krijg m maar niet afgesteld...

Ice project

Well-Known Member
hallo

ik ben bezig met de afstelling van de carb. van een aerox.

set up:

21mm dell'ortho black edition
doppler s7r Alu 70cc
bidalot c20
malossi koppeling/koppelingshuis
malossi vario
dichte filter van doppler

het probleem is dat ik m niet afgesteld krijg. vario en koppeling is allemaal goed afgesteld maar t is puur de carb.

in de winter reed ik met een powerfilter en toen trok ie gewoon autowheelies en hield niet in in t begin.
naarmate t lekkerder weer begon te worden begon tie in t begin in te houden tot de 15 ong. en dan schoot ie weg.

nu heb ik een dichte filter van doppler eringezet en ben begonnen met afstellen.
met powerfilter zat er sproeier 94 in. nu met deze filter zit ik al aan de 60 maar hij houd nog steeds in. en met 55 is t t zelfde als met 60 en t zelfde ook met 62 en 64... wat zou t probleem kunnen zijn? zou t misschien met valse lucht te maken hebben??

alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

ik zou om te beginnen eens met een grotere sproeier gaan werken want 64 is een beetje klein voor een 70cc cilindertje. Heb je ook al eens naar je pakkingen gekeken.

Zijn ook naar de pakkingen van je cilinder, spruitstuk e.d. of probeer eht volgende...laat ej scooter stationair lopen en spuit, terwijl die loopt, iets brandbaars, wd40 odi..op de rand van je cilinder/carter, kop,cilinder en spruitstuk..wanneer die harder stationair gaat draaien trekt die ergens valse lucht.
mvg.

Zijn ook naar de pakkingen van je cilinder, spruitstuk e.d. of probeer eht volgende...laat ej scooter stationair lopen en spuit, terwijl die loopt, iets brandbaars, wd40 odi..op de rand van je cilinder/carter, kop,cilinder en spruitstuk..wanneer die harder stationair gaat draaien trekt die ergens valse lucht.
mvg.

met iets brandbaars gaat die altijd harder stationair lopen, daar kun je niet uithalen of die valse lucht trekt

dan moet je dus juist hoger kwa maat sproeier

lijkt me sterk als ik hoger ga dan 66 kom je niet eens van je plek af dan kom je met half gas misschien een half metertje verder en dan blijt ie maar stotteren... volgas klinkt ie helemaaal als een 4 takt..

maar dat met die wd-40 gaat dat wel helpen? voor zover ik weet is wd-40 een soort van kruipolie dus zou t me niks verbazen als ie harder stationair gaat lopen..

lijkt me sterk als ik hoger ga dan 66 kom je niet eens van je plek af dan kom je met half gas misschien een half metertje verder en dan blijt ie maar stotteren... volgas klinkt ie helemaaal als een 4 takt..

maar dat met die wd-40 gaat dat wel helpen? voor zover ik weet is wd-40 een soort van kruipolie dus zou t me niks verbazen als ie harder stationair gaat lopen..

lees dan is wat hij zegt. spuit de wd40 op de buitenkant van je spruitstuk naden en de rand van je cil kop en onder waar die op je carter aansluit dan mag er niks verander aan de stationaire loop gebeurd dit wel trekt je scooter valse lucht, dan zuigt die nammelijk de wd 40 aan en gaat die wat harder lopen omdat die op dat moment een iets grotere ontbranding krijgt:).
snap je het nu?

Zet maar eens een aansteker voor je bus met WD-40 , en dan op het magische knopje drukken. ;)

lees dan is wat hij zegt. spuit de wd40 op de buitenkant van je spruitstuk naden en de rand van je cil kop en onder waar die op je carter aansluit dan mag er niks verander aan de stationaire loop gebeurd dit wel trekt je scooter valse lucht, dan zuigt die nammelijk de wd 40 aan en gaat die wat harder lopen omdat die op dat moment een iets grotere ontbranding krijgt:).
snap je het nu?

ja kijk dat snap ik wel uiteraard ik legde t hiervoor niet zo goed uit. wd-40 is tog ook bedoeld om iets wat vast geroest zit bijv los te krijgen het gaat er zeg maar tussen kruipen.. dan kan t tog alsnog door een pakking heen gaan of kan dat niet? als t niet zo is hoe ik t beweer dan hoor ik t graag;)

ja kijk dat snap ik wel uiteraard ik legde t hiervoor niet zo goed uit. wd-40 is tog ook bedoeld om iets wat vast geroest zit bijv los te krijgen het gaat er zeg maar tussen kruipen.. dan kan t tog alsnog door een pakking heen gaan of kan dat niet? als t niet zo is hoe ik t beweer dan hoor ik t graag;)

Waar dient een pakking voor denk je ?

Back