Krijg ik een boete?

DeJongh

Well-Known Member
Vannacht zijn een vriend en ik even wezen toeren ('s avond is de weg lekker leeg en kun je even lekker doorrijden). Toen leek het ons wel even grappig om over een weg te rijden die alleen voor auto's bedoeld is omdat daar zo'n bord staat "u rijd te hard" en dat wouden we even laten branden.

Nuja, je raad het wel. Daar was oom agent terwijl we met ongeveer 80 à 90 km per uur reden. Ik had het geluk om weg te komen, maar die vriend was de pineut. Hij werd aan de kant gezet en moest zijn gegevens geven. Ook vroegen ze aan hem mijn naam en die heeft hij maar gegeven omdat ze dreigde zijn telefoon en scooter in te nemen. Dus toen heeft hij gezegd hoe ik heette en wat mijn gsm-nummer is en ook nog in welke wijk ik woon.

De agent zei tegen die vriend dat hij later nog met mij zou afrekenen en ik een boete zou krijgen voor geen achterlicht (is doorgebrand) en een boete voor dat ik op een autoweg reed.

Kunnen ze mij nu een boete geven, want ik kan gewoon zeggen dat ik het niet was en dat ik die vriend helemaal niet ken en dat daarbij mijn achterlicht wel werkt en dat mijn scooter al een tijdje stilstaat?
 
Advertisement - register to remove this

Denk niet dat ze genoeg bewijs hebben, dan zal hij moeten getuigen, dat doet hij niet neem ik aan?


edit


En wat dan nog als ze je bellen, u reed op de verkeerde weg zonder achterlicht op een scooter. Wat ijlt u meneer, ik ben 22 en ik boek een subaru impreza.

Nou, dan kan hij je niets maken denk ik..
 
/me denkt zelfde als quad sjezer...
als ik zeg dat me broer altijd te hard rijd,krijgt ie ook geen boete..
zelfs al zou het politie bureau open zijn hier rond deze tijd en ik zou der heen gaan en zegge EEJ MIJN LICHT IS STUK OP MIJN SCOOTER... dan kijkt meneer agent me denk ik glazig aan en vraagt dus???

kortom een agent kan je niet zomaar een boete geven...
die vriend van je had ook over je gegevens kunnen liegen..
 
beetje naaierij van je vriend hoor... ik ben ook een keer aangehouden vanwege door rood rijden. En een vriend van mij reed op het laatste moment nog weg.

Gewoon gezegd dat ik hem niet kende en klaar.
 
als ze je een boete sturen moet je gewoon bezwaar maken... ze hebben geen poot om op te staan 8P
en die maat van je solliciteerd naar klappen denk ik :p
 
Ben t er niet helemaal mee eens...
Wouten hebben altijd meer recht dan een normale burger.
Als hun GEZIEN hebben dat jij te hard reed, ben je de ***, dan is het jou woord tegen zijn woord, en dat wint ie altijd.
Een wout hoeft in zo'n situatie geen fotomateriaal als bewijs te hebben. :|
Volgens mij moeten de wouten dan wel met zn 2en zijn, anders weet ik niet zeker of bovenstaande ook van kracht is. :henko:

Maar uiteraard...ik hoop t niet voor je :)
Probeer t de volgende keer met een flitspaal, nog leuker :p +ralf+
 
Aerox Jaguar said:
Ben t er niet helemaal mee eens...
Wouten hebben altijd meer recht dan een normale burger.
Als hun GEZIEN hebben dat jij te hard reed, ben je de ***, dan is het jou woord tegen zijn woord, en dat wint ie altijd.
Een wout hoeft in zo'n situatie geen fotomateriaal als bewijs te hebben. :|
Volgens mij moeten de wouten dan wel met zn 2en zijn, anders weet ik niet zeker of bovenstaande ook van kracht is. :henko:

Maar uiteraard...ik hoop t niet voor je :)
Probeer t de volgende keer met een flitspaal, nog leuker :p +ralf+
daarom.

Met lasergun, houden ze je ook niet altijd staande, en flitspaal al helemaal niet.

Dus denk dat je de pineut bent.
 
als ze je hebben gelasert ben je echt goed de lul...
als je 60 op roller gaat of met 60 gelasert word is wel een verschil in boete...

