ik contact gehad met Aad van ABT voor een recht model. Dit word einde van deze maand gefixed.
bedankt iedereen !!
de clamp wil ik proberen te laten passen, anders gewoon met het originele stuur en kapjes.
Dit liever niet omdat het een hoop werk kost om het netjes te krijgen op een origineel stuur.
verder vandaag even foto's geschoten van de kymco zelf.
Bij het uitrijden van de garage gaat het al fout
hij loopt dus vast
het totaal beeld van nu
blokje
close up
Beta radiateur:
bevesteging van het radiatuer dmv een uitlaatklem (simpel maar effectief)
dit was het weer even tot zo ver :*
weer eens wat van mijn kant.
Het blokje hangt eronder en deze week ben ik erg opgeschoten naar gevoel.
- koeling is aangesloten
- Stuurtje is klaar
- nieuwe voorvork erin met nieuwe lagers en alles
- voorwiel voorzien van nieuwe lagers
- tankje erop
- Andere bobine geregeld (heel erg bedankt Ramon)
Ook heeft hij dus deze week eens even kunnen draaien, en dit klonk erg netjes en zuiver.
Omdat mijn achterveer nog niet super is heb ik nog niet kunnen rijden, maar dit zou ik maar al te graag willen.
wat foto's
het blokjes met alles aangesloten (moet nog netjes gemaakt worden)
kelkje heb ik gisteren binnen gekregen samen met de spullen vam gideon (tanx voor het kelkje gid :*)
tankje gefixed, zit zo wel op een hele relaxte plek
Even de scooter buiten gezet
En zoals jullie eerder al gelezen hebben is het toch gelukt om het stuurtje op de kymco te krijgen.
Hij is afgevlakt tot er 140mm over was, dit lijkt me sowiezo nog sterk genoeg om alles onder controlle te houden.
volgende week vrijdag ga ik naar me draai/las ''neef'' en bak daar een veer in elkaar, dan is de kymco bank klaar en zal ik zo snel als ik kan een testbank opzoeken. Waarschijnlijk zal dit bij rolf en lucas gebeuren.
ik houd jullie op de hoogte :*
edit// me kappen liggen bij de spuiter...
zo...... update
kappen heb ik nu al een weekje thuis, maar nog niet echt tijd gehad om alles netjes inelkaar te zetten.
hier een duidelijke foto van de kleur.
en een tefeloon foto van de kymco met wat kapjes
ook heb ik vrijdag bij me draaier/lasser een achterveer gemaakt van RVS, dit is erg netjes geworden.
hier is goed tezien in welke stand de veer staat (en dit niet al te makkelijk maken was. Ook de slick gemonteerd, die een stuk mooier staat dan op een 13''.
ruimte die erover is (Ja er kan nog een hoop staal vanaf )
samen met gid zijn zipje
Ook zijn de eerste meters een feit geworden, helaas reed ik met enkel een trommelrem voor en kon ik niet echt heel erg hard rijden, maar hij rijd iig.
Ik hoop snel richting rolf en lucas te gaan om eens het mogelijke uit het blokje te halen.
Even wat foto's gemaakt met alle kappen, incl. nieuwe side skurts :W
verder heb ik tot nu toe weinig nieuws, buiten dat het draait en ik nog totaal geen tijd heb gehad om hem uberhoud op toeren te zetten.
Momenteel wou die 14.7k draaien, dit is natuurlijk wat veel. Koppel is ook nog niet echt te merken.
tijd zat
foto's
verder is de afspraak voor banken al gemaakt en het achterrekje is onderweg
jullie horen van me....
Zoals rolf al zegt is het vermogen redelijk aanwezig.
er zijn nog wel dingen die ik wil proberen, maar das voor latere zorg.
Nu eerst de scooter helemaal compleet maken voor SBO.
