krijg hem maar niet afgesteld :S

Edwino

black sr
Hallo, ik krijg mijn sr maar niet afgesteld, ik zal eerst mijn setup vermelden:

Top Performance Due Plus
Gianelli Shot
21mm carb DO
standaard filter+paar extra gaten
malossi multivar
Hebo verstelbare koppeling
malossi vl14

hij blijft maar slecht lopen dit heb ik geprobeert:
sproeier 90= bwoooaaap
sproeier 92= stottert iets (loopt het best vergeleken met de rest)
sproeier 94= stottert nog harder dan sproeier 92

hij stottert volgas, halfgas niet dus lijkt me niet aan de gasnaald te liggen
ik had er eerst een e14 powerfilter op, maar dit stotterde ook met verschillende sproeiers

alvast bedankt voor de hulp :)
 
Advertisement - register to remove this

met sproeier 88 stottertje hij nog iets, toen heb ik 85 erin gedraait maar hiermee stotterde die als een gek en kwam niet boven de 80@aprilia teller.
ik heb hem volgas uitgezet en de bougi gecheckt maar daar zag je nix aan, hij was nog gewoon droog
zal 86 precies goed zijn, of zal 1 maat niet veel uitmaken?

/edit
als ik hem een tijdje laat stationair draaien met sproeier 88 en vlam dan weg, dan trekt hij wel in 1x door, maar als hij warmer wordt, begint hij weer te stotteren

/edit2
met 85 stotterde hij heel erg, nu heb ik de bougi schoongemaakt en nu vlamt hij heerlijk :D
 
Last edited:
ok me carb is nu goed afgesteld alleen heeft hij nog geen power tot de 10km ongeveer.
ik dacht dus ik zet even mij hebo verstelbare koppeling wat strakker.
ik dat ding eraf halen, btje gekeken en toen zag ik dat ie al op z'n strakst stond.
Bestaan er nog sterkere trekveren dan zwart voor hebo verstelbaar?

alvast bedankt
 
Dennis.H said:
probeer dan eens een gele van malossi. wie weet pakt het goed uit:)

kheb ook de gele, maar daar zou ik ut niet zoeke, als je slapste veertjes voor hebo koppeling hebt, zou ik er strakkere inzette.
en wat bdoel je precies met de eerste 10km heeft ie geen power?
trekt ie dan heel langzaam, of stottert ie dan nog ofzo?
 
zoals boyd al zegt
er zitten nu zwarte trekveren in @ strakste stand

/edit
hij maakt gwoon geen toeren als ik wegrij, dit betekend toch dat hij de koppeling te vroeg aangrijpt?
 
Last edited:
Xraycer said:
Jup, drukveer te zwaar.
Ik zou een gele proberen.

laat de rode drukveer maar eens eerst zitte en probeer misschien 3.6 gram rollen ofzo, of misschien heb je un te lange vsnaar, had ik toen last van dat ie ook de eerst 10 km heel erg traag op gang komt en dan en vandoor schiet, toen un kortere snaar erin gezet en toen maakte ie meteen over ut hele gebied meer toeren

gaat je snaar er zonder je koppeling in te drukke makkelijk over de vario heen, of moet je eerst je koppeling in drukke?
 
Scarrie said:
laat de rode drukveer maar eens eerst zitte en probeer misschien 3.6 gram rollen ofzo, of misschien heb je un te lange vsnaar, had ik toen last van dat ie ook de eerst 10 km heel erg traag op gang komt en dan en vandoor schiet, toen un kortere snaar erin gezet en toen maakte ie meteen over ut hele gebied meer toeren

gaat je snaar er zonder je koppeling in te drukke makkelijk over de vario heen, of moet je eerst je koppeling in drukke?
ik moet eerst m'n vario eraf halen, anders krijg ik m'n snaar er helemaal niet vanaf, volgens mij zit de snaar strak zat.
ik heb die gele drukveer geprobeert maar het wordt volgens mij alleen maar minder, hij is ook minder fel in de gasherneming

/edit
ik krijg m'n hele koppeling er niet vanaf zonder m'n vario ervanaf te halen :p

/edit2
hij maakt gewoonweg geen toeren bij het optrekken, dit betekend toch dat hij de koppeling te vroeg aangrijpt?
 
Last edited:
maak btw eerst die gaten in het luchtfitler eens dicht..

verder zou je het met een gele veer wel moeten kunnen doen ,niet altijd maar is het waard om te proberen , je moet alleen met een andere veer ook anders afstellen.

de drukveer heeft veel invloed op de trekveren , hoe zwaarder in drukveer hoe moeilijker het word je koppeling af te stellen meestal
 
ja ik heb die gele drukveer erin, maar het is eigenlijk alleen maar slechter geworden, hij is minder fel met de gasherneming en trekt nog slechter weg.
er zitten nu zwarte trekveren in maar volgens mij zijn dat geen speciale veren voor een hebo verstelbare koppeling.
Nu hebben ik even rondgekeken op internet en nu zag ik dat de rode trekveren de strakste waren voor hebo verstelbaar.
Dus nu zal ik ff kamaraad vragen of hij zo'n setje mee wil brengen van scootparts. :)
maar toch bedankt voor alle reacties, ik laat weer van me horen als ze erin zitten.

gr.
Edwino

/edit
waarom gaten in m'n luchtfilter dichtmaken? carburateur is perfecht afgesteld, of bedoel je dit ivm troep/ modder?
 
Back
Top