Ik krijg me scooter maar niet goed...

Realtjuh

Pro Race Fox
Hallo... ik heb een beta ark AC met een yasuni R... ik probeer van alles maar ik krijg dat ding maar niet sneller dan 70/75 heeft iemand misschien tips voor mij? ik heb rollen 3.7 gram (te veel toeren) 4.7 gram (redelijk goed rijd hij ronde 75) 5.6 gram (ook redlijk rijd hij rond de 70/75) dus ik weet echt niet wat ik moet doen...
ik hoop dat iemand mij het kan vertellen.. of kun je met yasuni R en de rest std niet harder dan 75? :S wat me heel stug lijkt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

tsja...

Hey, ik zou eerst eens beginnen met een andere vario...mallossi ofzo. ( neem a.u.b. geen polini/hebo...die dippen heel snel in bij 50CC scooters ) malossi is goed...en eventueel kan je je cilinder laten tunen bij een dealer ofzo...die freest dan je in/uitlaatpoorten uit want die standaard cilinders zijn heel slecht afgewerkt...en misschien toch eens aan een andere uitlaat denken ( Gianelli SHOT )??
 
Realtjuh said:
Luchtfilter begrenser eruit, prop uit uitlaat en vario ring eruit... dus ik vind het echt vaag :S


in het luchtfilter zit geen begrenzer... als je die eruit haalt word het alleen maar moeilijker afstellen , wat voro sproeier heb je er btw in?

heb je alle 2 begrenzers uit de pijp gehaald?

en wat voor drukveer , vario etc. heb je?
 
dus ik meot het luchtfilter begrenzer er weer in zetten?!
kheb sproeier maar 86
malossi gele drukveer
trekveertjes weet ik zo niet
kheb nu 3x 3.7gr en 3x 5.6 gram erin en hij rijd 75
en kheb een standaard vario...

ps: toen ik de uitlaat erop zette.. heb ik geen ring bij de aansluiten van de uitlaat op de cilinder gezien... die zat er ook niet bij.. maar waar zit die andere begrenzer in de uitlaat dan?!
 
Last edited:
Bij mijn yasuni r zat standaard een soor ring in redelijk diep die moest je r uit tikken anders reed je net zo goed als met standaard uitlaat... en die yasuni is nu een jaar oud dus ga er vanuit dat mijnes niet de enige was met ring..
 
in de demper zit ook nog een begrenzer..

ik vind 86 al vrij klein met de prop eruit , zet er maar 76/78 in met prop erin , dan kun je ook beter horen wat de scooter doet..
 
re

Betaarksgravo said:
Hey, ik zou eerst eens beginnen met een andere vario...mallossi ofzo. ( neem a.u.b. geen polini/hebo...die dippen heel snel in bij 50CC scooters ) malossi is goed...en eventueel kan je je cilinder laten tunen bij een dealer ofzo...die freest dan je in/uitlaatpoorten uit want die standaard cilinders zijn heel slecht afgewerkt...en misschien toch eens aan een andere uitlaat denken ( Gianelli SHOT )??

je kan zeker wel een hebo vario nemen, dippen helemaal niet snel bij 50cc scooters
 
mjah ok maar aerox is op zich ook een vrij zware scooter grote radiateur best dik stevig frame, veel koelvloeistof...

en t was met voor de rest alles standaard, alleen afgesteld dan...
 
Hey, ik zou eerst eens beginnen met een andere vario...mallossi ofzo. ( neem a.u.b. geen polini/hebo...die dippen heel snel in bij 50CC scooters ) malossi is goed...en eventueel kan je je cilinder laten tunen bij een dealer ofzo...die freest dan je in/uitlaatpoorten uit want die standaard cilinders zijn heel slecht afgewerkt...en misschien toch eens aan een andere uitlaat denken ( Gianelli SHOT )??

ten 1e een standaard cilinder is helenmaal niet zo slecht en het afwerken hiervan zal weinig vermogen winst opleveren
ten 2e zowel polini als hebo varios kunnen heel goed lopen waarom zou malossi altijd beter zijn
ten 3e een yasuni r is een van de beste uitlaten voor een standaart cilinder en een shot zal vrijwel de zelfde prestaties geven! er is dus geen enkele reden om een shot te halen!

jij weet kortom denk ik niet zo goed waar je over praat:)

ontoppic: een andere vario zal voor een beter toerenverloop zorgen en is dus aan te raden maar dit is waarschijnlijk niet de oorzaak van je lage snelheid. waarschijnlijk heeft het dus gewoon met je afsteling te maken
 
De begrenzers van Yasuni uitlaat zitten bij het begin dus waar je m vastmaakt op de cilinder zit een buisje in waardoor het gat veel kleiner wordt en in de demper dus die schroefjes achterop de demper losdraaien dan heb omhulsel van de demper eraf dan zit er glaswol dat eraf (kun je beter met handschroenen ofzo doen prikt enorm) dan zie je daar zo'n buisje zitten met allemaal kleine sneetjes erin (6 ofzo)
 
Back
Top