Goodridge remleiding is ook binnen :W
even wat foto´s van zondag:
samen met gid zijn zip op de aanhanger:
kymco GOED vast gezet
lekker veel viezigheid en een zeer ontlakte bocht 8P
en ook me tailpijp is erg verkleurd
irritanten rolf
de uiteindelijke grafiek:
weekendje meppel :W
zaterdag was echt super !! alles liep lekker door, geen wacht rijen en de scooter liep erg goed.
Helaas geen tijdsmeting die dag.
Zondag begon het goed alleen ging de scooter steeds meer toeren draaien, na 2 keer rollen te hebben vervangen was het nog niet echt weg.
snelste tijd die ik gereden heb is 7.6 sec. met een reactie van 0.08 :w
al met al zeer veel plezier gehad met iedereen en in het byzonder Erik de Wit de held van zaterdag nacht
even wat foto's gepikt van sommige mensen:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/toff.JPG[/ir]
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/2.JPG[/ir]
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/rollin'%201.JPG[/ir]
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/rollin'%202.JPG[/ir]
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/vs%20dj%201.JPG[/ir]
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/vs%20dj%202.JPG[/ir]
:*
tot nader bericht
Geschiedenis:
Ik begon rond 2002 met een standaard aerox.
Na een lange tijd:
Daarna begon het wel erg te jeuken om weer een scooter te bouwen. Toen gekozen voor een Suzuki Streetmagic.
eerste dag:
resultaat:
Nu ik hier een jaar met plezier opgereden heb word het tijd voor wat nieuws, iets conforatbels, iets wat nog niemand heeft, iets laags, iets lichts....
een DJ Kymco
het zoeken was niet zo een probleem, en zeker niet nu er scooters te koop staan zonder kenteken.
Helaas heb ik geen foto's van de eerste dag dat ik de kymco had.
Maar de kappen waren redelijk netjes en het reed niet, niets bijzonders dus
Om te beginnen had Gideon een beta gekregen, waar ik wel wat onderdelen van wou hebben.
Zo gezegt zo gedaan.
Beta ark subframe, die in het frame van de kymco komt. Dit om makkelijk de plaats en maat te bepalen.
En een beta radiatuer, deze omdat hij lekker dik is en de ophanging super leek. niets bleek minder waar want als het radje gemonteerd was kon de voorkap er niet meer op.
Simpel opgelost door een stukje door de slijpen en andersom te monteren.
Toen eens de kymco totaal gestript, nu bleek dat zo goed als alle kappen gaar waren qua ophangpunten.
Bij mijn vaste dealer en sponsor Erik de Wit een nieuw kappensetje gehaald in verschillende kleuren (alles word toch gespoten)
hippe stickers
Nu was het de beurt aan de voorvork, na even zoeken in de buurt kwam ik een zo goed als nieuwe vrok tegen incl. veren en nette boutjes.
Het voorvork systeem werk bij kymco met veren, dus de keuze voor korte nette bussen is simpel.
Bij een broertje van een vriend van me bussen laten maken:
het verschil met standaard veren:
Afgelopen dagen bezig geweest met het frame, helaas moet je bij kymco het achterste deel houden om hier de achterkappen op te bevestigen.
Toch een leuk idee gekregen.
na het vast lassen begonnen met slijpen, en kwam zelfs tot de ontdekking dat het gehele ronden frame eraf kon.
Zo gezegt zo gedaan:
Ook die dag het subframe van de beta tussen het frame gezet, helaas kwam ik aan bijde kant niet op het frame. Maar met 2 stalen plaatjes die netjes kunnen afwerken. (ja het frame word nog netjes gemaakt)
setup:
Zoals velen misschien al weten ben ik deze winter (einde seizoen) bezig geweest met een nieuwe blokje, een speed '06 Blok.