@ TS je meot gewoon alles ontkennen...
dan denkt de politie wel dat die vriend van je heeft gelogen en krijgt een boete voor belemmering van de wetgeving :p
 
Denk toch niet dat je er een boete voor krijgt.
Hoe willen ze bewijzen dat jij het was op de scooter?
Alsof er maar 2 scooters rond rijden bij jullie in de woonplaats.
Maak je achterlamp gewoon.
Mochten ze bij je aan de deur komen en vragen of je daar gisteren reed zeg je nee.
Willen ze je scooter zien, doet je achterlamp het ineens :p
Maar beetje stom dat je vriend je erbij genaait heeft.
Wat willen ze doen als ze hem zijn telefoon afpakken dan?
Iedereen in zijn telefoonlijst afzoeken waar bij staat hij reed met mij mee?
 
Aerox Jaguar said:
Ben t er niet helemaal mee eens...
Wouten hebben altijd meer recht dan een normale burger.
Als hun GEZIEN hebben dat jij te hard reed, ben je de ***, dan is het jou woord tegen zijn woord, en dat wint ie altijd.
Boete voor de snelheid kan hij sowieso niet krijgen, want de agent heeft zijn snelheid toch niet geklokt/gelaserd?
Verder denk ik dat je ook geen boete krijgt voor het rijden op de weg omdat het idd gewoon te ontkennen is en er iig geen bewijs is dat jij daar echt reed.
 
Zoals eerder gezegd (mits er 2 agenten aanwezig zijn) hebben ze geen tastbaar bewijs nodig, zij zijn bevoegd om gewoon te zeggen van : DAT heb ik gezien, zus en zo...maar nogmaals MITS ze samen zijn.

!!!Een agent heeft tog ook geen tastbaar bewijs als ie mij door rood ziet rijden, das precies hetzelfde!!!
Dan zegt ie: "Je reed door rood" , en ik zeg "Das niet waar", en dan zou ik geen boete krijgen.....zie ik niet zo zitten... :p
 
onthou altijd goed dat jeniet verplicht ben om een verklaring af te leggen en dat je recht heb op zwijgen zelfs als het over je eigen motieven gaat om ff lekker te crossen langs de flitsers of diversen

ik ben 1 keer geflitst met nitroglicerine in mn tank dat ik 120 reed
op A10 ring amsterdam ze kwamen mn scooter met het busje halen

ik moest voorkomen voor de rechter en uit het technisch onderzoek bleek dat hij maar 1.8 kw had wat in die tijd een boete was van 175 euro

ik heb ontkent dat ik daar ooit gereden heb ook al was ik het duidelijk
(met verzekeringsplaatje)

en ik heb uiteindelijk alleen de boete van het rijden op de snelweg hoeve te betalen omdat het technisch onderzoek niet bleek te kloppen met de snelheid waarmee ik geflitst was

daarmee duid ik dus op ontkennen ontkennen en ontkennen met een beetje geluk kom je er wel onderuit en met je zwijg recht kan je zoiezo vrienden eronderuit laten komen tenzij je ze wil naaien :p
 
Ik denk niet dat je ene prent krijgt.
Dit vanwege het feit dat ze je niet staande hebben weten te houden.

Ook is er GEEN bewijs dat jij daar was, tenzei je geflitst ben OF ze hebben je plaatje.

Ik dnek dat je er niets van hoord, en anders kan je altijd nog een bezwaarschrift aantekenen, ik zou alleen niet weten op welke gronden, je was immers fout.
 
Bij mijn pa is het wel zo, hij is bij 30km. te hard nu al zijn autorijbewijs kwijt.
Ivm. te hard rijden herhalend.
Maar ook al wordt ie met 60km. te hard geflitst is ie em niet kwijt.
Omdat ze niet kunnen bewijzen dat mijn pa reed, kon net zo goed iemand anders zijn.
En dat kun jij natuurlijk helemaal zeggen, als je zegt er rijden zo vaak lui op mijn scooter en ik ben daar nooit geweest, misschien zat er toen iemand anders op je scoot.
Moet je natuurlijk wel met je kameraad afspreken dat ie zegt o, ik dacht dat hij het was omdat ik zijn scooter zag.
Dan kunnen ze echt nix maken hoor...
 
Ok dus ze zouden mij dus ook een boete kunnen geven?

Komen er 2 agentjes naar me huis , ja jongeman jij reed gister avond met je fiets weg zonder licht , wij hebben het beide gezien , rechtzaak beginne , gvd kwas er geeneens , ja maar de agenten hebben het beide gezien.

