is zo een torque driver het echt waard? Die van malossi bijvoorbeeld is best prijzig.Sport vario ja, maar malossi is eigenlijk te duur voor wat het doet.
Rij zelf met een powerone vario van rond de 40 euro en die doet precies het zelfde als de malossi van 70 eur0
Bij de powerone krijg je er zelf 3 sets rollen erbij van een redelijke kwaliteit. (normaal betaal je voor 1 setje al ongeveer 7 euro)
Zoals ik in een andere topic al zei heb je een 1000RPM drukveer nodig, die originele is te slap.
En als je optrekken vanuit stilstand niet best is de 1000RPM trekveren.
Rollen 7 gram zit je redelijk goed.
Rij zelf met 6,5 gram met een 63cc .
Torque driver helpt ook nog wel wat.
Ik heb ook nog ergens een motoforce vario liggen die ik nog een keer wil testen
En de naraku High speed vario v.2
Hij gaat nu 62 op de tellerEen sportvario levert niet heel veel op. Hoe hard gaat hij nu?
Zitten er nog begrenzers in? Want dat is amper 55 gps...Hij gaat nu 62 op de teller
Ik heb nu nog de originele drukveer erin zitten. Ik zat zelf te denken aan de witte drukveer van malossi.Hmm, dat zou ik al niet echt vertrouwen. Maar check ook zeker even de v-snaar. Een versleten snaar kost je zo 10 km/h. En wat voor drukveer zit erin?
Die heb ik toevallig gisteren besteld. Ga binnenkort nieuwe vsnaar, witte malossi trekveertjes en malossi multivar erop uit proberen. De multivar komt met n witte drukveer, zou dat beter zijn? En wat aan mn koppeling zou ik moeten checken?Iets sterkere trekveren kunnen helpen, bijv Malossi wit. En check ook meteen je koppeling even.
Een sportvario levert niet heel veel op. Hoe hard gaat hij nu?
Heb candaag
is zo een torque driver het echt waard? Die van malossi bijvoorbeeld is best prijzig.
Wat verwacht je er zelf van? Hij loopt er wel veel constanter mee.. En optrekken loopt ook beter door..
Bij de standaard vario had ik steeds hangers.(dooie punten waar op die niet verder wilde). liep niet goed door. Alleen al een reden om nooit voor die originele Chinese vario te gaan.
En snelheid, daar verwacht ik eigenlijk niet veel van.
Je hebt de sport varios die voornamelijk de optrek aanzienlijk verbeteren.
En je hebt ook sport varios die je ook waarschijnlijk meer topsnelheid geven, maar dan moet je voor de naraku
ja, dat kan heel goed. maar dan ben je al héél ver heen.. goed dat je dat aanpakt.Ik heb nu nog de originele drukveer erin zitten. Ik zat zelf te denken aan de witte drukveer van malossi.
Over de vsnaar gesproken, als ik met 2 personen op de scooter, vertrek vanuit stilstand, piept er iets en komt ie op het moment niet vooruit. Wist nooit zeker wat t was maar zou dat een versleten vsnaar kunnen zijn?
Dat jij problemen hebt met de originele vario verbaast me niet. Maar ik heb er prima mee gereden. En ik heb ook sportvario's getest, dus ik weet het effect daarvan. In de afgelopen 10 jaar heb ik wel het een en ander gedaan met gy6.