blokje totaal in elkaar:
setup compleet:
Malossi MHR Speed 7T *XSH-Tuned
Carters *XSH Tuned
Yasuni C21
Malossi MHR RHQ 12 pen
Malossi MHR 2000 vario
Malossi MHR halfpouli *afgedraait*
Malossi MHR overrange snaar
Malossi MHR fixed-pouli
Malossi MHR delta cluch
Malossi MHR wing bell
Malossi MHR binnenrotor ontsteking met eprom
Malossi MHR primaire vertanding 13/44
Malossi MHR 25mm recht spruitstuk *XSH Tuned
Malossi VL 14 3BR-Tuned / Stage 6 V-force *XSH Tuned
Keihin PWK 28mm D-slide
XSH 60mm kelk
XSH Wig 2.0 Tuned
Malossi Red Filter
Top nardo vertandings deksel *aangepast voor overrange*
SKF c4 lagers
kan nog iets lager.... en dat komt ie ook, moet alleen nog een achterveer fixen
incl. 12'' benelli velg :W
ikke gelukkig met nieuw pak en kymco
Even de buddy aangepast en de rest van de kappen erop gezet en de kymco naar buiten ''gereden'', dit is nog vrij lastig zonder achterveer.
zoals het er nu naar uiziet gaat het onderkuipje niet meer passen in originele staat.
Maar dit hoop ik netjes op te lossen.
vorige week zondag bij EPC een keihin ''gekocht'' alleen waren ze uitverkocht, dus moest ik even wachten.
Nu had ik eigenlijk een ander pakketje verwacht, maar het was mijn Keihin al
ook een plaatje carbon besteld van Michiel van L&M (te zien op bovenstaande foto)
Hier wil ik een afdek plaatje van maken voor me ontsteking, een staal plaatje of een leeg koelhuis is niet origineel meer....
list to do:
- voorvelg zoeken (deze is rot)
- frame nog iets aanpassen, als je gaat monteren kom je altijd weer dingen tegen waar je niet over na gedacht had
- 12'' Slickje halen voor de benelli velg
- stuurkapjes aanpassen / M-stuur fixen
- voorkap bewerken voor radje
- achterstang maken/fixen
- (remleidingen op maar) *nog niet zeker*
verder is het kappen een korreltje 1200 geven en naar de spuiter brengen voor een leuk kleurtje.
Onder het motto: Let niet teveel op kleinigheden, enkel een kleurtje is voldoende.
Rustig ben ik bezig met de kymco, maar er zit iig schot in de zaak !
Achterstaaf is gefixed (nu wel van een sterk metaal soort) en ben nu bezig om alles een plekje te geven, zoals; bobine, eprom tankje enz. enz.
Ook het radiateur zit er al op met succes. foto's volgen zodra het weer wat rustiger is buiten.
Ook afgelopen week het een en ander besteld bij Erik de Wit:
12'' slick
snelgas:
Stuur (waarvan de clamp erg aangepast moet worden voor kymco, soort mini project voor me)
kielser spatbordje:
30mm malossi, komt nog een bevestegingsplaatje voor.
Ook een tijd terug voor hjet standaard dashboard een plaatje gemaakt voor de AIM
en een vloeistof pompje op de kop getikt, afwachten of het goed is of niet. Maar kan me niets indenken waarom het niet goed zal zijn.
verder heb ik contact gehad met Aad van ABT voor een recht model. Dit word einde van deze maand gefixed.
bedankt iedereen !!
de clamp wil ik proberen te laten passen, anders gewoon met het originele stuur en kapjes.
Dit liever niet omdat het een hoop werk kost om het netjes te krijgen op een origineel stuur.
verder vandaag even foto's geschoten van de kymco zelf.
Bij het uitrijden van de garage gaat het al fout
hij loopt dus vast
het totaal beeld van nu
blokje
close up
Beta radiateur:
bevesteging van het radiatuer dmv een uitlaatklem (simpel maar effectief)
dit was het weer even tot zo ver :*
weer eens wat van mijn kant.
Het blokje hangt eronder en deze week ben ik erg opgeschoten naar gevoel.
- koeling is aangesloten
- Stuurtje is klaar
- nieuwe voorvork erin met nieuwe lagers en alles
- voorwiel voorzien van nieuwe lagers
- tankje erop
- Andere bobine geregeld (heel erg bedankt Ramon)
Ook heeft hij dus deze week eens even kunnen draaien, en dit klonk erg netjes en zuiver.