Nah zo kan het niet ( niet dat het zo gebeurd maar stel ) ze kunnen gewoon niet bewijzen dat jij daar reed , twas zelfs donker
 
De agent moet jouw mistens om legitimatie hebben gevraagt, of hij moet jouw op wat voor manier dan ook kunne indentificeren. Maar niet doormiddel van de naam van een vriend die doorgegeven is. Als je een hekel hebt aan iemand met dezelfde scooter zou je zijn naam op kunne geven.

Qua boete zit je save. Als ik die gast was zou ik een klacht indienen tegen om het feit dat de agenten hem gechanteerd hebben. Zelfs een agent heeft het recht niet om je te bedreigen. In theorie is het hetzelfde als hij tegen de jonge zegt, je zegt nu die naam of ik pomp je vol op je schedel.

Veel agenten nemen jonge mannetjes op de bluf. Zelf ben ik een keer gezien door een agent, ik reed:

A. op een weg waar ik niet mogt rijden
B. haalde ik met ongeveer 120 km/u een vrachtwagen in over een doorgetrokke streep (hihihi)

Vervolgens werd in een weekend aangehouden voor rijden onder invloed, blazen e.d. heel de mik mak. Zondagavond belt de agent naar me huis, ja ik zag in de computer het kenteken van je scooter staan, en nou heb ik jouw ook gezien, je krijgt 2 boetes. En je moet met je scooter naar het bureau komen.

Toen heb ik het nummer van die agent na laten trekke. Zelfde avond opgebeld en gezegt: (niet precies zoals dit, maar ff in het kort)

A. U kan me niet hebben zien rijden, ik ben daar nooit geweest.
B. Hoe weet u dat ik het was.

Toen zei die ja ik heb je kenteken: bla bla bla en als klap op de vuurpijl gaf zei die dat hij me een stopteken had gegeven maar ik dat genegeerd had.

Toen zei ik, nou dan heb ik een helemaal simpele vraag voor u, wat voor kleur had de scooter toen.

Vervolgens bleef het stil, en zei die, ja denk je dat ik dat niet weet. Ik zeg: Nou?
Vervolgens deed ie beroep op ze zwijgrecht en zei die dat ie nog wel van zich zou laten horen. Niet dus :)

M.a.w. gewoon vragen wat voor kleding je aan had, en wat voor helm e.d. Als je een boete krijg bezwaarschrift aantekenen. Dan word je boete cker geschrapt. En zet er in dat je het gewoon een ander was met hetzelfde merk scooter en dezelfde helm. En laat hun dan maar eens bewijzen dat jij het was, die vriend van je kan altijd zegge, dat hij het niet zeker wist.

Geen zorgen maken.
 
Quad Sjezer said:
Denk niet dat ze genoeg bewijs hebben, dan zal hij moeten getuigen, dat doet hij niet neem ik aan?


edit


En wat dan nog als ze je bellen, u reed op de verkeerde weg zonder achterlicht op een scooter. Wat ijlt u meneer, ik ben 22 en ik boek een subaru impreza.

Nou, dan kan hij je niets maken denk ik..


of je laat je vader opnemen :X:X
man waar heeft u het over ik heb al kinderen en me zoon is allang het huis uit :p
alleen heb je wel weer kans dat dat maatje dna weer de lul is voor valse naam etc. opgeven :rolleyes:
 
1. ik zou die '' kameraad '' van je klappen geven.
2. ik zou wachten en hopen dat de politie je opbelt of langs komt

indien 2 van toepassing is:

zou ik vragen wat voor schoenen,helm,kleding en kleur scooter je had etc..

als hij geen antwoord kan geven dan is het zogoed als overduidelijk dat hij geen enkel bewijs heeft dat jij het was...(zoals Blom het zegt :))

kort samen gevat, die agent maakt geen kans.. als mijn pa zou opnemen zou mijn vader de agent juist beboeten omdat hij het lef heeft om naar huis te komen/bellen en zijn tijd te verspillen (mijn pa heeft altijd druk ;) en hij heeft hekel aan dit soort gedoe.. hij weet wel wat hij moet doen :p )
 
Zoiets laat je tog niet door je pa oplossen :S We zijn inmiddels wel wat ouder dan 12 hoop ik....

Ontopic --> Al dat gespeculeer heeft tog geen nut, ik zou zeggen: wacht het lekker af, 85% kans dat je geen boete krijgt. En die maat van je is niet liev :p
 
Back
Top