Ik krijg me scooter maar niet goed...

Realtjuh

Pro Race Fox
Hallo... ik heb een beta ark AC met een yasuni R... ik probeer van alles maar ik krijg dat ding maar niet sneller dan 70/75 heeft iemand misschien tips voor mij? ik heb rollen 3.7 gram (te veel toeren) 4.7 gram (redelijk goed rijd hij ronde 75) 5.6 gram (ook redlijk rijd hij rond de 70/75) dus ik weet echt niet wat ik moet doen...
ik hoop dat iemand mij het kan vertellen.. of kun je met yasuni R en de rest std niet harder dan 75? :S wat me heel stug lijkt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

NRG_AeroX said:
mjah ok maar aerox is op zich ook een vrij zware scooter grote radiateur best dik stevig frame, veel koelvloeistof...

en t was met voor de rest alles standaard, alleen afgesteld dan...

aerox loopt std onbegresnd ongeveer 80/85 @ teller , met andere pijp zoals R zou je ongeveer 100/105 moeten halen
 
Betaarksgravo said:
Hey, ik zou eerst eens beginnen met een andere vario...mallossi ofzo. ( neem a.u.b. geen polini/hebo...die dippen heel snel in bij 50CC scooters ) malossi is goed...en eventueel kan je je cilinder laten tunen bij een dealer ofzo...die freest dan je in/uitlaatpoorten uit want die standaard cilinders zijn heel slecht afgewerkt...en misschien toch eens aan een andere uitlaat denken ( Gianelli SHOT )??
Jong wat jij me hier allemaal klaar speelt is wel echt te erg voor woorden. Met een standaard vario moet je yasuni r prima kunnen afstellen, gewoon ff de tijd voor nemen. Misschien is een andere vario wel makkelijker afstellen, maar dan is hebo zeker geen slechte vario ik vind hem zelfs beter als de malossi (slijtvaster, ja uit eigen ervaring). Daarbij hoef je je standaard cilinder echt niet af te werken want dat is deze al, waarom denk je in godsnaam dat een nieuwe standaard cilinder 180 euro kost, niet omdat ie brol is afgewerkt. Daarbij is een Shot vergelijkbaar met een Yasuni R en zul je als beiden goed zijn afgesteld weinig verschil merken.
Dus hou in het vervolg die loze replys voor je want met dit soort replys help je die jongen echt niet.
 
melf #50 said:
aerox loopt std onbegresnd ongeveer 80/85 @ teller , met andere pijp zoals R zou je ongeveer 100/105 moeten halen

Mjah als die begrenser nog in de demper sit dan zou het kunnen maar k denk dat 100/105 zittend wel wat hard is, denk dat je teller dan wel wat zal afwijken ofzow mijnes week toen iig niet af want k reed op mn pa's auto teller ook 90 ...

Maar opzich had ik ook wel een bijzondere afstelling want het reed het beste
met 2.7 gram rolletjes.. en trok goed op ga nou niet zeggen dat 2,7 te licht
zal zijn geweest want hij maakte absoluut geen overtoeren en trok hem in 1 stuk naar de 85/90...
 
NRG_AeroX said:
Mjah als die begrenser nog in de demper sit dan zou het kunnen maar k denk dat 100/105 zittend wel wat hard is, denk dat je teller dan wel wat zal afwijken ofzow mijnes week toen iig niet af want k reed op mn pa's auto teller ook 90 ...

Maar opzich had ik ook wel een bijzondere afstelling want het reed het beste
met 2.7 gram rolletjes.. en trok goed op ga nou niet zeggen dat 2,7 te licht
zal zijn geweest want hij maakte absoluut geen overtoeren en trok hem in 1 stuk naar de 85/90...



mja , ik heb het over de ori teller van aerox 99...

met Bidalot S2 ,samba50 en meerdere uitlaatjes liep ie vlot 110 @ teller
en allemaal met std vario etc. en niet de ene keer wel de andere niet maar liep altijd zo mooi. en heb er meer klaargemaakt die zo snel liepen.

bij 100 km @ aerox 99 teller wijkt ie ongeveer 10km af , bij 110 zal dat iets meer zijn. maar ik praat liever over @ teller van de scooter zelf omdat die hetzelfde zijn..

onder de 3,5 gram ben ik nog nooit gekomen met std aandrijving...
 
Slidon said:
welke dan?? dan doe ik iig iets goed fout met m'n lc ark en yasuni R


heb een keer 1 gehad die zo naar de 95 heen tufde en ook nog rapjes , met het eerste type uitlaat. maar de meeste arkjes liepen std onbegresnd al 85 90 , zowel ac als lc
 
Custom beta said:
110 met orri cilinder kan dus echt niet ...
mss op je teller ofzo maar echte km,s dus NOOIT
mijn Beta met yasuni r en 17,5 liep 95km/h en perfect afgesteld
Melf heeft het toch ook over de standaard teller van de scooter, hij zegt er zelfs bij dat hij idd afwijkt.
 
Back
Top