Kortsluiting

UndercoverNL

Active Member
Een goedenavond,
Ben ik weer, ik blijf bezig, maar deze keer gaat het om aerox nummero 1 met de roze top. Die heeft namelijk afgelopen week in de mist een kortsluiting gepakt, want zo werkt dat he, stortregen is geen probleem maar een beetje mist is de killer voor elke scooter met kabelboom waar niet alle aansluitingen van gebruikt zijn.

Nou zit het als volgt, ik stond stil met een kapotte zekering, toen heb ik er een nieuwe ingezet, maar begon de temperatuur sensor heel raar te doen en voelde het gewoon niet lekker allemaal, en ja hoor nog geen dag later weer de zekering er uit, en nu, als ik een nieuwe zekering er in doe fikt hij door zodra hij maar een klein beetje contact heeft met de ijertjes.

Het rare hier aan is dat ik mijn hele sleutel niet eens in het contract heb, laat staan er op.

Nou heb ik de boel even opengehaald en zie ik inderdaad dat er enkele kabels wat vies zijn, de ongebruikte kabel van de orginele teller bijvoorbeeld. Maar dat zou toch niet voor dat hij op contact staat al het probleem moeten zijn?

Iemand die mij kan uitleggen hoe je nou eigenlijk een kortsluiting op spoort en vooral hoe je het oplost, gewoon een kwartier met de feun er op of hoe zit dat precies?

En evt ook wat in dit geval het meest waarschijnlijk is
 
Advertisement - register to remove this

Ik trap af met:

En als je zekering al klapt zonder het contact, dan lijkt het mij dat er tussen accu en contactslot of in je contactslot al kortsluiting zit.
Eenvoudig begin is je contactslot afkoppelen en kijken wat er dan gebeurt met een nieuwe zekering.
 
Ik trap af met:

En als je zekering al klapt zonder het contact, dan lijkt het mij dat er tussen accu en contactslot of in je contactslot al kortsluiting zit.
Eenvoudig begin is je contactslot afkoppelen en kijken wat er dan gebeurt met een nieuwe zekering.
mm, ik zal daar morgen is naar kijken, alleen zag ik wel gister dat een kabeltje uit de connector van 4 van de ontsteking verbrand was, is me al eens eerder gebeurd, het is ook telkens datzelfde kabeltje. Inmiddels die vervangen en nu nog steeds ergens kortsluiting.

Kan het zijn dat de kortsluiting toch weer bij de ontsteking zit maar dat hij nu niet brand? Nee toch? omdat hij niet op contact staat.
 
Het enige onderdeel die tussen je accu en het contactslot zit, met daartussen uiteraard de zekering, is je spanningsregelaar.
Dus indien de zekering nog defect raakt als je het contactslot afkoppelt, zoals @AGM Retro GT Beun hierboven voorstelde, koppel ook even de spanningsregelaar af.
Gaat de zekering dan nog steed defect, moet je toch even die rode draad tussen je zekering,spanningsregelaar en contactslot nakijken want die ligt dan ergens bloot of zit gekneld tussen iets wat massa maakt.
 
ik heb het even op de beun manier aangepakt, en ongetwijfeld ook de slechtste manier, maar aangezien ik hem toch niet op contact had staan had ik ook zie iets van: wat kan er mis gaan.

Ik heb een 20 ampère zekering er in gedaan, die brand niet door, maar dan begint de plek van het probleem gewoon te knetteren en roken. En ja hoor, een rode draad van de kabelboom is gebroken en door de kortsluiting in een zwarte draad gesmolten.

Niet de beste, wel de makkelijkste manier om het op te lossen hahaha.


Dus even de zooi schoon maken en uit elkaar halen en dan nog maar is kijken.
 
ik heb het even op de beun manier aangepakt, en ongetwijfeld ook de slechtste manier, maar aangezien ik hem toch niet op contact had staan had ik ook zie iets van: wat kan er mis gaan.

Ik heb een 20 ampère zekering er in gedaan, die brand niet door, maar dan begint de plek van het probleem gewoon te knetteren en roken. En ja hoor, een rode draad van de kabelboom is gebroken en door de kortsluiting in een zwarte draad gesmolten.

Niet de beste, wel de makkelijkste manier om het op te lossen hahaha.


Dus even de zooi schoon maken en uit elkaar halen en dan nog maar is kijken.
Weeejooooww zou ik vroeger zeggen.
Magoed, zal vast wel weer goed komen.
 
nou dat was inderdaad het probleem, nu kunnen we door met het volgende... mn dr70 trekt mn roze top dr uit, makkelijk ook, maar goed daar komt nog wel s n nieuw topic over als t me zelf niet lukt, nu eerst maar is alles aan de afstelling proberen
 
nou dat was inderdaad het probleem, nu kunnen we door met het volgende... mn dr70 trekt mn roze top dr uit, makkelijk ook, maar goed daar komt nog wel s n nieuw topic over als t me zelf niet lukt, nu eerst maar is alles aan de afstelling proberen
Ja ben wel benieuwd wat er gebeurt wanneer jij een goede rollen testset hebt en echt eens goed gaat experimenteren met die rollen.
Bij geen succes je ontsteking en cdi eens vervangt voor een nieuwe.(ongebruikt).
Als dat geen succes heeft eens bij beide Roxjes het vertandingsdeksel loshalen en de tandjes gaan tellen.
Dit als er echt een verschil in topsnelheid is tussen beide.
Magoed, we zien dat topic ooit wel verschijnen.
 
Ja ben wel benieuwd wat er gebeurt wanneer jij een goede rollen testset hebt en echt eens goed gaat experimenteren met die rollen.
Bij geen succes je ontsteking en cdi eens vervangt voor een nieuwe.(ongebruikt).
Als dat geen succes heeft eens bij beide Roxjes het vertandingsdeksel loshalen en de tandjes gaan tellen.
Dit als er echt een verschil in topsnelheid is tussen beide.
Magoed, we zien dat topic ooit wel verschijnen.
ja de dip aan het begin is naar verwachting de std koppeling die simpelweg niet strak genoeg kan voor de hoeveelheid toeren van de cilinder, de top snelheid blijft tot nu toe een raadsel, ik heb al 3.2, 3.6 en 4.1 gram rollen geprobeerd, de vertanding van de dr70 aerox is een 52 tands, de roze top volgens mij gewoon origineel, maar heb die nog nooit open gehaald
 
Back
Top