krijg hem niet afgesteld

pj-tuning

Well-Known Member
hoi,

heb een hebo vario gekocht voor devolgende setup: mina horizontaal ac 50cc, leovince touring, orri koppeling/carbu/... in koppeling zit een roze drukveer en weet niet meer welke trekveertjes.

nu rijd mijn scooter perfect tot ik hebo vario stak. een fataal dood punt op 25km/h en duurt imens lang om op top (normaal 70km/h) te komen en heb maar 63 gehaald. ik heb zware gewichten, medium en lichte gewichten getest. ook al deze heb ik gemengd. altijd diezelfde dip veranderde absoluut niets.

iemand een idee wat ik nog kan proberen?

mvg peter
 
Advertisement - register to remove this

varioring is er al lang uit ;)

wat kan ik aan koppeling nakijken? sterkere/slappere drukveer?
ik zou eigenlijk niet weten wat sterker of slapper is en bruikbaar op mijn setup dan die roze die gewoon PERFECT was met orri vario
 
Hij heeft t ook niet over de vario ring, maar bij een vario krijg je allemaal stelringetjes, omdat je nieuwe vario bv. 4mm minder dik is dan je std vario.

Dan krijg je er dus een ringetje bij van 4mm, zodat alles weer goed zit ;)

Edit: oeps, toch niet helemaal goed gelezen :rolleyes:
 
blijkbaar heb je iets verkeerd gemonteerd/ afgestelt zodat de riem niet normaal meer wil overschakelen op de variateur. Hoeveel gram gewichten heb je getest? Kan je variateur makkelijk open en dicht? Is de drukveer niet veel te strak?

greetz
 
Als ik jou was zou ik eerst eens een fatsoenlijke drukveer erin zetten. Daarna moet je waarschijnlijk wat testen met rollen en zal je probleem verholpen zijn.
Wat betreft de drukveer: neem een malossi kleur blauw, die is sterk genoeg!
 
Als ik jou was zou ik eerst eens een fatsoenlijke drukveer erin zetten. Daarna moet je waarschijnlijk wat testen met rollen en zal je probleem verholpen zijn.
Wat betreft de drukveer: neem een malossi kleur blauw, die is sterk genoeg!

LOL!

er bestaat geen blauwe veer voor minarelli :p

probeer eens een gele Malossi veer , de Hebo vario heeft de eigenschap om na zo'n 50/55 wat minder toeren te gaan draaien met een te lichte drukveer.

een roze veer is waarschijnlijk een T.P. veer en die zijn super slap ..
 
ok, maareu ik heb hier nog wel een blauwe polini veer voor minarelli liggen hoor die bij men speedcontrol stak ;)

en het kan inderdaad goed zijn dat de roze superslap is. zal ik eens vervangen dan. ik heb alleen geen dip op 50-55 maar op 25 (moment dat vario open moet gaan)
 
de vario werkt al vanaf dat jij gas geeft , de ene vario reageert ook anders dan een andere , bij de ene vario moet je koppeling veel strakker staan dan bij de andere , en rond de 25 km/h zal de koppeling wel aan aangegrepen hebben en zit het m dus in de vario/poelies.

een Hebo vario is niet altijd even makkelijk af te stellen ,vaak zit er wat schommeling in het toerental , dit moet je opvangen met drukveren , rollen , v-snaar , plek van de shim etc.
 
Back
Top