Omdat mijn achterveer nog niet super is heb ik nog niet kunnen rijden, maar dit zou ik maar al te graag willen.
wat foto's
het blokjes met alles aangesloten (moet nog netjes gemaakt worden)
kelkje heb ik gisteren binnen gekregen samen met de spullen vam gideon (tanx voor het kelkje gid :*)
tankje gefixed, zit zo wel op een hele relaxte plek
Even de scooter buiten gezet
En zoals jullie eerder al gelezen hebben is het toch gelukt om het stuurtje op de kymco te krijgen.
Hij is afgevlakt tot er 140mm over was, dit lijkt me sowiezo nog sterk genoeg om alles onder controlle te houden.
volgende week vrijdag ga ik naar me draai/las ''neef'' en bak daar een veer in elkaar, dan is de kymco bank klaar en zal ik zo snel als ik kan een testbank opzoeken. Waarschijnlijk zal dit bij rolf en lucas gebeuren.
ik houd jullie op de hoogte :*
edit// me kappen liggen bij de spuiter...
zo...... update
kappen heb ik nu al een weekje thuis, maar nog niet echt tijd gehad om alles netjes inelkaar te zetten.
hier een duidelijke foto van de kleur.
en een tefeloon foto van de kymco met wat kapjes
ook heb ik vrijdag bij me draaier/lasser een achterveer gemaakt van RVS, dit is erg netjes geworden.
hier is goed tezien in welke stand de veer staat (en dit niet al te makkelijk maken was. Ook de slick gemonteerd, die een stuk mooier staat dan op een 13''.
ruimte die erover is (Ja er kan nog een hoop staal vanaf )
samen met gid zijn zipje
Ook zijn de eerste meters een feit geworden, helaas reed ik met enkel een trommelrem voor en kon ik niet echt heel erg hard rijden, maar hij rijd iig.
Ik hoop snel richting rolf en lucas te gaan om eens het mogelijke uit het blokje te halen.
Even wat foto's gemaakt met alle kappen, incl. nieuwe side skurts :W
verder heb ik tot nu toe weinig nieuws, buiten dat het draait en ik nog totaal geen tijd heb gehad om hem uberhoud op toeren te zetten.
Momenteel wou die 14.7k draaien, dit is natuurlijk wat veel. Koppel is ook nog niet echt te merken.
tijd zat
foto's
verder is de afspraak voor banken al gemaakt en het achterrekje is onderweg
jullie horen van me....
Zoals rolf al zegt is het vermogen redelijk aanwezig.
er zijn nog wel dingen die ik wil proberen, maar das voor latere zorg.
Nu eerst de scooter helemaal compleet maken voor SBO.
Goodridge remleiding is ook binnen :W
even wat foto´s van zondag:
samen met gid zijn zip op de aanhanger:
kymco GOED vast gezet
lekker veel viezigheid en een zeer ontlakte bocht 8P
en ook me tailpijp is erg verkleurd
irritanten rolf
de uiteindelijke grafiek:
weekendje meppel :W
zaterdag was echt super !! alles liep lekker door, geen wacht rijen en de scooter liep erg goed.
Helaas geen tijdsmeting die dag.
Zondag begon het goed alleen ging de scooter steeds meer toeren draaien, na 2 keer rollen te hebben vervangen was het nog niet echt weg.
snelste tijd die ik gereden heb is 7.6 sec. met een reactie van 0.08 :w
al met al zeer veel plezier gehad met iedereen en in het byzonder Erik de Wit de held van zaterdag nacht
even wat foto's gepikt van sommige mensen:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/toff.JPG[/ir]
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/2.JPG[/ir]
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/rollin'%201.JPG[/ir]
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/rollin'%202.JPG[/ir]
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/vs%20dj%201.JPG[/ir]
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/vs%20dj%202.JPG[/ir]
:*
tot nader bericht
Last edited: