De agent moet jouw mistens om legitimatie hebben gevraagt, of hij moet jouw op wat voor manier dan ook kunne indentificeren. Maar niet doormiddel van de naam van een vriend die doorgegeven is. Als je een hekel hebt aan iemand met dezelfde scooter zou je zijn naam op kunne geven.
Qua boete zit je save. Als ik die gast was zou ik een klacht indienen tegen om het feit dat de agenten hem gechanteerd hebben. Zelfs een agent heeft het recht niet om je te bedreigen. In theorie is het hetzelfde als hij tegen de jonge zegt, je zegt nu die naam of ik pomp je vol op je schedel.
Veel agenten nemen jonge mannetjes op de bluf. Zelf ben ik een keer gezien door een agent, ik reed:
A. op een weg waar ik niet mogt rijden
B. haalde ik met ongeveer 120 km/u een vrachtwagen in over een doorgetrokke streep (hihihi)
Vervolgens werd in een weekend aangehouden voor rijden onder invloed, blazen e.d. heel de mik mak. Zondagavond belt de agent naar me huis, ja ik zag in de computer het kenteken van je scooter staan, en nou heb ik jouw ook gezien, je krijgt 2 boetes. En je moet met je scooter naar het bureau komen.
Toen heb ik het nummer van die agent na laten trekke. Zelfde avond opgebeld en gezegt: (niet precies zoals dit, maar ff in het kort)
A. U kan me niet hebben zien rijden, ik ben daar nooit geweest.
B. Hoe weet u dat ik het was.
Toen zei die ja ik heb je kenteken: bla bla bla en als klap op de vuurpijl gaf zei die dat hij me een stopteken had gegeven maar ik dat genegeerd had.
Toen zei ik, nou dan heb ik een helemaal simpele vraag voor u, wat voor kleur had de scooter toen.
Vervolgens bleef het stil, en zei die, ja denk je dat ik dat niet weet. Ik zeg: Nou?
Vervolgens deed ie beroep op ze zwijgrecht en zei die dat ie nog wel van zich zou laten horen. Niet dus
M.a.w. gewoon vragen wat voor kleding je aan had, en wat voor helm e.d. Als je een boete krijg bezwaarschrift aantekenen. Dan word je boete cker geschrapt. En zet er in dat je het gewoon een ander was met hetzelfde merk scooter en dezelfde helm. En laat hun dan maar eens bewijzen dat jij het was, die vriend van je kan altijd zegge, dat hij het niet zeker wist.
Geen zorgen maken.