Vespa Sprint Iget 4t 3v 50cc kortsluiting?

saveliy

Well-Known Member
Beste scooter (elektra) liefhebbers,

Vandaag heb ik het bont gemaakt met mijn scooter elektra.

Het begon dat ik de beenschild af heb gehaald en achter ben gekomen dat ik de led relais bij de contacten ervan de kabels heb afgetrokken.
Met mijn stomme hoofd heb ik niet gekeken welke kabel in welke stekker hoorde en toen deden mijn voor dagrijverlichting het niet meer.
ik heb nieuwe kabels opgezet, vastgemaakt en geprobeerd om beide kabels op beide aansluitingen op de led relais om te kijken welke bij welke hoorde, tot geen succes.
Toen heb ik een multimeter gepakt en probeerde uit te zoeken of er überhaupt nog stroom er naar toe gaat, geen succes. (Tot dit moment startte de scooter elektrisch en deden voor en achter lichten het + achterdagrijverlichting)
Toen heb ik de scooter weer uitgezet heb en probeerde continuïteit te controleren naar de contactkabels richting het led relais. (eigenlijk wist ik niet precies wat ik op dat moment had gemeten maar ik kreeg wel stroom van de accu naar de uiteinde van de kabel).
Daarna draaide ik de sleutel op en BAM geen elektrische start meer, geen geluid van de startmotor, geen voorlicht of achterlicht, geen achterremlicht, hij deed helemaal niks meer.
Zekeringen die vanuit de ECU lopen naar je beenschild gecontroleerd, daar is niks mis mee, verder heb ik geen kabels aangeraakt behalve die twee en de aarde van de led relais.
Scooter start niet meer, accu is wel vol en geeft 12.2 volt aan. Ik weet gewoon niet meer wat ik nog zou kunnen controleren voordat ik dingen ga vervangen, iget is een en al elektra dus het zal best dat nog 100x andere dingen zijn waar het aan zou kunnen liggen.

Heeft iemand ideeën wat ik nog zou kunnen meten of controleren of heeft iemand dit ook meegemaakt en weet toevallig de oplossing?

Scooter: Vespa Sprint iget 4t 3v 50cc BJ:12-2018 km-stand: 20.6XX

Ik hoor het graag alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij heeft de Vespa sprint Iget E4 meerdere zekeringen, heb je die allemaal gecontroleerd/gemeten?

View attachment 72850
Zekeringen zijn allemaal in orde die in de beenschild zitten.
Post automatically merged:

Zit er bij je accu geen zekering ?
Ik heb niet veel verstand van elektra... Waar zou die moeten zitten als die er zou zijn?
Post automatically merged:

Elektrische storing bij een iget is hopeloos.
Wat bedoelde met led relais, het knipperlichtrelais ?
Ja sorry precies die ja, die links midden op de voorvork achter je beenschild zit.
 
Back
Top